Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Certificarea declaratiilor fiscale. Ce prevede noul proiect de ordonanta

29-Ian-2014
3552
Un nou proiect de ordonanta publicat de ANAF la 27 ianuarie in categoria Transparenta decizionala reglementeaza modalitatea in care se va face certificarea declaratiilor fiscale in 2014.

Se introduce astfel posibilitatea ca aceasta certificare sa fie optionala, insa numai in anumite conditii si cu obligatia de a plati ulterior, dupa verificare, o penalitate care se calculeaza astfel:

"Depunerea declaratiilor fiscale necertificate potrivit alin. (2) se sanctioneaza cu o penalitate de 2% din diferenta rezultata in urma corectarii potrivit alin. (2), dar nu mai putin de 200 lei."

Redam mai jos propunerile din noul proiect:

9. Dupa articolul 83 se introduce un nou articol, art. 83^1, cu urmatorul cuprins:


"ARTICOLUL 831


Certificarea declaratiilor fiscale depuse la organele fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

(1) Contribuabilii pot opta pentru certificarea declaratiilor fiscale, anterior depunerii acestora la organul fiscal, de catre un consultant fiscal care a dobandit aceasta calitate potrivit reglementarilor legale cu privire la organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala si care este inscris ca membru activ in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala.

(2) Declaratiile fiscale rectificative prin care contribuabilii, cu exceptia institutiilor si autoritatilor publice, corecteaza creanta fiscala aferenta unei anumite perioade fiscale se depun la organul fiscal dupa certificarea lor de catre un consultant fiscal daca prin corectare rezulta o diferenta, in plus sau in minus, de peste 10% fata de fiecare tip de creanta fiscala declarata in prima declaratie depusa, dar nu mai putin de 10.000 lei, indiferent de numarul declaratiilor rectificative.

(3) Dispozitiile alin. (2) nu se aplica in cazul depunerii, potrivit legii, a declaratiilor rectificative privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate daca acestea vizeaza informatii privind asiguratii si care nu au ca efect modificarea creantei fiscale.

(4) Certificarea declaratiilor fiscale se realizeaza cu/fara rezerve, potrivit normelor de certificare aprobate, in conditiile legii, de Camera Consultantilor Fiscali, cu avizul Ministerului Finantelor Publice. Documentele care se incheie ca urmare a certificarii trebuie sa cuprinda obligatoriu explicatii cu privire la cuantumul si natura creantei fiscale declarate, precum si cauzele care au generat rectificarea, iar in cazul unei certificari cu rezerve, motivatia acesteia.

(5) Organul fiscal primeste si inregistreaza declaratiile fiscale rectificative chiar daca acestea nu sunt certificate. Depunerea declaratiilor fiscale necertificate potrivit alin. (2) se sanctioneaza cu o penalitate de 2% din diferenta rezultata in urma corectarii potrivit alin. (2), dar nu mai putin de 200 lei. Penalitatea este creanta fiscala in sensul prezentului cod si constituie venit al bugetului de stat. Penalitatea se stabileste prin decizie. Pentru penalitate sunt aplicabile dispozitiile art. 111 alin. (2) si art. 119 alin. (2).

(6) Penalitatea se anuleaza de organul fiscal daca certificarea se efectueaza ulterior depunerii declaratiei fiscale. Aceasta prevedere nu se aplica daca certificarea se efectueaza dupa data inceperii inspectiei fiscale ce are ca obiect verificarea perioadei fiscale si creantei ce fac obiectul declaratiei fiscale prin care se corecteaza creanta fiscala.

(7) Prin ordin al ministrului finantelor publice se aproba procedura de depunere la organul fiscal a documentului de certificare intocmit de consultantul fiscal potrivit normelor prevazute la alin. (4), schimbul de informatii intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si Camera Consultantilor Fiscali, precum si modalitatea de aplicare a penalitatii.

(8) Certificarea documentelor prevazute la alin. (2) de catre un consultant fiscal care nu este inscris ca membru activ in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala sau de catre o persoana care nu are calitatea de consultant fiscal are ca efect lipsa certificarii. Dispozitiile alin. (5) si (6) sunt aplicabile in mod corespunzator."



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici