Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Factura de comision din Germania. Cum gestionam TVA-ul si impozitul pe veniturile nerezidentilor?

27-Nov-2014
3575

In analiza de mai jos, subiectul il constituie o casa de expeditii care primeste o factura de comision din transport emisa de o alta casa de expeditii din Germania. Vom vedea cum se declara aceasta factura emisa fara TVA din punct de vedere al TVA si daca se declara in 390 cu taxare inversa.



De asemenea, vom vedea daca trebuie retinut impozit pe redeventa si in ce rand se declara in Declaratia 300.

Factura de comision reprezinta o prestare de servicii pentru care locul prestarii din perspectiva TVA se stabileste conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal. Astfel, aceasta achizitie reprezinta o achizitie intracomunitara de servicii care trebuie declarata prin formularul 390 cu cod S, pana pe data de 25 a lunii urmatoare celei in care serviciul a fost prestat si facturat. Pentru aceasta achizitie societatea dvs. este obligata la plata TVA, prin aplicarea taxarii inverse. Desigur, societatea trebuia sa se inscrie in Registrul operatorilor intracomunitari potrivit art. 158^2 din Codul fiscal inainte de achzitia de servicii respective.

Avand in vedere ca si partenerul din Germania are obligatia raportarii intracomunitare, puteti verifica daca acesta a facut demersuri in acest sens respective daca are un cod valid de TVA care ii da dreptul sa presteze servicii intracomunitare.

Astfel, in decontul de TVA, factura se raporteaza la rd. 7,7.1 si 20, 20.1

Veniturile din comisioane se incadrreaza la art. 115 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal

In aceste conditii, daca societatea respectiva nu va prezinta un Certificat de rezidenta fiscala, valabil la momentul efectuarii platilor catre nerezidenti, atunci aveti obligatia retinerii la sursa, la momentul platii venitului, un impozit de 16%, conform art. 116 alin. (2) lit d) din Codul fiscal.

Daca societatea din Germania va transmite un Certificat de rezidenta fiscala valabil la momentul efectuarii platilor catre nerezidenti, se aplica prevederile Conventiei de evitare a dublei impuneri intre Romania si Germania, ratificata prin Legea 29/2002, care nu prevede impunerea veniturilor din comisioane si servicii, acestea fiind incadrate la art 7 – profiturile intreprinderii – la care se prevede impozitarea in statul de rezidenta (Germania).

De asemenea, aveti obligatia depunerii Declaratiei privind impozitul/ scutirea de impozit pe veniturile nerezidentilor, pana in ultima zi a lunii februarie a anului urmator, conform art. 119 din Codul fiscal.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Factura de comision din Germania. Cum gestionam TVA-ul si impozitul pe veniturile nerezidentilor?":
Rating:

Nota: 4.7 din 5 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ministrul de Finante: Din 2019, firmele vor fi impartite in trei categorii
    • Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a anuntat, miercuri, ca in Parlament se discuta posibilitatea ca, incepand din 2019, firmele sa fie impartite in 3 categorii: A, B si C. Prezent la cea de-a treia editie a “Forumului Capitalului Romanesc”, ministrul Finantelor a mai anuntat ca, deocamdata, se cauta un temei legal, pentru a imparti firmele in trei categorii, A, B si C”, masura urmand sa fie adoptata pana la finalul acestui an, pentru ca incepand de anul viitor sa...» citeste mai departe aici

  • Deputatii au decis: Cota REDUSA DE TVA se va aplica si altor activitati turistice
    • Deputatii au votat, miercuri, intr-o majoritate cavarsitoare (de peste 99%), suplimentarea activitatilor turistice pentru care se aplica reducerea cotei TVA la 5%. Asadar, legea adoptata in Guvern prevede aplicarea cotei reduse de TVA si pentru transportul de persoane cu trenurile sau vehiculele istorice cu tractiune cu aburi pe linii inguste, telecabine sau teleski in scop turistic sau de agrement. Proiectul de lege a trecut de Camera Deputatilor cu 199 de voturi ”pentru” si doua...» citeste mai departe aici

  • Procedura de angajare a unui cetatean strain
    • In cele ce urmeaza, unul dintre specialistii nostri va explica, in amanunt, care este procedura de angajare a unui cetatean strain, ce documente sunt necesare, dar si de ce acte are nevoie angajatul. Raspunsul specialistului Procedura de angajare a unui cetatean strain este reglementata de Ordonanta 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei si pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania. Pentru angajarea...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Punctul de pensie ar putea fi majorat prin Ordonanta de Urgenta
    • Majorarea punctului de pensie ar putea fi facuta prin Ordonanta de Urgenta, a anuntat ministrul Muncii, Marius Budai, precizand, totusi, ca decizia se va lua abia dupa consultari cu Ministerul Justitiei. "Vom regla prin Ordonanta de Urgenta daca va fi nevoie. Nu Legea pensiilor, ci anumite reglaje. Daca vor trebui facute, le vom regla prin Ordonanta de Urgenta... Majorarea punctului de pensie poate trece prin orice reglementare legala: fie ordonanta, fie lege, fie hotarare de guvern. Vom vedea,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016