Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Impozitul pe constructii in 2015. Analiza consultant

06-Feb-2015
1620

Prin Legea nr. 11/2015 publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 24 din 13 ianuarie 2015 a fost aprobata cu modificari OUG 102/2013 prin care a fost introdus impozitul pe constructii astfel ca, in anul 2015 se aplica noi reguli la determinarea bazei impozabile a impozitului pe constructii si o noua cota de impunere.



Conform modificarilor aduse, incepand cu anul 2015, impozitul pe constructii se calculeaza prin aplicarea unei cote de 1% asupra valorii constructiilor existente in patrimoniul contribuabililor la data de 31 decembrie a anului anterior, evidentiata contabil in soldul debitor al conturilor corespunzatoare constructiilor prevazute in grupa 1 din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin HG 2139/2004, din care se scade:
a) valoarea cladirilor, pentru care se datoreaza impozit pe cladiri, potrivit prevederilor titlului IX. Intra sub incidenta acestor prevederi si valoarea cladirilor din parcurile industriale, stiintifice si tehnologice care, potrivit legii, nu beneficiaza de scutirea de la plata impozitului pe cladiri;
b) valoarea lucrarilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere la constructii inchiriate, luate in administrare sau in folosinta;
c) valoarea constructiilor si a lucrarilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere a constructiilor, aflate sau care urmeaza sa fie trecute, in conformitate cu prevederile legale in vigoare, in proprietatea statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale;
d) valoarea constructiilor din subgrupa 1.2.9 «Terase pe arabil, plantatii pomicole si viticole» din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 2.139/2004, cu modificarile ulterioare;
e) valoarea constructiilor situate in afara frontierei de stat a Romaniei, astfel cum aceasta este definita potrivit legii, inclusiv cele situate in zona contigua a Romaniei si zona economica exclusiva a Romaniei, astfel cum sunt delimitate prin Legea nr. 17/1990 privind regimul juridic al apelor maritime interioare, al marii teritoriale, al zonei contigue si al zonei economice exclusive ale Romaniei, republicata, pentru operatiunile legate de activitatile desfasurate in exercitarea drepturilor prevazute de art. 56 si 77 din Conventia Natiunilor Unite asupra dreptului marii, incheiata la Montego Bay (Jamaica) la 10 decembrie 1982, ratificata de Romania prin Legea nr. 110/1996;
f) valoarea constructiilor din domeniul public al statului si care fac parte din baza materiala de reprezentare si protocol, precum si cele din domeniul public si privat al statului, inchiriate sau date in folosinta institutiilor publice, constructii administrate de Regia Autonoma «Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat»;
g) valoarea constructiilor detinute de structurile sportive, definite potrivit legii.

Astfel, a fost modificata cota de impunere de la 1,5 la 1% si au fost aduse modificari bazei de impunere in sensul extinderii cladirilor care diminueaza aceasta baza. In ceea ce priveste deducerea valorii lucrarilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere la constructii inchiriate, luate in administrare sau in folosinta noile prevederi nu mai conditioneaza excluderea acestor lucrari din baza de impunere a impozitului pe constructii de comunicarea valorilor catre proprietar.

Mai multe precizari privind impozitul pe constructii in anul 2015 pot fi aduse prin normele metodologice de aplicare a Codului fiscal care vor fi corelate cu aceste modificari.

Impozitul pe constructii nu se recalculeaza in cursul anului. Asadar, in situatia in care, in cursul anului curent, se inregistreaza operatiuni de majorare sau diminuare a valorii soldului debitor al conturilor corespunzatoare constructiilor, aceste modificari vor fi luate in considerare pentru determinarea impozitului pe constructii datorat pentru anul urmator.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Impozitul pe constructii in 2015. Analiza consultant":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

  • Care sunt facilitatile fiscale care va pot ajuta sa reduceti impozitul pe profit?
    • Pentru ca foarte multi contribuabili nu stiu care sunt parghiile pe care le au la dispozitie pentru a diminua impozitul pe profit, acest material va va pune la dispozitiile informatiile de care aveti nevoie. Pentru a diminua impozitul pe profit, companiile din Romania au la dispozitie mai multe instrumente fiscale. De aceea administratorul unei firme trebuie sa stie: • care sunt facilitatile fiscale pentru societatile platitoare de impozit pe profit sau impozit pe venit (pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii aplicata incorect: Diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale
    • Doar patru din cele 15 Curti de Apel din tara aplica in mod corect Legea Salarizarii, consecinta ducand la diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale, potrivit unui comunicat remis, joi, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS). "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale atrage din nou atentia curtilor de apel din tara ca interpreteaza si aplica in mod eronat dispozitiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. MMJS a...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016