Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia comisarului pentru politici regionale | Cadrul financiar multianual 2014-2020

15-Feb-2013
3465
In ce priveste cadrul financiar multianual 2014-2020, Johannes Hahn, comisarul pentru politici regionale a declarat:

"Stiu ca aceste discutii au fost dificile, asa ca este o usurare pentru mine faptul ca avem acordul Consiliului European in privinta bugetului UE pentru perioada 2014-2020. Ca urmare a deciziei Parlamentului European, putem continua fara alte intarzieri pregatirile pe politica de coeziune pentru urmatoarea perioada de programare. Aceasta vizeaza directionarea investitiilor UE catre zonele in care pot aduce cele mai mari beneficii: crearea de locuri de munca si redresarea economiei Europei. De asemenea, este important sa oferim investitorilor certitudini cu privire la modalitatea in care fondurile private pot consolida eforturile noastre.

Propunerea initiala a Comisiei ar fi fost mai avantajoasa pentru Europa. Nu exista niciun dubiu ca acum va fi mai dificil sa finantam toate prioritatile UE pe care le-am propus."

De asemenea, acesta a facut referiri la importanta politicii de coeziune in contextul actual, mentionand ca aceasta este un instrument major care influenteaza obiectivele stabilite pentru finalul anului 2020:

"Bugetul pentru Politica de Coeziune a fost taiat comparativ cu propunerea initiala a Comisiei, dar 325 de miliarde de euro pentru o perioada de sapte ani sustine in continuare o politica moderna: mai eficienta, mai transparenta, in spiritul european si in conformitate cu principiile trasate prin agenda Europa 2020. Politica de Coeziune este principalul instrument de investitii al UE pentru atingerea tintelor stabilite in cadrul agendei Europa 2020 si mi-am asumat atingerea lor.


De asemenea, aceasta intelegere confirma elementele cheie ale viitoarei reforme pentru a transforma actuala politica intr-una mai eficienta. Important, prin introducerea unei noi categorii, de "regiuni de tranzitie", dar si prin principiul alocarii fondurilor catre regiunile mai dezvoltate, acordul admite ca investitiile sunt necesare pentru sustinerea cresterii economice si crearea de locuri de munca in toate regiunile UE.

In orice caz, in pofida solicitarii in scopul unei utilizari cat mai bune a fondurilor, unele prevederi din aceasta intelegere pot duce la intarzierea unor investitii necesare pentru sustinerea cresterii economice.

Voi face tot ce pot pentru a apara o noua politica de coeziune care se adreseaza viitorului: crearea de locuri de munca si investitii in inovatie, cercetare, afaceri mici si mijlocii, respectiv reducerea emisiilor de carbon. Contez pe faptul ca Parlamentul European va proceda in aceeasi maniera, prin apararea unui buget care raspunde provocarilor zilelor noastre si prin sustinea viitoarelor reforme ale politicii de coeziune, astfel incat fiecare euro cheltuit sa conteze pentru crearea de noi locuri de munca in regiunile Europei."

Sursa: Ministerul Afacerilor Europene


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici