Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Controlul inopinat e redefinit de noul Cod de procedura fiscala? Ce se modifica?

07-Iul-2014
11230
Codul de procedura fiscala in forma rescrisa aduce completari multor prevederi cuprinse in legislatia actuala. Cele mai multe completari clarifica aspecte care tin de inspectia fiscala, de avizul de inspectie fiscala, precum si de unele obligatii ale contribuabililor si platitorilor.

In ce priveste obiectul controlului inopinat, se precizeaza ca organele fiscale pot efectua un control fara instiintarea prealabila a contribuabililor/platitorilor, denumit in continuare control inopinat.

De asemenea, controlul inopinat consta in:

a) verificarea faptica si documentara, in principal, ca urmare a unor informatii cu privire la existenta unor fapte de incalcare a legislatiei fiscale;

b) verificarea documentelor si operatiunilor impozabile ale unui contribuabil/platitor, in corelatie cu cele detinute de persoana sau entitatea supusa unui control fiscal, denumita control incrucisat;


c) verificarea unor elemente ale bazei de impozitare sau cu privire la situatia fiscala faptica.

ARTICOLUL 123 din proiectul noului Cod de procedura fiscala reda regulile privind desfasurarea controlului inopinat

(1) La inceperea controlului inopinat, organul de control este obligat sa prezinte contribuabilului/platitorului legitimatia de control, ordinul de serviciu si avizul de control inopinat.

(2) Avizul de control inopinat cuprinde numele sau denumirea si datele de identificare ale contribuabilului/platitorului supus controlului, data controlului, perioada desfasurarii, precum si obiectul acestuia.

(3) Efectuarea controlului inopinat trebuie consemnata in registrul unic de control, potrivit legii.

(4) La finalizarea controlului inopinat se incheie proces-verbal, care constituie mijloc de proba in sensul art. 49. Un exemplar al procesului verbal se comunica contribuabilului/platitorului.

(5) Contribuabilul/platitorul isi poate exprima punctul de vedere fata de constatarile mentionate in procesul verbal in termen de 5 zile lucratoare de la comunicare.

(6) Prevederile art. 103 alin. (2) lit. a), e), f), g) si k), 108 alin. (8), 111, 113, 114, 118 si 119 sunt aplicabile in mod corespunzator si in cazul controlului inopinat.


Aici puteti consulta intregul Proiect al Codului de Procedura fiscala.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale iunie 2025: Cresteri de taxe, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul Guvern

    • Un nou pachet de masuri fiscale si reforme bugetare se pregateste sa redefineasca echilibrul economic al Romaniei. Potrivit unui draft al Programului de Guvernare, publicat de profit.ro, viitorul Executiv intentioneaza sa implementeze un set extins de politici care sa sporeasca veniturile statului si sa reduca deficitul bugetar. Planul include majorari de taxe si accize, largirea bazei de impozitare si o ofensiva clara impotriva evaziunii fiscale, sustinuta de digitalizare, controale riguroase...» citeste mai departe aici

  • D101 in 2025. Termen limita + completarea D101 pentru pierderi fiscale si sponsorizari

    • Multi contribuabili se intreaba daca si in acest an data de 25 iunie 2025 este termenul limita pentru depunerea Declaratiei D101 privind impozitul pe profit aferent anului 2024. De asemenea, firmele pot transmite in acest an si Formularul 177, pentru redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre sponsorizari. In acest articol gasesti raspunsuri la aceste intrebari legate de completarea corecta a D101, mai ales in cazurile in care ai pierderi fiscale reportate. Iti...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • [Declaratia unica rectificativa] Termene de depunere, reglementari cheie si studii de caz

    • Declaratia Unica rectificativa reprezinta instrumentul prin care contribuabilii persoane fizice pot corecta eventualele erori aparute in formularul initial, fie ca este vorba de venituri, contributii sociale sau alte obligatii declarate. In acest articol va oferim o prezentare clara a termenelor de depunere, a reglementarilor-cheie prevazute de legislatia fiscala, precum si studii de caz relevante care ilustreaza modul corect de completare si transmitere a declaratiei rectificative.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016