Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Amortizare active achizitionate in 2012, venituri din 2013

06-Nov-2012
4570
Dezbatem mai jos cazul unei persoane juridice infiintate in luna august 2012, cu mentiunea ca in aceeasi luna a achizitionat mai multe active fixe, toate in scopul desfasurarii activitatii. Din cauza lipsei disponibilitatilor, societatea va achizitiona marfa abia in luna ianuarie 2013, firma nerealizand astfel venituri in 2012. Vom stabili astfel in ce masura se poate inregistra amortizarea activelor cumparate, stabilind totodata si daca aceste cheltuieli sunt deductibile, avand in vedere ca nu se va realiza venit in anul 2012.

Solutia consultantului:

Dupa cum se cunoaste, o cheltuiala poate fi dedusa la calculul impozitului pe profit daca este efectuata in scopul realizarii de venituri impozabile, conform art. 21 alin. (1) din Codul fiscal. Observam ca legiuitorul nu a conditionat realizarea unui profit sau venit, in anul in care s-a efectuat cheltuiala, dar obliga identificarea unui scop de realizare a unui venit impozabil.

Astfel, in opinia noastra, daca toate aceste active sunt achizitionate pentru a desfasura activitatea societatea, atunci cheltuielile in legatura cu aceste active sunt deductibile, chiar daca in anul achizitiei nu s-au realizat venituri impozabile.

Amortizarea este o suma deductibila la calculul impozitului pe profit daca este inregistrata conform art. 24 din Codul fiscal. Acest lucru presupune ca durata de amortizare fiscala sa fie adoptata conform HG 2139/2004 privind catalogul mijloacelor fixe, iar metodele de amortizare sa fie corespunzatoare clasei de active permise la amortizare, conform Codului fiscal.


De exemplu, pentru cladiri se poate utiliza numai metoda liniara. Pentru autoturisme se pot utiliza metodele liniara, degresiva si pe numarul de km parcursi. Observam ca la amortizarea autoturismelor nu se poate utiliza metoda de amortizare accelerata, la calculul amortizarii fiscale. Pentru echipamente tehnologice, mobilier, birotica, se pot utiliza metodele liniara, accelerata, degresiva.

Astfel, daca mijloacele fixe sunt in functiune si nu li s-a suspendat utilizarea, iar amortizarea este calculata conform metodelor si procedurilor descrise mai sus, in acest caz consideram ca amortizarea este deductibila fiscal la calculul impozitului pe profit.

In consecinta, aceste cheltuieli se vor reflecta intr-o pierdere fiscala, identificata prin declaratia anuala de impozit pe profit 101 si se pot deduce in urmatorii 7 ani la calculul impozitului pe profit, conform art. 26 alin. (5) din Codul fiscal.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016