Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In atentia IMM-urilor: Modificari in cazul imprumuturilor cu subventie partiala de dobanda

09-Oct-2014
2533
Imprumuturile cu subventie partiala de dobanda se acorda in cadrul schemei transparente de ajutor de minimis pentru a sprijini accesul IMM-urilor la finantarea de proiecte de productie prin initiativa JEREMIE.

Imprumuturile se acorda in temeiul Ordinului ministrului fondurilor europene nr. 635/2014, reglementare recent modificata prin Ordinul nr. 981/2014, semnat de titularul aceluiasi minister si publicat in Monitorul Oficial nr. 708/2014.

Intreprinderile mici si mijlocii (IMM) sunt intreprinderi care respecta criteriile prevazute in anexa I la Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piata interna in aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratat (regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare). in felul acesta, au fost inlocuite trimiterile anterioare la Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008.

Intreprinderea aflata in dificultate este o intreprindere care indeplineste conditiile definite in cap. 2.2. (Domeniul de aplicare material: sensul notiunii de “intreprindere aflata in dificultate”) din Comunicarea Comisiei – Orientari privind ajutoarele de stat pentru salvarea si restructurarea intreprinderilor nefinanciare aflate in dificultate. Prin modificarile aduse la ordin nu se mai face trimitere la Liniile directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea intreprinderilor aflate in dificultate (publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 244 din 1 octombrie 2004).


Ajutoarele de minimis acordate unei intreprinderi unice care efectueaza transport de marfuri in contul tertilor sau contra-cost nu pot fi utilizate pentru achizitionarea de vehicule pentru transportul rutier de marfuri.

Remarcam introducerea notiunii de intreprindere unica, concept care include toate intreprinderile intre care exista cel putin una dintre relatiile urmatoare:

- o intreprindere detine majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor unei alte intreprinderi;

- o intreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere ori de supraveghere ale unei alte intreprinderi;

- o intreprindere are dreptul de a exercita o influenta dominanta asupra altei intreprinderi in temeiul unui contract incheiat cu intreprinderea in cauza sau in temeiul unei prevederi din contractul de societate ori din statutul acesteia;

- o intreprindere care este actionar sau asociat al unei alte intreprinderi si care controleaza singura, in baza unui acord cu alti actionari ori asociati ai acelei intreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor intreprinderii respective.

Intreprinderile care intretin, cu una sau mai multe intreprinderi, relatiile la care se face referire in categoriile de mai sus sunt considerate intreprinderi unice.

Domenii de activitate. In cazul in care o intreprindere isi desfasoara activitatea atat in sectoarele mentionate la alin. (1) lit. (a) (b) si (c) din Regulamentul nr. 1407/2013 (privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene), cat si in unul sau mai multe sectoare ori domenii de activitate incluse in domeniul de aplicare al schemei, schema se aplica ajutoarelor acordate pentru aceste din urma sectoare sau activitati, cu conditia ca intermediarii financiari sa se asigure prin mijloace corespunzatoare, precum separarea activitatilor sau o distinctie intre costuri, ca activitatile desfasurate in sectoarele excluse din domeniul de aplicare al schemei nu beneficiaza de ajutoare de minimis.

Verificari privind eventuale alte ajutoare primite anterior. inainte de acordarea ajutorului de minimis in cadrul schemei, respectiv inainte de acordarea unui credit eligibil cu subventie partiala de dobanda, intermediarul financiar verifica daca intreprinderea unica din care face parte beneficiarul a mai primit alte ajutoare de stat sau de minimis pentru aceleasi cheltuieli eligibile si daca regulile de cumul sunt respectate, pe baza unei declaratii pe propria raspundere.

Valoarea maxima a ajutorului de minimis de care poate beneficia o intreprindere unica se calculeaza cumulandu-se ajutoarele de minimis primite in anul fiscal in curs cu ajutoarele de minimis primite in ultimii doi ani fiscali consecutive. Acesta nu poate depasi echivalentul in lei a 200.000 de euro, respectiv 100.000 de euro pentru societatile care activeaza in sectorul transportului rutier de marfuri.

In cazul in care o intreprindere care efectueaza transport rutier de marfuri in numele unor terti sau contra-cost desfasoara si alte activitati pentru care se aplica plafonul de 200.000 de euro, se aplica plafonul de 200.000 de euro, cu conditia ca intermediarii financiari care implementeaza schema sa asigure prin mijloace adecvate, cum ar fi separarea activitatilor sau distinctia intre costuri, ca suma de care beneficiaza activitatea de transport rutier de marfuri nu depaseste 100.000 de euro si ca ajutoarele de minimis nu se folosesc pentru achizitionarea de vehicule pentru transportul rutier de marfuri.

Sursa: legestart.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici