Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Transport marfa intre societati. Documente de intocmit.

06-Aug-2012
4168
Analizam, de data aceasta, cazul unei societati A care incheie cu firma B contract de vanzare-cumparare beton. Firma B vinde mai departe catre firma C produsele achizitionate de la A.
A emite factura catre B cu un pret P1, iar B emite factura catre C cu un pret mai mare, P2.

Transportul este efectuat de A direct catre C (la una din locatiile lui C) cu masinile lui A.
Factura emisa de A este o factura centralizatoare intocmita in baza mai multor avize de expeditie. Avizele sunt emise de A catre B (pentru ca are incheiat contract cu B, nu cu C). Vom stabili astfel daca B, la momentul emiterii facturii catre C, trebuie sa emita si avize de expeditie dat fiind faptul ca factura cuprinde mai multe transporturi. De asemenea, vom vedea in ce masura B poate sa transmita societatii C declaratia de conformitate. Mentionam ca A, B si C sunt firme din Romania, platitoare de TVA.

Analizam si situatia in care marfa este transportata mai intai de la A la B, si apoi de la B la C, pentru a vedea daca B trebuie sa emita avize de expeditie pentru factura sa centralizatoare.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Manual de politici contabile 2018


Manualul de politici contabile este obligatoriu CD-ul „Manual de Politici Contabile editabil 100 editabil elaborat in conformitate cu reglementarile contabile Aflati solutia rapida pentru elaborarea propriului manual de politici contabile Modificarea Legii 82 1991 prin OUG 79 2014 a adus ca noutate o amenda aspra de pana la 4 000...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Raspuns:

Potrivit prevederilor art. 11 din Legea 10/1995 prind calitatea in constructii, certificarea calitatii produselor folosite in constructii se efectueaza prin grija producatorului, in conformitate cu metodologia si procedurile stabilite pe baza legii.

La lucrarile de constructii se interzice folosirea de produse fara certificarea calitatii lor, care trebuie sa asigure nivelul de calitate corespunzator cerintelor esentiale.
Astfel, declaratia de conformitate este data de producatorul betonului si nu de cumparatorul revanzator.

Conform Normelor specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin OMEF 3512/2008, avizul de insotire a marfii serveste ca document de insotire a marfii pe timpul transportului atunci cand nu exista posibilitatea intocmirii facturii la momentul livrarii si, in consecinta, chiar daca formularul nu are rubrici pentru locatiile propriu-zise intre care circula marfa (are doar pentru sediile furnizorului si cumparatorului) aceste informatii pot fi adaugate suplimentar in formular.

Desi, circuitul marfii prezentat mai sus nu isi gaseste o rezolvare expresa in Normele amintite, pe baza informatiilor furnizate si a reglementarilor existente, opinam ca se poate intocmi un singur aviz de insotire a marfii intrucat exista un singur transport.

Daca furnizorul A este cel care s-a obligat prin contract sa asigure transportul marfii la locatia indicata de B, atunci avizul de insotire a marfii se va emite de furnizorul A catre B, cu mentiunea expresa ca marfa se transporta la indicatia lui B catre locatia lui C.
In cazul in care marfa este transportata de la A la B, si apoi de la B la C, B poate sa anexeze la factura centralizatoare avizele emise de A catre B pe care se inscrie locatia lui C.
In situatia in care B va emite avize de insotire a marfii , trebuie sa fie transmise soferului care transporta marfa.

In orice situatie, toate contractele, notificarile de livrari, facturile si avizele de insotire trebuie sa fie intocmite la timp si disponibile pentru ca fiecare societate implicata sa poata justifica tranzactiile si circuitul marfii cu ocazia controalelor inopinate sau inspectiilor fiscale ulterioare.

Totodata, conform prevederilor art. 155 din Codul fiscal , coroborat cu prevederile din Normele metodologice date in aplicarea articolului 155, factura centralizatoare se poate intocmi daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa se refere la livrari de bunuri, inclusiv livrari intracomunitare, si/sau prestari de servicii catre acelasi client, pentru care faptul generator al taxei ia nastere intr-o perioada ce nu depaseste o luna calendaristica;
b) toate documentele emise la data livrarii de bunuri sau prestarii de servicii sa fie obligatoriu anexate la factura centralizatoare.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Transport marfa intre societati. Documente de intocmit.":
Rating:

Nota: 4.17 din 3 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Schimbare sediu social. In ce conditii depunem Formularul 088?
    • In cazul urmator, avem situatia in care, pentru schimbare sediu social, se va depune Declaratia 088. Societatea presteaza servicii intracomunitare si aplica taxare inversa. Vom stabili daca societatea poate continua activitatea (in speta sa emita facturile catre clientii din UE) pana la data comunicarii deciziei de aprobare sau respingere a declaratiei 088. Potrivit art. 4 din OPANAF 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016