Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce crede Consiliul Fiscal despre reducerea de TVA de la 1 iunie 2015?

26-Mai-2015
2704

 

Regasiti mai jos opinia Consiliului fiscal asupra proiectului de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal (extinderea sferei de aplicare a cotei reduse de TVA de 9% la alimente si servicii de restaurant)

In data de 15 aprilie 2015, Consiliului fiscal (CF) i-a fost remisa adresa Ministerului Finantelor Publice (MFP) nr. 675981 datata 7.04.2015, prin care i se solicita avizul asupra proiectului de lege privind modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 (referitor la extinderea sferei de aplicare a cotei reduse de TVA de 9% la alimente si servicii de restaurant) in baza art. 13 din
Legea responsabilitatii fiscal-bugetare (LRFB) nr. 69/2010.

Potrivit articolului din LRFB mai sus mentionat, "in cazurile in care se fac propuneri de acte normative care conduc la diminuarea veniturilor bugetare, se va elabora fisa financiara potrivit
prevederilor art. 15 din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, care
trebuie sa indeplineasca cel putin una dintre urmatoarele conditii:

a) sa aiba avizul Ministerului Finantelor Publice si al Consiliului fiscal, conform caruia impactul


financiar a fost luat in calcul in prognoza veniturilor bugetare si nu afecteaza tintele bugetare
anuale si pe termen mediu;
b) sa fie insotita de propuneri de masuri de compensare a impactului financiar respectiv, prin
majorarea altor venituri bugetare."

Speta in cauza este acoperita de litera a) a articolului de lege mai sus citat, in conditiile in care
nu au fost adoptate masuri relevante de compensare a impactului negativ asupra veniturilor
bugetare.

Nota de fundamentare care insoteste proiectul de lege enumera unele posibile masuri de compensare asupra carora Consiliul fiscal se va pronunta in cadrul opiniei de fata, dar
acestea nu se incadreaza la litera b) a articolul 13 din LRFB.

Scurta descriere a propunerii legislative si a impactului bugetar al acesteia. Consideratii
generale

Propunerea legislativa are in vedere mai multe modificari ale prevederilor Codului Fiscal, dar relevante din prisma impactului bugetar si al avizului Consiliului fiscal sunt propunerile privind extinderea sferei de aplicare a cotei reduse de TVA de 9% la alimente, inclusiv bauturi, cu
exceptia bauturilor alcoolice, animale si pasari vii din specii domestice, seminte, plante si ingrediente utilizate in mod normal in prepararea alimentelor, precum si la serviciile de restaurant si catering, cu exceptia bauturilor alcoolice. Prevederile ordonantei de urgenta mai sus mentionate urmeaza sa fie aplica bile incepand cu data de 1 iunie 2015.

Click aici pentru a consulta documentul integral.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016