Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Aport in natura (cladire). ONG. Care sunt etapele de gestionare in cazul aportului in natura?

08-Oct-2014
1366
In randurile de mai jos, discutam despre o asociatie non-profit care are trei membri fondatori. Un membru fondator aduce ca aport in natura o cladire. Asociatia este constituita in anul 2007 si cladirea este adusa ca aport in anul 2014.

Vom vedea daca in cazul de fata trebuie sa se modifice actul constitutiv si statul ( in 2014) astfel incat sa fie consemnat noul aport social pe fiecare membru fondator si, in cazul unui raspuns afirmativ, care sunt pasii pe care ii avem de urmat.

Potrivit prevederilor art. 33 din OG 26/2000 modificarea actului constitutiv sau a statutului asociatiei se face prin inscrierea modificarii in Registrul asociatiilor si fundatiilor aflat la grefa judecatoriei in a carei circumscriptie isi are sediul asociatia.

Cererea de inscriere a modificarii va fi insotita de hotararea adunarii generale, iar in cazul modificarii sediului, de hotararea consiliului director.

Aspecte legale privind modificarea statutului asociatie sunt cuprinse și la art. 8 din Ordinul ministrului justitiei nr. 954/2000, cu modificarile și completarile ulterioare.
Modificarile aduse actului constitutiv si/sau statutului produc efecte de la data inscrierii lor in registrul specia
l.
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii


Cererea de inscriere a modificarii actului constitutiv si/sau a statutului persoanei juridice fara scop patrimonial va cuprinde, in mod corespunzator, mentiunile prevazute la art. 5, conform modelului prevazut in anexa nr. III.
La cerere se vor atasa:
- un exemplar original si doua exemplare in copie legalizata de pe actul constitutiv si statut;

- actele doveditoare ale sediului si patrimoniului initial;
- autorizatiile administrative prealabile, in cazul in care sunt cerute potrivit legii speciale, pentru infiintare legala.
- actul modificator in original si copii ale acestuia
- certificatul de inscriere a persoanei juridice fara scop patrimonial, in original.
Cererea pentru inscrierea modificarilor actului constitutiv si/sau statutului se va inregistra la instanta competenta, formand un dosar separat de cel initial, care va fi conexat cu acesta.

In cazul admiterii cererii pentru inscrierea modificarii actului constitutiv si/sau a statutului si dupa efectuarea inscrierii instanta va proceda, din oficiu, la completarea in mod corespunzator a certificatului de inscriere a persoanei juridice fara scop patrimonial, cu date privind denumirea, sediul sau durata de functionare.
Fiecare completare a certificatului de inscriere se va face sub semnatura judecatorului si va purta stampila instantei.

Pasii de urmat sunt cei prevazuti la art. 8-12 din Ordonanta mentionata, respectiv:
- se redacteaza un nou statut care sa cuprinda modificarile hotarate de adunarea generala
- se achita taxa de timbru
se depune la judecatoria pe raza careia se afla sediul organizatiei un dosar care contine:

- statutul nou, autentificat original și copii
- hotararea Adunarii Generale privind modificarea statutului
- chitanta doveditoare a platii taxei de timbru;
- vechiul statut, original și copii;
- sentinta judecatoreasca de infiintare, copie;
- certificatul de inscriere a persoanei juridice fara scop patrimonial, in original;
- cerere-tip completata si semnata in fata judecatorului de serviciu de catre persoana imputernicita prin procesul-verbal sa indeplineasca formalitatile de modificare a statutului.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Aport in natura (cladire). ONG. Care sunt etapele de gestionare in cazul aportului in natura?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noile sfaturi ANAF pentru a completa fara greseli Declaratia 101!
    • Va reamintim ca se apropie data-limita pana la care mai puteti depune Declaratia 101. In privinta acestui formular, ANAF a transmis o serie de recomandari care pot oferi contribuabililor lamuriri suplimentare pentru a completa corect formularul. In felul acesta, evitati posibilele amenzi aferente depunerii incomplete sau incorecte a unei declaratii. Pana la data de 27 martie 2017 trebuie sa depuna formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Acesta este si termenul limita de plata a...» citeste mai departe aici

  • Lamuriri de ULTIMA ORA de la Finante privind Impozitul specific!
    • Finantele revin cu precizari referitoare la impozitul specific, reamintind mai intai ca in M. Of. nr. 812/14.10.2016 a fost publicata Legea nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati aplicabil contribuabililor persoane juridice care desfasoara activitati principale si/sau secundare in urmatoarele domenii: a) hoteluri si alte facilitati de cazare similare (CAEN 5510); b) facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata (CAEN 5520); c) parcuri pentru rulote, campinguri...» citeste mai departe aici

  • Fii pregatit: cate modificari va mai suferi Codul Fiscal in 2017?
    • Taxele si impozitele sunt doua notiuni despre care toata lumea ar trebui sa fie informata. Cu atat mai mult daca esti contabil! Pentru tine, acestea nu ar trebui sa mai aiba secrete, insa legislatia fiscala din Romania este imprevizibila si cel mai important act normativ in domeniu, Codul fiscal, sufera modificari esentiale. Pentru evitarea deciziilor incerte, neclaritatilor, semnelor de intrebare sau ambiguitatilor, iti venim in ajutor cu un pachet de servicii special gandit pentru tine....» citeste mai departe aici

  • Afla diferentele dintre IFRS si OMF. Seminar Online
    • Traim intr-o lume in care totul in jurul nostru se intampla pe repede inainte, insa asta nu poate fi niciodata un pretext pentru greselile profesionale pe care le facem uneori, chiar si din neatentie. Situatiile financiare, imobilizarile corporale si necorporale si stuatia stocurilor, reprezinta unele dintre cele mai importante componente pentru realizarea bilantului pentru toate companiile. Asadar, cu privire la aceste aspecte, niciun angajat nu ar trebui sa isi permita luxul de a gresi. Tocmai...» citeste mai departe aici

  • Declaratii si plati cu termen la 27 martie. Util pentru a nu plati amenzi luna aceasta!
    • O noua informare ANAF vine sa reaminteasca persoanelor fizice si juridice lista de obligatii declarative si de plata cu termen la 27 martie a.c. Va reamintim, pe aceasta cale, ca astfel de liste au ca scop prevenirea unor amenzi pentru nerespectarea termenului-limita sau a modalitatii de completare. Astfel, intrucat 25 martie este zi nelucratoare, pana luni, 27 martie, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.