Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Regimul antrepozitelor se modifica. Vezi OUG nr. 87 din 2012

21-Dec-2012
3189
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 87 din 12 decembrie 2012 pentru modificarea si
completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscala fost publicata in Monitorul Oficial 857 din 18 decembrie 2012.


Tinand cont de necesitatea implementarii unor masuri in vederea inlaturarii cauzelor ce au determinat declansarea procedurilor de infringement din domeniul antrepozitelor fiscale pentru depozitarea produselor accizabile,intrucat neconformarea la prevederile dreptului Uniunii Europene in domeniu va avea drept consecinta declansarea etapei contencioase a procedurilor de infringement in cauzele deschise impotriva tarii noastre in ceea ce priveste restrictionarea accesului operatorilor economici la autorizarea antrepozitelor fiscale pentru depozitarea produselor accizabile,
tinand seama ca potrivit graficului asumat prin documentul de pozitie adoptat in cadrul negocierilor
de aderare la Uniunea Europeana, Romania trebuie sa atinga nivelul minim al accizelor pentru motorina la 1 ianuarie 2013, in considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii extraordinare, a caror reglementare nu poate fi amanata, in temeiul art. 115 alin (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I. - Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 206^21, alineatele (2) si (8) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Detinerea produselor accizabile, atunci cand accizele nu au fost platite, poate avea loc numai
intr-un antrepozit fiscal.
..................................................................................................
(8) Fac exceptie de la prevederile alin. (6) antrepozitele fiscale care livreaza produse energetice
catre aeronave sau nave, in conditiile prevazute in normele metodologice."
2. La articolul 206^22 alineatul (3), litera g) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"g) capacitatea maxima de productie a instalatiilor si utilajelor in 24 de ore, in cazul locului propus
pentru productia produselor accizabile, si/sau capacitatea de depozitare, in cazul locului propus pentru depozitarea exclusiva a produselor accizabile, declarate pe propria raspundere de persoana fizica ori de administratorul persoanei juridice care intentioneaza sa fie antrepozitar autorizat."
3. La articolul 206^23 alineatul (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) locul urmeaza a fi folosit pentru producerea, transformarea, detinerea, primirea si/sau
expedierea produselor accizabile in regim suspensiv de accize. in cazul unui loc ce va fi autorizat numai ca antrepozit fiscal de depozitare, volumul mediu trimestrial al iesirilor de produse accizabile estimate la nivelul unui an trebuie sa fie mai mare decat limitele prevazute in normele metodologice, diferentiate in functie de grupa de produse depozitate si de accizele aferente produselor depozitate;".

4. La articolul 206^24 alineatul (2), litera g) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"g) perioada de valabilitate a autorizatiei. Perioada de valabilitate este de 3 ani."

5. La articolul 206^28 alineatul (2), dupa litera f) se introduce o noua litera, litera g), cu urmatorul
cuprins:

"g) pe durata unei perioade continue de minimum 6 luni, volumul mediu trimestrial al iesirilor de
produse accizabile din antrepozitul fiscal de depozitare este mai mic decat limita prevazuta in normele metodologice, potrivit prevederilor art. 206^23 alin. (1) lit. a);".

6. La articolul 206^51, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(4) Livrarea produselor energetice prevazute la art. 206^16 alin. (3) lit. a) -e) din antrepozite fiscale ori din locatia in care acestea au fost receptionate de catre destinatarul inregistrat se efectueaza numai in momentul in care furnizorul detine documentul de plata care sa ateste virarea la bugetul de stat a valorii accizelor aferente cantitatii ce urmeaza a fi facturata. Cu ocazia depunerii declaratiei lunare de accize se vor regulariza eventualele diferente dintre valoarea accizelor virate la bugetul de stat de catre beneficiarii produselor, in numele antrepozitului fiscal ori al destinatarului inregistrat, si valoarea accizelor aferente cantitatilor de produse energetice efectiv livrate de acestia, in decursul lunii precedente."

7. La articolul 206^51, alineatul (6) se abroga.

8. La articolul 206^54, alineatele (4) si (4^1) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"(4) Garantia reprezinta 6% din valoarea accizelor aferente produselor ce ar rezulta la nivelul unui
an, potrivit capacitatilor tehnologice de productie pentru antrepozitul de productie nou-infiintat, respectiv 6% din valoarea accizelor aferente tuturor intrarilor de produse accizabile estimate la nivelul unui an potrivit capacitatilor de depozitare, pentru antrepozitul fiscal de depozitare nou-infiintat. Pentru antrepozitarii autorizati, valoarea garantiei se va calcula prin aplicarea procentului de 6% la valoarea accizelor aferente iesirilor de produse accizabile din ultimul an, iar in cazul antrepozitului fiscal de productie, valoarea garantiei nu poate fi mai mica de 6% din valoarea accizelor aferente produselor ce ar rezulta potrivit capacitatilor tehnologice de productie. Tipul, modul de calcul, valoarea si durata garantiei vor fi prevazute in normele metodologice.

(4^1) Valoarea garantiei nu poate fi mai mica decat cuantumul stabilit in normele metodologice, in
functie de natura produselor accizabile ce urmeaza a fi realizate sau depozitate."

9. La articolul 221^3 alineatul (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"a) nedepunerea la termenele prevazute de lege sau depunerea cu date incomplete ori nereale a
situatiilor de raportare reglementate in prezentul titlu;".

10. La titlul VII, in anexa nr. 1, la nr. crt. 12 "Motorina", nivelul accizei prevazut in coloana 3 se
modifica si va fi de 391 euro/tona, respectiv 330,395 euro/1.000 litri.

Art. II. - Autorizatiile de antrepozit fiscal valabile, detinute de operatori economici, altii decat
contribuabilii mari si mijlocii stabiliti conform reglementarilor in vigoare, isi prelungesc de drept
valabilitatea cu o perioada de 2 ani de la data expirarii perioadei de valabilitate.

Art. III. - Prevederile art. I se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2013.

Art. IV. -Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea acesteia prin lege, dandu-se textelor o noua numerotare.



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici