Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Reglementari de baza cu privire la activitatea prestata de zilieri

29-Iun-2011
2189
Activitatea prestata de zilieri, cuprinsa in obiectul de activitate al unei firme, poate da nastere uneori unor demersuri legislative destul de complicate, atat in ceea ce priveste intocmirea documentelor necesare, cat si cu privire la desfasurarea activitatilor respective in deplina legalitate.

In ceea ce priveste activitatea prestata de zilieri, legea mentioneaza ca zilier este orice persoana fizica ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate, cu caracter ocazional, pentru un beneficiar. Este precizat si faptul ca aceste activitati cu caracter ocazional pot fi desfasurate de persoanele fizice, cetateni romani sau straini, in conditiile legii. Aceste informatii sunt reglementate prin Legea 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri.

Art. 11 din lege identifica drept domenii ale acestor activitati cu caracter ocazional urmatoarele segmente: agricultura, vanatoare si pescuit, silvicultura, exclusiv exploatari forestiere, piscicultura si acvacultura, pomicultura si viticultura, apicultura, zootehnie, spectacole, productii cinematografice si audiovizuale, publicitate, activitati cu caracter cultural, manipulari de marfuri, activitati de intretinere si curatenie. Se mentioneaza ca zilierii pot desfasura activitati numai in aceste domenii.

In ceea ce priveste durata activitatii ocazionale, legea prevede o durata de minimum o zi, corespunzatoare cu 8 ore de munca. In plus, durata zilnica de executare a activitatii unui zilier nu poate depasi 12 ore, respectiv 6 ore in cazul zilierilor minori care au capacitate de munca.

De retinut si faptul ca niciun zilier nu poate presta activitati pentru acelasi beneficiar pe o perioada mai lunga de 90 de zile cumulate pe durata unui an calendaristic. In plus, beneficiarul nu poate angaja zilieri sa desfasoare activitatea in beneficiul unui tert. Tot beneficiarul este obligat sa infiinteze un registru de evidenta a zilierilor, completat si inregistrat zilnic, cu exceptia perioadelor in care nu se apeleaza la serviciile zilierilor.
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii

Tot beneficiarul va trebui sa inainteze lunar, pana la data de 5 a fiecarei luni, un extras al Registrului de evidenta a zilierilor, catre inspectorul teritorial de munca. Beneficiarul mai este obligat sa asigure instruirea si informarea zilierului cu privire la activitatea pe care urmeaza sa o desfasoare, precum si cu privire la riscurile si pericolele la care poate fi expus in exercitarea activitatii in cauza.

Zilierul va primi remuneratia convenita la sfarsitul fiecarei zile de lucru. Plata impozitului datorat pentru activitatea prestata de zilier revine tot beneficiarului. Cuantumul impozitului este de 16% calculat la remuneratia bruta si se vireaza in conformitate cu prevederile art. 58 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Activitatea desfasurata in aceste conditii nu confera zilierului calitatea de asigurat in sistemul public de pensii, sistemul asigurarilor sociale pentru somaj si nici in sistemul de asigurari sociale de sanatate. Pentru veniturile realizate din activitatea prestata de zilieri nu se datoreaza contributiile sociale obligatorii nici de catre zilier, nici de catre beneficiar.

Activitatea desfasurata in temeiul Legii 52/2011 nu se desfasoara in temeiul Codului muncii, nu se incheie contract de munca si nici nu exista un carnet de munca al zilierului. In situatia in care activitatea prestata nu indeplineste conditiile exercitarii unor activitati cu caracter ocazional pentru desfasurarea activitatilor cu caracter sezonier se vor incheia contracte de munca pe durata determinata.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Reglementari de baza cu privire la activitatea prestata de zilieri":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"