Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Bon emis de casa de marcat. Cum deducem cheltuielile?

09-Apr-2013
10882
In randurile urmatoare, vom analiza cazul unei societati care achizitioneaza birotica de la o alta societate inregistrata in scopuri de TVA. Pe bonul fiscal eliberat de societatea Y in loc de BF (bon fiscal) apare BM. Societatea primeste dovada ca sunt inscrisi in Registrul de evidenta a caselor de marcat.

Se va stabili astfel in ce masura poate fi dedusa cheltuiala daca pe bonul de la casa de marcat nu apare inscris "Bon Fiscal" sau BF (bonul fiscal fiind atasat la un ordin de deplasare). De asemenea, vom stabili cum stim daca sunt fiscale bonurile care au inscris doar BM.

Solutia consultantului:

Potrivit art. 4 alin. 1 din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile ulterioare bonul fiscal este documentul emis de aparatul de marcat electronic fiscal, care trebuie sa cuprinda cel putin:

- denumirea si codul fiscal ale operatorului economic emitent;


- adresa de la locul de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal;

- logotipul si seria fiscala ale aparatului; numarul de ordine;

- data si ora emiterii; denumirea fiecarui bun livrat sau serviciu prestat;

- pretul sau tariful unitar; cantitatea;

- valoarea pe fiecare operatiune, inclusiv TVA, cu indicarea cotei de taxa;

- valoarea totala a bonului, inclusiv TVA;

- valoarea totala a TVA pe cote de taxa, cu indicarea nivelului de cota;

- valoarea totala a operatiunilor scutite de TVA, precum si valoarea altor taxe care nu se cuprind in baza de impozitare a TVA, daca este cazul.

Bineinteles, la toate acestea se adauga denumirea documentului (bon fiscal), dupa cum se prevede si la pct. A.2 din Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin OMEF 3512/2008 privind documentele financiar -contabile. Avand in vedere dimensiunea documentului, denumirea poate fi tiparita si in forma prescurtata.

In cazul prezentat, prescurtarea "BM" poate fi de la bon emis de casa de marcat. Oricum, un bon eliberat de o casa de marcat, indiferent de prescurtarile folosite, trebuie sa contina logotipul si seria fiscala ale aparatului care sa dovedeasca fiscalizarea acestuia, astfel incat bonul respectiv sa dobandeasca calitatea de bon fiscal. In cazul unor indoieli in aceasta privinta se poate solicita suplimentar si emiterea facturii, furnizorii/prestatorii fiind obligati sa emita facturi la cererea clientilor conform art. 155 alin. 9 lit. a din Codul fiscal .

Pentru a deduce cheltuiala aferenta bonului fiscal este necesara justificarea ei fie cu documentele aferente deplasarii in interes de serviciu (ordin de deplasare, decont de cheltuieli), fie cu documentele care atesta intrarea in gestiune a bunurilor astfel achizitionate.

In privinta TVA, potrivit noilor reglementari de la pct. 46 alin. 3 din Normele metodologice date in aplicarea art. 146 din Codul fiscal pentru deducere este obligatoriu sa se mentioneze pe bonul fiscal cu ajutorul aparatului de marcat electronic fiscal codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici