Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Vanzare cu amanuntul si ridicata. Cum se organizeaza gestiunea?

12-Aug-2015
2798

Oferim, prin cele ce urmeaza, amanunte referitoare la obligatiile contabile si de comercializare ale unei societati producatoare de bunuri nealimentare, cu desfacere en-gros care, ocazional (1% valoric), avand casa de marcat, desface si catre populatie, neavand magazin amenjat in acest sens.

Exista obligatia tinerii unei gestiuni separate fizic sau virtual (gestiune cu amanuntul), in conditiile in care, de regula, se vinde pe baza de comanda?

In OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata – republicata – cu modificarile si completarile ulterioare exista sanctiuni pentru exercitarea de activitati de comert cu ridicata si comert cu amanuntul in aceeasi structura de vanzare, astfel:

Potrivit prevederilor art.73 pct.22 din OG 99/2000, constituie contraventii, daca nu au fost savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa constituie infractiuni, si se sanctioneaza exercitarea de activitati de comert cu ridicata si comert cu amanuntul in aceeasi structura de vanzare, respectiv suprafata de vanzare, cu amenda de la 2.000 lei la 10.000 lei si cu interzicerea uneia dintre cele doua activitati;

Potrivit prevederilor de la art.76 si 78 din acelasi act normativ , contraventiile prevazute la art. 73 se constata si se sanctioneaza de catre organele de control abilitate ale primariilor si organele de control abilitate ale Ministerului Finantelor Publice.

In cazul repetarii contraventiilor prevazute la art. 73 pct. 22 intr-un interval de 12 luni, chiar daca amenda a fost platita, precum si in cazul in care se incalca in mod repetat dispozitiile legale privind linistea si ordinea publica, primariile vor suspenda activitatea comerciala pe o perioada de pana la 30 de zile pentru structura de vanzare respectiva.

La art. 4 sunt definite cele doua tipuri de comert precum si structura si suprafata de vanzare, astfel:

- comert cu ridicata/de gros - activitatea desfasurata de comerciantii care cumpara produse in cantitati mari in scopul revinzarii acestora in cantitati mai mici altor comercianti sau utilizatori profesionali si colectivi;

- comert cu amanuntul/de detail - activitatea desfasurata de comerciantii care vind produse, de regula, direct consumatorilor pentru uzul personal al acestora;

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii

- structura de vanzare - spatiul de desfasurare a unuia sau mai multor exercitii comerciale;
-suprafata de vanzare - suprafata destinata accesului consumatorilor pentru achizi?ionarea produsului/serviciului, expunerii produselor oferite, platii acestora si circulatiei personalului angajat pentru derularea activitatii.

NU constituie suprafete de vanzare cele destinate depozitarii si pastrarii marfurilor, productiei, birourilor si anexelor;

Asadar, exercitarea de activitati de comert cu ridicata si comert cu amanuntul in aceeasi structura de vanzare, respectiv suprafata de vanzare este interzisa.

In concluzie , daca societatea efectueaza atat activitati de vanzare cu amanuntul, cat si cu ridicata, astfel cum sunt definite de OG 99/2000, acestea nu pot fi desfasurarate in aceeasi structura de vanzare, respectiv suprafata de vanzare.

Din cate am inteles, vanzarea cu amanuntul se efectueaza in incita unui birou. Intrucat biroul nu constituie suprafata respectiv structura de vanzare, apreciez ca nu intrati sub incidenta prevederilor mai sus mentionate.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil, consultant fiscal

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Vanzare cu amanuntul si ridicata. Cum se organizeaza gestiunea?":
Rating:

Nota: 1.88 din 4 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Dosar Impozit specific 2017: Norme, exemple, conditii impozit specific in regim mixt si toate informatiile in vigoare
    • Va oferim intr-un singur loc informatiile actualizate si de ultima ora privind impozitul specific, valabil din 2017. Incepem prin a va oferi doua materiale extrem de detaliate in care sunt incluse multe dintre informatiile de care aveti nevoie pentru a aplica in mod corect impozitul specific si pentru a evita orice sanctiuni din partea ANAF. Recomandam astfel urmatoarele doua materiale: Notificati ANAF pana la 31 martie daca platiti impozit specific in 2017! Amenzi de 5.000 lei in caz contrar!...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei, gata pana la 1 aprilie. Unele contraventii privind casa de marcat ar putea fi iertate la prima abatere
    • Din momentul in care Legea preventiei va intra in vigoare, mai multe firme ar putea fi iertate pentru unele contraventii, daca sunt la prima abatere si daca vor aplica planul de conformare, indreptand neregulile in termenul dat de catre inspectorii fiscali. Daca pentru antreprenorii corecti aceasta lege ii poate scuti de multe sanctiuni care se dau in prezent ca urmare a interpretarii incorecte a unei legislatii stufoase, exista riscul ca multe firme sa profite de pe urma acestor noi prevederi...» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.