
Raportul Special
realizat de specialisti
In analiza urmatoare, stabilim daca pentru justificarea avansului primit este corect sa se intocmeasca decont de cheltuieli sau ordin de deplasare cod 14-4-4 la care se anexeaza
Iata raspunsul specialistului:
In cazul in care avansul de trezorerie a fost achitat in scopul efectuarii (de catre angajat/administrator, etc) unei deplasari atunci justificarea utilizarii sumelor primite drept avans se efectueaza in baza:
- Ordinului de deplasare (delegatie) , cod formular 14-5-4, daca deplasarea este pe teritoriul Romaniei
- Sau Decont de cheltuieli (pentru deplasari externe), cod formular 14-5-5, daca deplasarea s-a efectuat in afara Romaniei.
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
Ambele documente de mai sus, inclusiv formatul acestora, sunt prevazute in Normele Specifice din 5 noiembrie 2015 de utilizare a documentelor financiar-contabile (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 2634/2015).
Daca avansul de trezorerie a fost achitat in scopul achizitionarii, de catre persoana care a incasat avansul, unor bunuri sau servicii pentru entitate atunci justificarea avansului se face pe baza unui Decont de cheltuieli, document care nu este standardizat. (nu gasiti un format anume in Ordinul nr. 2634/2015).
Modelele documentelor financiar-contabile pot fi adaptate in functie de specificul si necesitatile entitatilor, cu conditia respectarii continutului de informatii (prevazut la pct. 2 din Norme) precum si a normelor de intocmire si utilizare a acestora. Acestea pot fi pretiparite sau editate cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor. Numarul de exemplare al documentelor financiar-contabile se stabileste prin proceduri proprii, in functie de necesitatile entitatilor.
Entitatile pot stabili norme proprii de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, cu conditia ca acestea sa nu contravina reglementarilor legale in vigoare.
In consecinta, modelul decontului de cheltuieli se aproba de fiecare societate prin proceduri proprii privind organizarea si conducerea contabilitatii (aprobate de administratorul entitatii). Acest model trebuie sa contina informatiile minime obligatorii prevazute de pct. 2 din Normele la Ordinul nr. 2634/2015. Este recomandat ca prin politicile proprii sau decizii interne sa se stabileasca si persoanele care aproba cheltuielile efectuate in baza Deconturilor justificative de cheltuieli.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil
Raport GRATUIT
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.

Articole similare
Incasari si plati in numerar: ce risca firma ta daca nu cunosti legeaCursul de schimb utilizat pentru calculul avansurilor de trezorerie. Cum procedam?Plafonul platilor cu numerar: noi reglementari. Analiza consultant fiscal Adrian BentaCheltuieli deductibile | Decontarea cheltuielilor de transportAvansurile acordate de catre societati. Tratament fiscalUltimele articole
Planul de conturi in 2023: Prin Ordinul 4291/2022 au fost introduse 5 conturi noiAspecte fiscale de care trebuie tinut cont pentru ca acordarea diurnei sa fie valabila. Monografie contabilaCompensare avansuri nedecontate cu dividende de plata. Cum procedam corect?Cum determinam deficitul de numerar si a capitalurile proprii ale unei societati?Sume acordate salariatilor prin card. Cum inregistram avansurile?Articole similare
Sunt deductibile bonurile fiscale cu valori mai mici de 100 euro?Bonurile fiscale emise de casele de marcat. Cum facem inregistrarile bonurilor in contabilitate in situatii diverse?Decontul de cheltuieli si notele de intrare receptie. Cand se intocmesc?Consultantul fiscal raspunde: Declaratia 394 si obligatiile privind plaja de facturiDiurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesareUltimele articole
E-Factura: Arhivarea facturilor se face in format PDF sau XML?Fisa de magazie. Ce este, model si care este rolul unei fise de magazieCum se deconteaza cheltuielile cu combustibilul in cazul microintreprinderilor? Documente necesareII in 2022 cu cod CAEN de comert cu amanuntul. Evidenta contabila se realizeaza prin metoda cantitativ-valorica sau global-valorica?Reglementari privind emiterea si intocmirea documentelor financiar-contabile in 2021Articole similare
Cheltuieli deductibile agenti de vanzariEliberarea certificatului pentru TVA necesar la inmatricularea mijloacelor de transportManual de Politici Contabile editabil - 2014. 30 de subiecte ardenteANAF faciliteaza institutiilor publice accesul la informatii prin extinderea sistemului informatic PATRIM VENTratament indemnizatie deplasare de la 1 februarie 2013Ultimele articole
Oferta de toamna pentru contabili: lucrari care iti fac munca mai simpla, cu REDUCERI de pana la 70%Adeverinta de asigurat devine exceptia dupa votul SenatuluiCum poti intra in vizorul ANAF din cauza achizitiilor efectuate pe firmaKIT Politici si Proceduri: conformitate financiar-contabila completa, intr-un singur instrumentCompania ta lucreaza cu Booking sau Airbnb? Afla cate obligatii fiscale ascunde un simplu comision de platformaArticole similare
Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?Ce regim fiscal se aplica pentru cheltuielile cu autoturisme in baza contractelor de comodat?Bonuri fiscale neinsotite de factura. Cum se aplica deductibilitatea?Sfaturi de la experti
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii Monitorul oficialCodul civilCodul penal Legislatie TVA