Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce obligatii are o societate in ce priveste TVA la vanzarea activelor dupa lichidare?

13-Ian-2015
12623
Analiza urmatoare se refera la obligatia colectarii, declararii si platii TVA in cazul unei societati care-si vinde activele in urma declansarii procedurii de lichidare, ca urmare a falimentului acesteia. Astfel, verificam daca o societate platitoare de TVA care intra in insolventa datoreaza TVA pentru activele care se vand in cadrul procedurii de lichidare.

De asemenea, daca societatea nu mai este platitoare de TVA pentru ca nu a avut deconturi cu sume, stabilim daca in cadrul procedurii de lichidare pentru vanzarea activelor va datora TVA.

In speta de mai sus, o societate comerciala va efectua livrari de bunuri, cu mentiunea ca aceasta se afla in procedura de lichidare ca urmare a declararii insolventei. Astfel, intelegem ca societatea se afla in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

Intelegem ca societatea respectiva are anulata din oficiu inregistrarea in scopuri TVA de catre organul fiscal competent ca urmare a faptului ca nu a inregistrat si declarat in deconturile de TVA achizitii sau livrari de bunuri/ servicii pe o perioada de 6 luni consecutive, conform art.153 alin.9 lit.e) - Cod fiscal.

Beneficiarul achizitiei bunurilor de la societatea respectiva are dreptul de deducere a taxei inscrise in factura emisa de societatea vanzatoare, chiar daca aceasta are anulata din oficiu inregistrarea de platitor TVA, avand in vedere ca se afla in procedura falimentului potrivit Legii 85/2006, conform art. 11 alin.(1^4)- Cod fiscal.


In acelasi timp societatea furnizoare, care are anulata din oficiu inregistrarea de platitor de TVA, avand in vedere prevederile art.11 alin.(1^3)- Cod fiscal, este supusa obligatiei de plata a TVA colectata, in conformitate cu prevederile titlului VI, aferenta operatiunilor taxabile desfasurata in perioada respectiva. Societatea va emite factura cu TVA colectata.


Conform art.156^3 alin.(10) lit.a) - Cod fiscal, societatea comerciala al carui cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat potrivit prevederilor art.153 alin.(9) lit.e) trebuie sa depuna o declaratie privind taxa colectata care trebuie platita (Declaratia 311), pana la data de 25 inclusiv ale lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilittea taxei pentru livrarea de bunuri. Decaratia se depune la organul fiscal competent, in evienta caruia se afla societatea, conform O ANAF 2224/2013.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016