Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Justificarea avansurilor de trezorerie. Ce documente intocmiti?

08-Sep-2017
392

In analiza urmatoare, stabilim daca pentru justificarea avansului primit este corect sa se intocmeasca decont de cheltuieli sau ordin de deplasare cod 14-4-4 la care se anexeaza 


- bonuri fiscale pentru combustibil, taxa de drum,
- facturi fiscale pentru: protocol, achizitii produse curatenie, taxa postale etc.

Iata raspunsul specialistului:

In cazul in care avansul de trezorerie a fost achitat in scopul efectuarii (de catre angajat/administrator, etc) unei deplasari atunci justificarea utilizarii sumelor primite drept avans se efectueaza in baza:

- Ordinului de deplasare (delegatie) , cod formular 14-5-4, daca deplasarea este pe teritoriul Romaniei

- Sau Decont de cheltuieli (pentru deplasari externe), cod formular 14-5-5, daca deplasarea s-a efectuat in afara Romaniei.

Ambele documente de mai sus, inclusiv formatul acestora, sunt prevazute in Normele Specifice din 5 noiembrie 2015 de utilizare a documentelor financiar-contabile (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 2634/2015).

Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Vezi detalii
50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2018
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2018
Vezi detalii


Daca avansul de trezorerie a fost achitat in scopul achizitionarii, de catre persoana care a incasat avansul, unor bunuri sau servicii pentru entitate atunci justificarea avansului se face pe baza unui Decont de cheltuieli, document care nu este standardizat. (nu gasiti un format anume in Ordinul nr. 2634/2015). 

Modelele documentelor financiar-contabile pot fi adaptate in functie de specificul si necesitatile entitatilor, cu conditia respectarii continutului de informatii (prevazut la pct. 2 din Norme) precum si a normelor de intocmire si utilizare a acestora. Acestea pot fi pretiparite sau editate cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor. Numarul de exemplare al documentelor financiar-contabile se stabileste prin proceduri proprii, in functie de necesitatile entitatilor.
Entitatile pot stabili norme proprii de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, cu conditia ca acestea sa nu contravina reglementarilor legale in vigoare.

In consecinta, modelul decontului de cheltuieli se aproba de fiecare societate prin proceduri proprii privind organizarea si conducerea contabilitatii (aprobate de administratorul entitatii). Acest model trebuie sa contina informatiile minime obligatorii prevazute de pct. 2 din Normele la Ordinul nr. 2634/2015. Este recomandat ca prin politicile proprii sau decizii interne sa se stabileasca si persoanele care aproba cheltuielile efectuate in baza Deconturilor justificative de cheltuieli. 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Justificarea avansurilor de trezorerie. Ce documente intocmiti?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Deschidere sediu secundar. Declaratia de mentiuni. Formular 060
    • In ce priveste sediul secundar, potrivit art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, contribuabilul/platitorul are obligatia de a declara organului fiscal central infiintarea de sedii secundare (sucursala, birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea). Termen: 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate. Click aici pentru Declaratia 060 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA versus Microintreprindere in 2018
    • In analiza urmatoare, vom face o comparatie intre PFA si microintreprindere si vom vedea care este mai avantajoasa. In urma tuturor modificarilor legislative aduse de "Revolutia fiscala", microintreprinderea duce o "povara fiscala" mult mai mica decat o PFA. Din 2018, dupa modificarea articolului 47 din Codul fiscal, pot fi microintreprinderi si societatile care obtin venituri din consultanta si management. Aceasta modificare este importanta deoarece o pondere considerabila a PFA-urilor obtin...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: Raspunsuri cu privire la formularul 207
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat ieri, 21 februarie 2018, pe pagina oficiala de facebook ANAF, o sesiune de asistenta online cu privire la depunerea formularului 207. Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la depunerea declaratiei informative privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti, formularul 207. Ce presupune declaratia 207 Formularul 207 reprezinta...» citeste mai departe aici

  • Drepturi de autor. Care sunt contributiile sociale in 2018?
    • In analiza de mai jos, o persoana fizica scrie nuvele pe care le vinde prin platforma Amazon, pentru care incaseaza sume in bani. In trimestrul 4/2017 a incasat 30 de euro. Vom vedea ce obligatii declarative (declaratii, impozite de plata) are pentru aceasta suma. Iata raspunsul specialistului! Conform art. 148 alin. (1) din Codul fiscal, baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente o reprezinta venitul ales...» citeste mai departe aici

  • BNR: Statele membre ale UE au abordari diferite privind controlul ratelor dobanzii
    • Potrivit unui documentar al Bancii Nationale a Romaniei (BNR), statele membre ale Uniunii Europene (UE) au abordari diferite cu privire la controlul ratelor dobanzii, dintre care 14 tari aplica plafoane asupra dobanzilor contractuale de stipulat in contracte de credit tipice, in timp ce alte 13 tari nu au astfel de plafoane. "Consultarea literaturii economice arata ca exista diferente considerabile in atitudinea statelor membre UE in ceea ce priveste reglementarea pretului creditului de consum:...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii