Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Calculul contributiilor sociale in contextul prevederilor Ordonantei Guvernului nr.4/2017

09-Oct-2017
3855

Prin cele ce urmeaza, va prezentam cateva dintre cele mai importante intrebari si raspunsuri cuprinse in sesiunea recenta de asistenta online organizata de ANAF, cu titlul: "Calculul contributiilor sociale in contextul prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 4/2017".


 

Raspuns ANAF: 

In declaratia 112, pentru evidentierea persoanelor pentru care se calculeaza contributiile la salariul minim se fac modificari de sume in sectiunea C angajator. Daca la validarea declaratiei apar erori, puteti solicita clarificari prin utilizarea formularului de contact, sectiunea asistenta tehnica servicii informatice de la urmatorul link https://www.anaf.ro/asistpublic/


Intrebare:

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Proceduri contabile pentru societati comerciale 2018


Structura unei proceduri contabile ceruta de lege este una complexa si de-aceea elaborarea ei presupune un efort serios chiar si pentru un contabil experimentat care in plus trebuie sa tina cont si de modificarile legislative ale OMFP nr 1 802 2014 cu modificarile si completarile ulterioare; Legii contabilitatii nr 82 1991 cu modificarile...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

In situatia in care un angajat intra sau iese din activitate in cursul lunii sau este in concediu medical iar venitul este sub salariul minim cum se calculeaza contributiile? Proportional cu zilele lucrate? Dar daca este in CM?

Raspuns ANAF:

Da calculul se face proportional cu zilele lucrate. In situatia in care angajatul incepe activitatea sau inceteaza raporturile de serviciu in cursul lunii, deci lucreaza mai putine zile decat numarul zilelor lucratoare din luna respectiva contributiile sociale se datoreaza la castigul realizat daca acesta este egal sau mai mare decat salariul minim brut pe tara in vigoare in luna respectiva corespunzator numarului zilelor lucrate. Daca acest castig este mai mic, atunci contributiile se calculeaza la salariul minim brut pe tara in vigoare in luna respectiva corespunzator numarului zilelor lucrate.

 

Intrebare:

Pentru un angajat pe perioada determinata 5 zile cu un salariu brut 570 lei cum se calculeaza contributiile?

Raspuns ANAF:

In situatia in care persoana fizica are incheiat numai un contract individual de munca, obtinand un castig lunar al carui nivel este sub nivelul salariului minim brut pe tara, venitul luat in calcul la determinarea bazei lunare de calcul al contributiei de asigurari sociale datorate de angajatori este salariul minim brut pe tara in vigoare in luna pentru care se datoreaza contributia de asigurari
sociale, corespunzator numarului zilelor lucratoare din luna in care contractul a fost activ. Calculul contributiilor sociale nu este influentat de perioada determinata sau nedeterminata pentru care este incheiat contractul de munca.


Intrebare:

Cum se vor evidentia in D112 (actualizata in 28.08.2017) exceptiile. Este vorba de pensionari, persoane cu dizabilitati care au dreptul sa lucreze mai putin de 8 ore/zi sau persoanele care au mai multe contracte de munca cu aceeasi firma (deci sunt inregistrati in D112 la tip B). Conform stucturii actualizate a D112 doar pentru asiguratii de tip A sunt aplicate modificaril OG 4/2017.

Raspuns ANAF:

In declaratia 112, pentru evidentierea persoanelor pentru care se calculeaza contributiile la salariul minim se fac modificari de sume in sectiunea C angajator. Daca la validarea declaratiei apar erori, puteti solicita clarificari prin utilizarea formularului de contact, sectiunea asistenta tehnica servicii informatice de la urmatorul link https://www.anaf.ro/asistpublic/


Intrebare:

Absentele nemotivate ale unui angajat cu venit sub 1450, se scad la calcului cas si cass angajator? Proportionalitatea cu zilele lucrate se face si in cazul absentelor nemotivate?

Raspuns ANAF:

In cazul unui angajat care are venitul lunar brut sub 1450 lei, venitul luat in calcul la determinarea bazei lunare de calcul al contributiei de asigurari sociale si de sanatate datorate de angajatori este salariul minim brut pe tara in vigoare in luna pentru care se datoreaza contributia , corespunzator numarului zilelor lucratoare din luna in care contractul a fost activ.

Contractul de munca, potrivit prevederilor Codului muncii nu este suspendat in zilele in care angajatul a lipsit nemotivat, prin urmare la determinarea contributiilor sociale se va lua in calcul salariul minim brut in vigoare in luna respectiva. Dar potrivit art 51 alin (2) din Codul Muncii, Contractul individual de munca POATE fi suspendat in situatia absentelor nemotivate ale salariatului, in conditiile stabilite prin contractul colectiv de munca aplicabil, contractul individual de munca, precum si prin regulamentul intern. 

 

Intrebare: 

Am un contarcat de munca cu 4 ore pe zi si altele doua cu cate 4 ore pe luna, cum o sa calculez contributiile?

Raspuns ANAF:

Nu ati specificat veniturile care le incasati deoarece baza de calcul a contributiilor sociale se stabileste in functie de venitul cumulat incasat lunar si nu in functie de numarul orelor lucrate. Daca baza lunara cumulata, aferenta veniturilor obtinute este sub nivelul salariului minim brut pe tara garantat in plata, contributiile se calculeaza de fiecare angajator, la salariul minim brut
pe tara.

Daca baza lunara cumulata, aferenta veniturilor obtinute este cel putin egala cu salariul minim brut pe tara, contributiile se calculeaza de fiecare angajator la castigul realizat.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Calculul contributiilor sociale in contextul prevederilor Ordonantei Guvernului nr.4/2017":
Rating:

Nota: 2.44 din 8 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea care prevede repartizarea trimestriala de dividende a fost publicata
    • In Monitorul Oficial nr. 595 din 12/07/2018 a fost publicata Legea nr. 163/2018 pentru modificarea si completarea Legii contabilitatii nr. 82/1991, modificarea si completarea Legii societatilor nr. 31/1990, precum si modificarea Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei. Conform modificarilor aduse de aceasta lege societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste pot opta pentru...» citeste mai departe aici

  • Vouchere de vacanta: Cadru legislativ, regim contabil si fiscal
    • Voucherele de vacanta nu le primesc doar bugetarii, ci tot mai multe companii private opteaza pentru achizitionarea acestor tichete, pentru a le oferi salariatilor. Totusi, multi administratori de firme inca mai au intrebari in ceea ce priveste documentele justificative pe care trebuie sa le prezinte salariatul care beneficiaza de aceste tichete. O alta intrebare care se ridica in acest caz, si la care specialistii nostri vor raspunde in materialul de fata, este contabilizarea primirii si...» citeste mai departe aici

  • Achizitie imobil. Conditii pentru cota redusa de TVA 5%
    • Care sunt conditiile in care o persoana fizica poate achizitiona un imobil cu TVA 5%? Se poate depasi valoarea sau suprafata constructiei in functie de cati cumparatori va avea imobilul respectiv? In cele ce urmeaza vom analiza situatia unei familii care intentioneaza sa achizitioneze un apartament intr-un imobil, indeplinind urmatoartele conditii: - nu a mai achizitionat un imobil cu TVA 5%; - valoarea imobilului este de 96.000 euro; - constructia este noua; - suprafata este de 178 mp. Imobilul...» citeste mai departe aici

  • ANRP anunta simplificarea procedurilor pentru stingerea datoriilor
    • Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor (A.N.R.P.) anunta ca, incepand cu 13 iulie a.c., a intrat in vigoare OUG nr. 63/2018 Ordonanta de Urgenta nr. 63 privind compensarea unor creante reciproce intre statul roman si persoanele beneficiare ale legilor din domeniul restituirii proprietatii. In interesul persoanelor vizate de OUG nr. 63/2018, A.N.R.P. a stabilit o procedura simplificata de depunere si solutionare a cererilor. “A fost instituit, astfel, un mecanism de...» citeste mai departe aici

  • Cum se efectueaza corect inventarierea
    • Scopul principal al inventarierii este stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si a capitalurilor proprii ale fiecarei entitati. De asemenea, prin inventariere se stabilesc si bunurile si valorile detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, pentru intocmirea situatiilor financiare anuale ce trebuie sa ofere o imagine clara a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar. In legislatie...» citeste mai departe aici

  • Angajarea pensionarilor cu grad de invaliditate
    • Din punct de vedere al legislatiei muncii, se ridica multe semne de intrebare, atat din partea nagajatorilor, cat, mai ales, a salariatilor, care nu isi cunosc foarte bine drepturile. Ce se intampla in cazul in care o persoana se pensioneaza pe caz de boala, mai poate ea munci? Iar daca da, in ce conditii? In cele ce urmeaza avem o analiza amanuntita, in functie de diversele situatii in care se poate afla un potential angajat cu grad de invaliditate. De la inceput trebuie sa precizam ca, in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016