Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce documente intocmim la receptia si punerea in functiune a unui echipament tehnologic?

03-Sep-2014
12610
Stabilim cum se inregistreaza in contabilitate achizitia unui echipament tehnologic sau utilaj care necesita : receptie si ulterior punere in functiune, precum si daca receptia utilajului se poate inregistra in cont de Imobilizari in curs.

Nu este nevoie inregistrati pe contul de imobilizari in curs, daca echipamentul este deja achizitionat.

Documentele care trebuie intocmite la intrarea in unitate si pentru inregistrarea in evidenta sunt urmatoarele:

1) la momentul receptiei lor se va intocmi Procesul Verbal de receptie (cod 14-2-5);

2) pentru punerea lor in functiune (respectiv la momentul in care acestea vor incepe sa fie utilizate) se va intocmi Procesul Verbal de Punere in Functiune (cod 14-2-5/b). Acest Proces Verbal de punere in functiune este deosebit de important, deoarece incepand cu luna urmatoare celei in care au inceput sa functioneze (atestata prin intocmirea acestui proces verbal), incepe sa se calculeze amortizarea fiscala a echipamentului tehnologic.

3) fiecarui mijloc fix i se va acorda un numar de inventar, care trebuie trecut in Registrul Numerelor de inventar (cod 14-2-1).

4) de asemenea, fiecarui mijloc fix i se va intocmi o fisa a mijlocului fix, in care se vor specifica anumite informatii despre acesta (denumirea, numarul de inventar, data achizitiei, furnizorul, valoarea, durata de amortizare, amortizarea lunara etc).

Modelele documentelor mentionate, se regasesc in OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, cu modificarile si completarile ulterioare.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce documente intocmim la receptia si punerea in functiune a unui echipament tehnologic?":
Rating:

Nota: 4.31 din 8 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016