Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ecotaxa pe factura. Care vor fi inregistrarile contabile?

21-Oct-2014
26674
In studiul de caz urmator, incepand cu decembrie 2014, stabilim daca la emiterea facturilor de client este necesar ca valoarea taxei verzi sa fie evidentiata separat pe factura, precum si care este legislatia aferenta.

De asemenea, vom vedea care este legislatia conform careia se evidentiaza separat taxa verde (ecotaxa) in cazul importurilor de anvelope si cum se procedeaza (inclusiv in cazul vanzarii acestor produse).

Totodata, vom stabili care sunt monografiile contabile de evidentiere a acestei taxe pentru situatiile descrise mai sus.

Nu exista nicio reglementare deocamdata referitoare la evidentierea separata pe factura a taxei verzi asociate unui articol.

Nu exista legislatie care sa impuna evidentierea separata a ecotaxei la importul de anvelope sau vanzare acestor produse.


Mentionarea ecovalorii in facturile de achizitie/vanzare a anvelopelor are doar rolul de a transparentiza procesul si de a constientiza consumatorii finali fata de costurile gestionarii anvelopelor uzate, fara sa exista vreo dispozitie legala care sa oblige la acest lucru.

In ceea ce priveste evidentierea ecovalorii in contabilitate, aceasta se realizeaza tinandu-se cont de pct. 51 alin. 1 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a patra a CEE, aprobate prin OMFP 3055/2009, conform caruia costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, cheltuielile de transport, manipulare, taxele de import si alte taxe, cu exceptia celor care pot fi recuperate de la autoritatile fiscale.

De asemenea, trebuie tinut cont si de pct. 201 alin. 2 din OMFP 3055/2009, care prevede ca doar accizele si fondurile speciale incluse in preturi sau tarife se reflecta in contabilitate pe seama conturilor corespunzatoare de datorii , fara a tranzita conturile de venituri si cheltuieli.

In consecinta, chiar daca ecovaloarea apare evidentiata distinct in facturile de achizitie, respectiv de vanzare a anvelopelor (lucru care nu este obligatoriu), in contabilitate aceasta se evidentiaza direct in costul anvelopelor achizitionate (conturile 302 sau 371, in functie de felul achizitiei), respectiv direct in contul de venituri (conturile 701, 707, 708, in functie de felul veniturilor).


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

    • Magazinele online sunt din ce in ce mai populare, fiind, pentru multe persoane, mult mai comod sa dea cateva click-uri pentru a cumpara produsul dorit decat sa mearga in magazinele fizice. Daca si tu te-ai gandit sa iti deschizi un magazin online sau detii deja unul, trebuie sa tii contabilitatea si pentru ele. Desi in mare parte aceasta se bazeaza pe legile contabilitatii universale, exista si cateva aspecte usor diferite. In acest articol vom vedea care este tratamentul contabil la magazinele...» citeste mai departe aici

  • Firme care transporta marfa. Factura clasica mai poate fi utilizata ca document justificativ?

    • Pentru ca un transport sa fie legal, firmele care il efectueaza trebuie sa intocmeasca mai multe documente justificative, printre care si factura clasica. Insa in contextul aparitiei sistemelor RO e-Factura si RO e-Transport, si a unei noi legislatii, reprezentantul unei firme de transport se intreaba care sunt documentele justificative oficiale de insotire a marfii pe timpul transportului marfurilor, si daca factura clasica se poate folosi ca document justificativ pe...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016