Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Norme pentru plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar

01-Feb-2011
4608


Au fost publicate Normele privind plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar prin Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si societatii informationale, ministrului administratiei si internelor si ministrului finantelor publice nr. 168/14/95 /2011. Ordinul a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 74/2011

Cadrul general de aplicare

Implementarea, administrarea si operarea Sistemului national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar se realizeaza de catre Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale, prin Centrul National de Management pentru Societatea Informationala.

Adresa de internet la care este disponibil Sistemul national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar (SNEP) este www.ghiseul.ro.

Intervalul orar zilnic de plata prin Sistemul national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar pentru contribuabil este 00,00-24,00, de luni pana duminica.

Inregistrarea participantilor in SNEP

Inregistrarea institutiilor de credit

Inregistrarea institutiilor de credit in SNEP, in vederea furnizarii de servicii de acceptare de plati electronice, se realizeaza in baza unei conventii semnate cu operatorul SNEP, al carei model este prevazut in anexa la ordin.

Inregistrarea institutiilor publice

Institutiile publice isi selecteaza institutia de credit acceptatoare de plati electronice, cu respectarea legislatiei in vigoare.

Dupa semnarea contractului cu institutia de credit acceptatoare, pentru furnizarea serviciilor de acceptare de plati electronice prin intermediul SNEP, institutia publica are obligatia de a transmite operatorului SNEP o cerere privind inregistrarea sa in SNEP, elaborata conform modelului prevazut in anexa la ordin.

In termen de maximum 10 zile lucratoare de la inregistrarea cererii transmise de catre institutia publica, atat operatorul SNEP, cat si institutia publica au obligatia de a semna o conventie.

In termen de maximum 5 zile lucratoare de la semnarea conventiei intre institutia publica si operatorul SNEP, acesta din urma are obligatia de a activa contul institutiei in sistem si de a-i transmite acesteia, prin mijloace securizate, informatiile de autentificare la SNEP.

Inregistrarea si actualizarea listei contribuabililor

Institutia publica are obligatia ca, dupa activarea contului sau in SNEP, sa furnizeze in format electronic, prin mijloacele puse la dispozitie de SNEP, informatiile referitoare la toti contribuabilii care au CNP/NIF sau CIF/CUI (pentru persoane fizice autorizate) valid si au obligatii de plata catre institutia publica respectiva.

Operatorul SNEP are obligatia de a genera informatiile necesare pentru autentificarea contribuabililor in SNEP si de a le transmite institutiilor publice beneficiare prin mijloace care sa asigure siguranta si securitatea comunicarii.

Informatiile necesare pentru autentificarea contribuabililor in SNEP sunt comunicate, in conditii de confidentialitate, contribuabililor de catre institutia publica beneficiara, prin posta cu confirmare de primire sau la ghiseul institutiei publice beneficiare care a inregistrat contribuabilii, prin mijloace electronice securizate sau prin alte metode identificate si agreate impreuna cu institutia publica beneficiara.

Un contribuabil deja inregistrat in SNEP nu va mai fi inregistrat de catre o alta institutie publica beneficiara, pastrandu-si informatiile de autentificare existente.

In cazul in care contribuabilul a primit si a utilizat prima oara informatiile necesare pentru autentificare, SNEP va informa institutiile publice beneficiare cu privire la faptul ca respectivul contribuabil a primit informatiile necesare pentru autentificare.

Modalitatea de plata a obligatiilor bugetare de catre contribuabili

Modalitatea de plata a obligatiilor bugetare catre institutii publice beneficiare cu autentificare

Pentru efectuarea unei plati, contribuabilul trebuie sa se conecteze la SNEP pe baza credentialelor primite.

Din interfata SNEP contribuabilul va selecta obligatia de plata aferenta unei institutii publice beneficiare. Informatiile minime furnizate contribuabilului prin intermediul SNEP de catre institutia publica sunt urmatoarele:
- pentru obligatiile cu debit: CNP/NIF sau CIF/CUI al contribuabilului; codul si denumirea obligatiei bugetare (conform clasificatiei indicatorilor bugetari); numele si CIF-ul institutiei publice beneficiare, suma de plata, codul IBAN al obligatiei bugetare;
- pentru obligatiile fara debit (taxe): CNP/NIF sau CIF/CUI al contribuabilului; numele si CIF-ul institutiei publice beneficiare, codul IBAN al obligatiei bugetare; tipurile de obligatii de plata.

In vederea efectuarii unei plati, contribuabilul va selecta obligatia de plata, va introduce suma pe care doreste sa o achite, va confirma acceptarea termenilor si conditiilor de utilizare a serviciilor oferite de SNEP, va confirma initierea platii, va introduce datele aferente cardului bancar in interfata procesatorului si va autoriza plata.

Dupa efectuarea tranzactiei, SNEP va emite contribuabilului o dovada de plata.

Modalitatea de plata a obligatiilor bugetare fara autentificare

Pentru efectuarea unei plati, contribuabilul se conecteaza la SNEP fara informatiile de autentificare si va accepta termenii si conditiile utilizarii sistemului.

Din interfata SNEP contribuabilul va selecta si/sau va completa, dupa caz:
- denumirea si CIF-ul institutiei publice beneficiare;
- CNP/NIF sau CIF/CUI al persoanei care achita obligatia de plata;
- CNP/NIF sau CIF/CUI al persoanei pentru care se achita obligatia de plata;
- tipul obligatiei de plata, conform nomenclatorului prevazut in anexa nr. 8;
- codificarea interna a veniturilor ? informatie optionala;
- explicatii;
- suma de plata;
- numele si prenumele persoanei pentru care se achita obligatia de plata;
- adresa persoanei pentru care se achita obligatia de plata;
- adresa de e-mail la care se primeste dovada de plata;
- aprobarea si confirmarea initierii platii.

Contribuabilul va introduce datele aferente cardului bancar in interfata procesatorului si va autoriza plata.

Dupa efectuarea tranzactiei, SNEP va emite contribuabilului, la adresa de e-mail comunicata o dovada de plata.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016