Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vanzare autoturism neamortizat integral. Deductibilitate fiscala a cheltuielilor

15-Nov-2012
37927
Va prezentam mai jos monografia pentru vanzarea unui autoturism neamortizat integral. Vom stabili astfel cum se trateaza din punct de vedere al TVA-ului si al impozitului pe profit, urmand sa vedem daca trebuie intocmite foi de parcurs si daca sunt deductibile 50% cheltuielile cu combustibilul, fara intocmirea foilor de parcurs.

Solutia consultantului:

Vanzarea autoturismului, chiar neamortizat integral este o operatiune taxabila, pentru care societatea va colecta TVA cu cota de 24% la valoarea vanzarii. Nu se pune problema ajustarii TVA dedus initial deoarece prin vanzare societatea efectueaza o operatiune taxabila.

Cheltuiala cu valoarea ramasa neamortizata este cheltuiala deductibila la calculul impozitului pe profit, fiind considerate ca o cheltuiala efectuata in scopul realizarii de venituri impozabile conform art. 19 alin. 1 si art. 21 alin. 1 din Codul fiscal (a se vedea, prin similitudine, si deductibilitatea cheltuielilor inregistrate ca urmare a casarii unui mijloc fix cu valoarea fiscala incomplet amortizata, precizata la pct. 716 din Normele metodologice date in aplicarea art. 24 din Codul fiscal).

Cheltuielile cu combustibilii si serviciile de reparatii auto sunt integral deductibile la calculul profitului impozabil, iar taxa aferenta achizitiilor poate fi integral dedusa, daca autoturismul este utilizat exclusiv in scopul activitatii economice sau se incadreaza in categoriile de vehicule exceptate prevazute la art. 21 alin. 4 lit. t si art. 1451 din Codul fiscal , cu respectarea conditiilor precizate la pct. 451 alin. 5 si alin. 6 din Normele metodologice date in aplicarea art. 1451 din Codul fiscal .


Utilizarea in scopul activitatii economice a autoturismului se refera la deplasari in tara sau in strainatate la clienti/furnizori, pentru prospectarea pietei, deplasari la locatii unde se afla puncte de lucru, la banca, la vama, la oficiile postale, la autoritatile fiscale, utilizarea vehiculului de catre personalul de conducere in exercitarea atributiilor de serviciu, deplasari pentru interventie, service, reparatii etc., asa cum se specifica la pct. 492, respectiv pct. 451 din Normele metodologice date in aplicarea celor doua articole din Codul fiscal.

Justificarea deductibilitatii se face cu documentele justificative aferente achizitiilor (facturi, bonuri fiscale pentru combustibili) si cu foaia de parcurs, care trebuie sa contina cel putin informatii referitoare categoria de vehicul utilizat, scopul si locul deplasarii, kilometrii parcursi, norma proprie de consum carburant pe kilometru parcurs.

Daca autoturismul este utilizat, chiar si ocazional, in scopuri personale de catre asociati ori salariati, atunci se considera ca el nu este utilizat exclusiv in scopul activitatii economice si se aplica deducerea limitata de 50%, caz in care societatea nu trebuie sa faca dovada utilizarii vehiculului in scopul activitatii economice sau pentru uz personal cu ajutorul foii de parcurs.

Inregistrari contabile:
- achizitia combustibililor si a serviciilor de reparatii auto
% = 401 "Furnizori"
6022 "Cheltuieli privind combustibilii"
(611 "Cheltuieli cu intretinerea si reaparatiile")
4426 "TVA deductibila"

- achizitia pieselor de schimb pentru reparatie in regie proprie
% = 401 "Furnizori"
3024 "Piese de schimb"
4426 "TVA deductibila"

Daca societatea nu intocmeste foi de parcurs, TVA nedeductibila 50% aferenta achizitiilor reprezinta o taxa nerecuperabila ce face parte din cost si se inregistreaza direct in conturile de cheltuieli/stocuri (6022, 611, 3024)
- utilizarea pieselor de schimb la reparatie pe baza bonului de consum
611 "Cheltuieli cu intretinerea si reaparatiile" = 3024 "Piese de schimb"

- vanzarea autoturismului
461 "Debitori diversi" = %
7583 "Venituri din vanzarea activelor si alte operatii de capital"
4427 "TVA colectata"

- scaderea din gestiune a autoturismului vandut si neamortizat integral
% = 2133 "Mijloace de transport"
2813 "Amortizarea instalatiilor, mijloacelor de transport, animalelor si plantatiilor"
6583 "Cheltuieli privind activele cedate si alte operatii de capital".

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

    • Magazinele online sunt din ce in ce mai populare, fiind, pentru multe persoane, mult mai comod sa dea cateva click-uri pentru a cumpara produsul dorit decat sa mearga in magazinele fizice. Daca si tu te-ai gandit sa iti deschizi un magazin online sau detii deja unul, trebuie sa tii contabilitatea si pentru ele. Desi in mare parte aceasta se bazeaza pe legile contabilitatii universale, exista si cateva aspecte usor diferite. In acest articol vom vedea care este tratamentul contabil la magazinele...» citeste mai departe aici

  • Firme care transporta marfa. Factura clasica mai poate fi utilizata ca document justificativ?

    • Pentru ca un transport sa fie legal, firmele care il efectueaza trebuie sa intocmeasca mai multe documente justificative, printre care si factura clasica. Insa in contextul aparitiei sistemelor RO e-Factura si RO e-Transport, si a unei noi legislatii, reprezentantul unei firme de transport se intreaba care sunt documentele justificative oficiale de insotire a marfii pe timpul transportului marfurilor, si daca factura clasica se poate folosi ca document justificativ pe...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016