Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noile scutiri din domeniul TVA si al accizelor. Proiect publicat de MFP

01-Iun-2016
2117

Ministerul de Finante a Publicat recent un proiect in a carui nota de fundamentare se mentioneaza ca in vederea unei mai bune intelegeri a legislatiei fiscale secundare, eliminarii unor disfunctionalitati si, implicit, pentru abordarea mai facila a prevederilor legale atat de catre contribuabili, cat si de catre organele fiscale, este necesara clarificarea anumitor dispozitii cuprinse in unele ordine ale ministrului finantelor publice.

In acest context, a fost elaborat prezentul proiect de ordin pentru pentru modificarea si completarea unor ordine ale ministrului finantelor publice, care se refera in principal la:

- Scutirea de TVA in cazul navelor atribuite navigatiei in largul marii si care sunt utilizate pentru transportul de calatori/bunuri cu plata sau pentru activitati comerciale, industriale sau de pescuit Pentru a facilita aplicarea prevederilor legale este necesara clarificarea unor dispozitii ale Instructiunilor de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile prevazute la art. 294 alin. (1) lit. a) - i), art. 294 alin. (2) si art. 296 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 103/2016.

Modificarile propuse in acest context au ca scop simplificarea actualelor reglementari in vederea eliminarii unor dificultati de natura practica ce deriva din aplicarea dispozitiilor legale, pentru o abordare unitara a scutirilor de TVA in cazul navelor atribuite navigatiei in largul marii, precum si adaptarea la jurisprudenta relevanta a Curtii de Justitie a Uniunii Europene, si se refera in principal la urmatoarele aspecte:

- Intervalul de timp avut in vedere din perspectiva indeplinirii conditiei ca o nava sa fie efectiv si preponderent utilizata pentru navigatie in largul marii, in cazul aplicarii scutirii prevazute la art.
294 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal pentru livrarea de nave care nu sunt noi, respectiv de nave care au mai navigat;
- in cazul livrarilor de nave noi, respectiv de nave care nu au fost utilizate, pentru aplicarea scutirii prevazute la art. 294 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal sunt avute in vedere criteriile obiective, cum
ar fi lungimea sau tonajul navei, care le face capabile pentru a fi utilizate in largul marii;


- in cazul prestarii de servicii si/sau a livrarii de bunuri efectuate pentru nevoile directe ale navelor si/sau pentru incarcatura acestora, prestatorul/furnizorul si, dupa caz, agentul de nava si/sau intermediarii care intervin in livrare/prestare, trebuie sa justifice aplicarea scutirii cu declaratia pe propria raspundere a proprietarului/operatorului navei sau, dupa caz, cu o copie a acestei declaratii, din care sa rezulte ca nava respectiva a fost efectiv si preponderent utilizata in largul marii in perioada in care a fost detinuta sau operata de catre acesta, pentru cel mult ultimii 5 ani anteriori datei livrarii bunurilor /prestarii serviciilor respective.

- Conditiile de autorizare a antrepozitului de taxa pe valoarea adaugata:

Se clarifica faptul ca in vederea autorizarii persoanei impozabile ca antrepozit de TVA este necesar ca aceasta sa fie inregistrata in scopuri de TVA.

- Autorizarea antrepozitelor fiscale pentru productia exclusiva de vinuri realizata de catre contribuabili, altii decat contribuabilii mari si mijlocii, micile distilerii precum si micile fabrici de bere independente prin intermediul Comisiilor teritoriale.

In cadrul Anexei 2 "REGULAMENT de organizare si functionare a comisiilor teritoriale pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate” la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 220/2016, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 136 din 22 februarie 2016, privind instituirea comisiilor teritoriale pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate si a Regulamentului de organizare si functionare a acestora, se au in vedere modificari si completari care se refera la urmatoarele aspecte:
- completarea Anexei 2 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 220/2016, prin mentionarea expresa a faptului ca, in temeiul art. 359 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, autorizarea micilor fabrici de bere independente intra in competenta comisiilor teritoriale prevazute la art. 361 din Codul fiscal.

- actualizarea unor denumiri generice ale structurilor teritoriale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, respectiv inlocuirea in cuprinsul Anexei 2 la Ordinul ministrului finantelor
publice nr. 220/2016 a sintagmei "directiilor judetene pentru accize si operatiuni vamale” cu sintagma "birourilor vamale de interior si/sau frontiera" astfel incat aceasta sa fie in concordanta cu actuala structura organizatorica a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Fata de cele de mai sus, va rugam sa aprobati prezentul proiect de ordin pentru pentru modificarea si completarea unor ordine ale ministrului finantelor publice.


Consultati aici proiectul.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016