Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reduceri comerciale si vanzare cu amanuntul. Cum gestionam in contabilitate?

29-Oct-2014
5358
In randurile de mai jos, analiza se refera la o societate comerciala care vinde cu amanuntul diverse. Se emite factura pentru societati si persoane fizice (este nevoie de act de garantie). Pe aceeasi factura se acorda discount in functie de contract intre 0-10%.

Se inregistreaza in contabilitate la venituri suma redusa, dupa aplicarea discount-ului. Vom stabili daca e corect ca la sfarsitul lunii sa se calculeze adaosul acordat si sa se faca inregistrarea contabila 371 = -378 si -4428 (pe adaos).

In cazul vanzarilor catre persoane fizice sunt aplicabile dispozitiile OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile ulterioare, care prevede anumite restrictii si conditionari pentru vanzarile cu reduceri de pret, in functie de conditiile efective in care se desfasoara activitatea de comercializare.

Deasemenea , potrivit prevederilor art.1 alin (1) din OUG 28/1999, operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. Potrivit prevederilor art. 4 din Normele metodologice de aplicare, in sensul ordonantei de urgenta, prin livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie se intelege acele activitati desfasurate cu caracter permanent. Nu intra in aceasta categorie eventualele livrari de bunuri si prestari de servicii direct catre persoane fizice efectuate intamplator de catre agentii economici, altii decat comerciantii cu amanuntul.

La solicitarea clientilor se emite si factura, asa cum se prevede la art. 155 alin. (9) lit. a) din Codul fiscal coroborat cu prevederilor de la pct. 74 alin. (1) din Normele metodologice date in aplicare pentru art. 155 alin. (20) din Codul fiscal se fac urmatoarele precizari:


"…Pe facturile emise si achitate pe baza de bonuri fiscale emise conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile ulterioare, nu este necesara mentionarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, fiind suficienta mentiunea "conform bon fiscal nr./data".”

Avand in vedere aceste prevederi pe bonurile fiscal emise de casa de marcat trebuie sa fie inscrisa reducerea aplicata, iar daca este necesar sa emiteti si factura , aceasta va fi completata potrivit prevederilor mai sus mentionate.

Inregistrarile contabile mentionate de dvs. sunt corecte.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici