Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In atentia firmelor: Ce stimulente financiare primiti daca angajati absolventi

10-Iun-2014
3644
Angajatorii care ofera locuri de munca absolventilor beneficiaza de o serie de stimulente financiare daca respecta mai multe conditii.

Mai exact, acei angajatori care aleg sa incadreze in munca pe perioada nederminata absolventi ai unor institutii de invatamant ( adica persoane care au obtinut o diploma sau un certificat de studii, in una dintre institutiile de invatamant gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat in conditiile legii), primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare absolvent:

- 500 lei, pentru absolventii ciclului inferior al liceului sau ai scolilor de arte si meserii;
- 600 lei, pentru absolventii de invatamant secundar superior sau invatamant postliceal;
- 750 lei, pentru absolventii de invatamant superior.


Angajatorii care incadreaza in munca pe perioada nederminata absolventi din randul persoanelor cu handicap primesc lunar, pentru fiecare absolvent, sumele prevazute mai sus, pentru 18 luni.


De aceste stimulente financiare beneficiaza angajatorii care incadreaza absolventi care, la data absolvirii studiilor, nu aveau raporturi de munca sau de serviciu, precum si cei care incadreaza absolventi de studii superioare care nu au promovat examenul de licenta.

In acest scop, angajatorii trebuie sa incheie o conventie cu agentia judeteana pentru ocuparea
fortei de munca, in termen de 12 luni de la data absolvirii studiilor.

Angajatorii sunt obligati sa mentina raporturile de munca sau de serviciu ale absolventilor incadrati in conditiile de mai sus cel putin 18 luni. in aceasta perioada, absolventii pot urma o forma de pregatire profesionala, organizata de catre angajator, in conditiile legii, ale caror costuri pot fi suportate din bugetul asigurarilor pentru somaj.

Angajatorii care mentin raporturile de munca sau de serviciu si dupa cele 18 luni primesc, pentru fiecare an de continuare a acestor relatii, un ajutor financiar egal cu suma aferenta contributiilor sociale datorate pentru aceste persoane si virate conform legii. Acesta se vireaza, la cerere, angajatorilor care nu inregistreaza debite provenind din neplata contributiilor sociale.

Persoanele interesate pot obtine informatii suplimentare la agentiile judetene pentru ocuparea
fortei de munca.

Sursa: asistenta-contribuabili.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale iunie 2025: Cresteri de taxe, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul Guvern

    • Un nou pachet de masuri fiscale si reforme bugetare se pregateste sa redefineasca echilibrul economic al Romaniei. Potrivit unui draft al Programului de Guvernare, publicat de profit.ro, viitorul Executiv intentioneaza sa implementeze un set extins de politici care sa sporeasca veniturile statului si sa reduca deficitul bugetar. Planul include majorari de taxe si accize, largirea bazei de impozitare si o ofensiva clara impotriva evaziunii fiscale, sustinuta de digitalizare, controale riguroase...» citeste mai departe aici

  • D101 in 2025. Termen limita + completarea D101 pentru pierderi fiscale si sponsorizari

    • Multi contribuabili se intreaba daca si in acest an data de 25 iunie 2025 este termenul limita pentru depunerea Declaratiei D101 privind impozitul pe profit aferent anului 2024. De asemenea, firmele pot transmite in acest an si Formularul 177, pentru redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre sponsorizari. In acest articol gasesti raspunsuri la aceste intrebari legate de completarea corecta a D101, mai ales in cazurile in care ai pierderi fiscale reportate. Iti...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • [Declaratia unica rectificativa] Termene de depunere, reglementari cheie si studii de caz

    • Declaratia Unica rectificativa reprezinta instrumentul prin care contribuabilii persoane fizice pot corecta eventualele erori aparute in formularul initial, fie ca este vorba de venituri, contributii sociale sau alte obligatii declarate. In acest articol va oferim o prezentare clara a termenelor de depunere, a reglementarilor-cheie prevazute de legislatia fiscala, precum si studii de caz relevante care ilustreaza modul corect de completare si transmitere a declaratiei rectificative.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016