Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Aplicarea impozitului specific unor anumite activitati: formula de calcul, aplicare, termen

21-Oct-2016
3439

Aducem la cunostintacontribuabililor faptul ca, in Monitorul Oficial al Romaniei nr.812 / 14 octombrie 2016 a fost publicata Legea nr.170 / 2016 privind impozitul specific unor activitati, care va intra in vigoare la 1 ianuarie 2017.

Cine este obligat la plata impozitului specific?

Actul normativ reglementeaza impozitul specific pentru persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care desfasoara activitati corespunzatoare urmatoarelor coduri CAEN:
· 5510 – "Hoteluri si alte facilitati de cazare similare";
· 5520 - "Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata" ;
· 5530 – "Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere";
· 5590 – "Alte servicii de cazare";
· 5610 – "Restaurante";


· 5621 – "Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente";
· 5629 – "Alte servicii de alimentatie n.c.a.";
· 5630 – "Baruri si alte activitati de servire a bauturilor

De la 1 ianuarie 2017, sunt obligate la plata impozitului specific in conformitate cu prevederile Legii nr.170/ 2016, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au indeplinit, cumulativ, urmatoarele conditii:

a) aveau inscrisa in actele constitutive, potrivit legii, ca activitate principala sau secundara, una dintre activitatile corespunzatoare codurilor CAEN prevazute mai sus;

b) nu se afla in lichidare, potrivit legii.

Calcul impozitului specific

Formula de calcul si valoarea impozitului specific va varia, dupa caz, in functie de urmatoarele criterii:
# CAEN – ul activitatii desfasurate
# Rangul localitatii
# Suprafata de desfasurare a activitatii
# Sezonalitate
# Numarul de locuri de cazare

Termene de plata pentru impozitul specific

Declararea si plata impozitului specific se vor efectua semestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare semestrului pentru care se datoreaza impozitul.

Comunicarea aplicarii impozitului specific anual

Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific.

In cazul in care, la data de 31 decembrie, inclusiv, firmele nu mai indeplinesc conditiile obligatorii pentru plata impozitului specific, atunci vor comunica organelor fiscale teritoriale iesirea din acest sistem de impunere, pana la data de 31 martie, inclusiv, a anului urmator.

Impozitul pe profit din alte activitati

Contribuabilii care, in cursul anului, realizeaza venituri si din alte activitati in afara celor corespunzatoare codurilor CAEN prevazute mai sus, aplica pentru acestea sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit prevazut de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Veniturile din alte activitati luate in calcul sunt cele inregistrate pana la data de 31 decembrie a anului respectiv, inclusiv.

Norme metodologice de aplicare

In termen de 90 de zile de la data publicarii acestei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, se elaboreaza normele metodologice de aplicare, care se aproba prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului economiei, comertului si relatiilor cu mediul de afaceri.

Sursa: ANAF Galati

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici