Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF e noul administrator pentru comisioanele datorate de angajatori inspectoratelor de munca

19-Feb-2015
4110
Va aducem la cunostinta ca ANAF administreaza, incepand cu 16 februarie, comisioanele pe care angajatorii le datoreaza inspectoratelor teritoriale de munca, pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca. Aceasta prevedere se aplica de astazi si este cuprinsa intr-o lege care a intrat in vigoare in decembrie 2014.

Statul are de recuperat debite restante de la angajatorii care le datoreaza inspectoratelor teritoriale de munca (ITM) sume cu titlu de comision, pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca. Recuperarea acestor debite a fost realizata pana in decembrie 2014 de catre Inspectia Muncii, prin intermediul ITM-urilor, in baza Legii nr. 41/2012 privind aprobarea OUG nr. 17/2011.

Responsabilitatile Inspectiei Muncii privind administrarea creantelor au fost transferate catre Fisc, masura fiind stabilita prin Legea nr. 170/2014, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 925 din 18 decembrie 2014 si care a intrat in vigoare pe 21 decembrie 2014.
Potrivit acestor dispozitii, creantele reprezentand comisionul datorat pana la data de 31 decembrie 2010 de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca, precum si obligatiile accesorii aferente, stabilite prin titluri de creanta si neachitate pana la data intrarii in vigoare a Legii nr. 170/2014 (adica pana pe 21 decembrie 2014) se fac venit la bugetul de stat si au regim de creanta bugetara.

Procedurile de administrare a acestor creante bugetare sunt continuate, de astazi, de catre ANAF si unitatile sale subordonate, care se subroga in drepturile si obligatiile inspectoratelor teritoriale de munca. Administrarea creantelor este indeplinita in conformitate cu prevederile Codului de procedura fiscala.

Totusi, sumele care reprezinta comisionul, inclusiv dobanzile, penalitatile de intarziere sau majorarile de intarziere, pentru care dreptul de a cere executarea silita s-a prescris pana la data preluarii in administrare a acestora de catre ANAF, raman in responsabilitatea inspectoratelor teritoriale de munca.

Conform actului normativ, ANAF preia de la Inspectia Muncii si de la ITM toate drepturile si obligatiile procesuale, in cazul litigiilor avand ca obiect contestatiile la executare silita/procedurile de insolventa si va dobandi calitatea procesuala a Inspectiei Muncii si a ITM-urilor in toate procesele aflate pe rolul instantelor judecatoresti, indiferent de faza de judecata.

Cum se va realizeaza transferul de creante de la ITM la Fisc?

Pentru ca ANAF sa se poata ocupa de administrarea creantelor fiscale, inspectoratele teritoriale de munca vor preda organelor fiscale, pana pe 18 februarie 2015, urmatoarele documente cuprinse in Legea 170/2014:

inscrisurile, in original, in care sunt individualizate creantele datorate si neachitate pana la data intrarii in vigoare a legii si care reprezinta titluri executorii, neatacate in termenul legal sau dispozitivul hotararii judecatoresti irevocabile prin care s-a solutionat contestatia formulata impotriva acestora;
dosarele aflate pe rolul instantelor de judecata pentru litigiile avand ca obiect contestatiile la executare silita sau contestatiile impotriva actelor prin care se dispun si se duc la indeplinire masurile asiguratorii, precum si in cazul litigiilor care privesc procedurile de insolventa, aferente creantelor;
situatia soldurilor creantelor bugetare;
situatia sumelor platite in plus fata de obligatia de plata;
orice alte informatii/documente disponibile, necesare urmaririi si verificarii sumelor datorate.

Atentie! Din decembrie 2014, contribuabilii platesc comisioanele si obligatiile fiscale accesorii aferente acestora la unitatile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale, in raza carora sunt luati in administrare, dupa cum se mentioneaza in Legea nr. 170/2014. De asemenea, contribuabilii efectueaza platile intr-un cont distinct al bugetului de stat, codificat cu codul de identificare fiscala al acestora.

Sursa: www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016