Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Aport in natura (cladire). ONG. Care sunt etapele de gestionare in cazul aportului in natura?

08-Oct-2014
3278
In randurile de mai jos, discutam despre o asociatie non-profit care are trei membri fondatori. Un membru fondator aduce ca aport in natura o cladire. Asociatia este constituita in anul 2007 si cladirea este adusa ca aport in anul 2014.

Vom vedea daca in cazul de fata trebuie sa se modifice actul constitutiv si statul ( in 2014) astfel incat sa fie consemnat noul aport social pe fiecare membru fondator si, in cazul unui raspuns afirmativ, care sunt pasii pe care ii avem de urmat.

Potrivit prevederilor art. 33 din OG 26/2000 modificarea actului constitutiv sau a statutului asociatiei se face prin inscrierea modificarii in Registrul asociatiilor si fundatiilor aflat la grefa judecatoriei in a carei circumscriptie isi are sediul asociatia.

Cererea de inscriere a modificarii va fi insotita de hotararea adunarii generale, iar in cazul modificarii sediului, de hotararea consiliului director.

Aspecte legale privind modificarea statutului asociatie sunt cuprinse și la art. 8 din Ordinul ministrului justitiei nr. 954/2000, cu modificarile și completarile ulterioare.
Modificarile aduse actului constitutiv si/sau statutului produc efecte de la data inscrierii lor in registrul specia
l.

Cererea de inscriere a modificarii actului constitutiv si/sau a statutului persoanei juridice fara scop patrimonial va cuprinde, in mod corespunzator, mentiunile prevazute la art. 5, conform modelului prevazut in anexa nr. III.
La cerere se vor atasa:
- un exemplar original si doua exemplare in copie legalizata de pe actul constitutiv si statut;

- actele doveditoare ale sediului si patrimoniului initial;
- autorizatiile administrative prealabile, in cazul in care sunt cerute potrivit legii speciale, pentru infiintare legala.
- actul modificator in original si copii ale acestuia
- certificatul de inscriere a persoanei juridice fara scop patrimonial, in original.
Cererea pentru inscrierea modificarilor actului constitutiv si/sau statutului se va inregistra la instanta competenta, formand un dosar separat de cel initial, care va fi conexat cu acesta.

In cazul admiterii cererii pentru inscrierea modificarii actului constitutiv si/sau a statutului si dupa efectuarea inscrierii instanta va proceda, din oficiu, la completarea in mod corespunzator a certificatului de inscriere a persoanei juridice fara scop patrimonial, cu date privind denumirea, sediul sau durata de functionare.
Fiecare completare a certificatului de inscriere se va face sub semnatura judecatorului si va purta stampila instantei.

Pasii de urmat sunt cei prevazuti la art. 8-12 din Ordonanta mentionata, respectiv:
- se redacteaza un nou statut care sa cuprinda modificarile hotarate de adunarea generala
- se achita taxa de timbru
se depune la judecatoria pe raza careia se afla sediul organizatiei un dosar care contine:

- statutul nou, autentificat original și copii
- hotararea Adunarii Generale privind modificarea statutului
- chitanta doveditoare a platii taxei de timbru;
- vechiul statut, original și copii;
- sentinta judecatoreasca de infiintare, copie;
- certificatul de inscriere a persoanei juridice fara scop patrimonial, in original;
- cerere-tip completata si semnata in fata judecatorului de serviciu de catre persoana imputernicita prin procesul-verbal sa indeplineasca formalitatile de modificare a statutului.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Aport in natura (cladire). ONG. Care sunt etapele de gestionare in cazul aportului in natura?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Noile reguli de deductibilitate au fost MODIFICATE in 2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016