Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Propuneri CNIPMMR pentru modificarea Codului de procedura fiscala

20-Ian-2012
3072
Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), prin reprezentantul sau, a participat saptamana aceasta la sedinta Comisiei pentru politici monetare, fiscale, financiare si de venituri din cadrul Consiliului Economic si Social.

Ordinea de zi a sedintei a cuprins:

1. Proiectul de Ordonanta a Guvernului pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala

Modificarea Codului de procedura fiscala prin ordonanta a Guvernului se impune, in principal, datorita necesitatii transpunerii Directivei 2011/16/UE a Consiliului din 15 februarie 2011 privind cooperarea administrativa in domeniul fiscal si de abrogarea a Directivei 77/799/CEE. Aceasta directiva trebuie sa fie implementata incepand cu 1 ianuarie 2013, insa prevede norme clare prin care se confera statelor membre prerogativele necesare unei cooperari eficiente.

Totodata, s-a avut in vedere reglementarea unor modificari si completari in scopul cresterii eficientei activitatii de administrare a creantelor fiscale:


Simplificarea procedurilor de administrare a creantelor fiscale, precum si revizuirea unor texte in vederea eliminarii posibilitatilor de interpretare si, pe aceasta baza, asigurarea aplicarii unitare a textului de lege:

- se reglementeaza o noua exceptie, restituirea, din oficiu, in 5 zile lucratoare, a sumelor incasate prin poprire, in plus fata de cele inscrise in adresa de infiintare a popririi, situatie intalnita in cazul in care debitorul are mai multe conturi bancare la care au fost transmise astfel de adrese; incepand cu a 6-a zi lucratoare debitorul are dreptul la dobanzi pentru sumele respective;

- adresa de infiintare a popririi se comunica contribuabilului la sediu, fiind stabilit un termen de 5 zile inainte de executarea popririi pe conturile bancare, interval in care debitorul poate clarifica cu autoritatile fiscale eventualele aspecte de neconcordanta;

- in cazul in care suma popririi este mai mica decat suma disponibila in contul debitorului, poprirea se va face doar pana la concurenta acestei sume (nu se mai blocheaza tot disponibilul din cont);

Preluarea la nivelul Codului de procedura fiscala a dispozitiilor referitoare la domiciliul fiscal din normele metodologice care privesc aplicarea acestui act normativ, aprobate prin HG nr. 1050/2004. Astfel, contribuabilul poate avea domiciull fiscal si in alt loc, diferit de sediul social/domiciliu, caz in care inregistrarea domiciliului fiscal de catre contribuabil este facuta, de regula, la initiativa sa, prin completarea si depunerea la organul fiscal competent a unei cereri de modificare a domiciliului fiscal. Preluarea de catre noul organ foscal a competentei de administrare are loc la data comunicarii catre contribuabil a deciziei de inregistrare a domiciliului fiscal;


Proiectul de act normativ a fost avizat favorabil, cu observatii de catre reprezentantul CNIPMMR.

Click aici pentru a vedea propunerile CNIPMMR

Sursa: Octavia Ionescu - Director, Departamentul Economic, CNIPMMR

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016