Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce documente intocmim la receptia si punerea in functiune a unui echipament tehnologic?

03-Sep-2014
7018
Stabilim cum se inregistreaza in contabilitate achizitia unui echipament tehnologic sau utilaj care necesita : receptie si ulterior punere in functiune, precum si daca receptia utilajului se poate inregistra in cont de Imobilizari in curs.

Nu este nevoie inregistrati pe contul de imobilizari in curs, daca echipamentul este deja achizitionat.

Documentele care trebuie intocmite la intrarea in unitate si pentru inregistrarea in evidenta sunt urmatoarele:

1) la momentul receptiei lor se va intocmi Procesul Verbal de receptie (cod 14-2-5);

2) pentru punerea lor in functiune (respectiv la momentul in care acestea vor incepe sa fie utilizate) se va intocmi Procesul Verbal de Punere in Functiune (cod 14-2-5/b). Acest Proces Verbal de punere in functiune este deosebit de important, deoarece incepand cu luna urmatoare celei in care au inceput sa functioneze (atestata prin intocmirea acestui proces verbal), incepe sa se calculeze amortizarea fiscala a echipamentului tehnologic.
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii


3) fiecarui mijloc fix i se va acorda un numar de inventar, care trebuie trecut in Registrul Numerelor de inventar (cod 14-2-1).

4) de asemenea, fiecarui mijloc fix i se va intocmi o fisa a mijlocului fix, in care se vor specifica anumite informatii despre acesta (denumirea, numarul de inventar, data achizitiei, furnizorul, valoarea, durata de amortizare, amortizarea lunara etc).

Modelele documentelor mentionate, se regasesc in OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, cu modificarile si completarile ulterioare.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce documente intocmim la receptia si punerea in functiune a unui echipament tehnologic?":
Rating:

Nota: 4.33 din 6 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.