Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Servicii artistice prestate de o fundatie catre o firma straina. Ce obligatii declarative privind TVA-ul apar?

09-Iun-2014
4693
Analiza urmatoare are ca punct de plecare o fundatie, neplatitoare de TVA, care presteaza servicii artistice pentru o firma straina (membra UE). Avand in vedere ca serviciile artistice sunt scutite de TVA conform Legii 571/2003, art. 141 alin.1 lit.m), vom vedea care sunt obligatiile declarative ale fundatiei, cu precizarea ca ambele parti sunt inregistrate in Registrul Operatorilor Intracomunitari.

Potrivit art. 133 alin. 7 lit. b) din Codul fiscal pentru serviciile legate de acordarea accesului la evenimente culturale, artistice, sportive, stiinrifice, educarionale, de divertisment sau alte evenimente similare, cum ar fi targurile si expoziriile, precum si pentru serviciile auxiliare legate de acordarea acestui acces, prestate unei persoane impozabile locul prestarii se considera a fi locul in care evenimentele se desfasoara efectiv.

La pct. 15^1 alin. 4 lit. a si lit. b pct. 1 din Normele metodologice de aplicare se precizeaza ca acordarea accesului la astfel de evenimente include prestarea serviciilor ale caror caracteristici esenriale constau in garantarea dreptului de acces la un eveniment in schimbul unui bilet ori al unei plari, inclusiv sub forma unui abonament sau a unei cotizarii periodice.

Prin urmare, se poate aprecia ca serviciile artistice prestate firmei din Ungaria (persoana impozabila) intra sub incidenra prevederilor art. 133 alin. 7 lit. b din Codul fiscal.

Conform pct. 13 alin. 1 ultimul alin. din Normele metodologice, daca serviciul intra sub incidenra excepriei de la art. 133 alin. 7 din Codul fiscal, atunci nu se mai aplica regula generala de la art. 133 alin. 2 din Codul fiscal, nefiind considerate prestari de servicii intracomunitare. Ca atare, pentru astfel de prestari de servicii, fundaria (persoana partial impozabila, pentru serviciile prestate contra cost/cu plata ce intra in sfera activitarilor economice) nu va depune declararia recapitulativa 390 VIES.


In plus, fundaria nici nu avea obligaria sa se inregistreze in registrul operatorilor intracomunitari intrucat aceasta obligarie intervine doar in cazul prestarilor de servicii intracomunitare pentru care se aplica regula generala de la art. 133 alin. 2 din Codul fiscal, dupa cum rezulta din prevederile art. 158^2 alin. 1 lit. c din Codul fiscal.

De asemenea, intrucat fundaria nu este inregistrata in scopuri de TVA (este neplatitoare de TVA), nu trebuie sa depuna nicio declararie pe linie de TVA, chiar si in situatia in care locul prestarii serviciilor este in Romania.

Numai in ipoteza in care serviciile artistice prestate firmei ungare n-ar avea drept caracteristica esenriala garantarea dreptului de acces la evenimentul artistic in schimbul unui bilet ori al unei plari s-ar aplica prevederile art. 133 alin. 2 din Codul fiscal pentru prestari de servicii intracomunitare. Deoarece serviciul beneficiaza de scutire de TVA, nu se declara in declararia recapitulativa 390 VIES conform pct. 137 alin. 7 prima teza din Normele metodologice.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016