Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Avantaje salariale. Cum facem inregistrarile contabile?

18-Iun-2015
9492

Ce monografia contabila intocmim pentru avantajele de tipul: transport in comun, contravaloare ochelari de vedere, servicii medicale, cursuri de dezvoltare personala, activitati sportive, taxa lunara pentru gradinitascoala acordate salariatilor in baza CCM?

Se precizeaza ca decontarea acestor cheltuieli se face pe baza deconturilor de cheltuieli care au atasate bonuri fiscale (nu facturi).

Avantajele acordate salariatilor pot fi contabilizate fie prin inregistrarea lor in cheltuielile de cheltuieli in functie de natura lor, fie prin intermediul unui cont de decontare, luandu-se in considerare si caracterul lor impozabil/neimpozabil, dupa caz.

Spre exemplu, contravaloarea transportului in comun la si de la locul de munca al salariatului (avantaj neimpozabil conform art. 55 alin. 4 lit. a din Codul fiscal) se poate contabiliza prin formula contabila 624 "Cheltuieli cu transportul de bunuri si personal" = 5311 "Casa in lei" (sau 542 "Avansuri de trezorerie").

Daca este un avantaj impozabil (cum ar fi, spre exemplu, serviciile medicale, serviciile de dezvoltare personala etc. – art. 55 alin. 2 lit. k din Codul fiscal) atunci ele pot fi contabilizate prin formula contabila 628 "Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti" = 5311 "Casa in lei" (sau 542 "Avansuri de trezorerie").

Avantajele impozabile sunt incluse in statul de salarii doar pentru calculul impozitului si a contributiilor sociale datorate, astfel incat restul de plata salarial sa fie diminuat si cu valoarea retinerilor individuale aferente avantajelor.

In cazul in care opteaza pentru inregistrarea avantajelor prin intermediul unui cont de decontare se utilizeaza contul 4282 "Alte creante in legatura cu personalul".

Formulele contabile utilizate sunt:

- inregistrarea acordarii avantajului

Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii

4282 "Alte creante in legatura cu personalul" = 5311 "Casa in lei" (sau 542 "Avansuri de trezorerie")

- inregistrarea cheltuielii cu avantajul acordat

6421 "Cheltuieli cu avantajele de natura salariala" = 421 "Personal-salarii datorate"

- retinerea impozitului si contributiilor sociale individuale obligatorii

421 "Personal-salarii datorate" = % 444 "Impozitul pe venituri de natura salariilor", 4312 "Contributia personalului la asigurarile sociale", 4372 "Contributia personalului la fondul de somaj", 4314 "Contributia angajatilor pentru asigurarile sociale de sanatate"

- decontarea avantajului

421 "Personal-salarii datorate" = 4282 "Alte creante in legatura cu personalul".

Avand in vedere ca, potrivit pct. 336 din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP nr. 1.802/2014, avantajele care nu se suporta din fondul de salarii se inregistreaza distinct in contabilitate, opinam pentru contabilizarea lor in cea din ultima varianta expusa.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa, economist

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Avantaje salariale. Cum facem inregistrarile contabile?":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

  • Agentia JCR a reconfirmat ratingul BBB si BBB+ al Romaniei
    • Agentia de rating japoneza (JCR) a anuntat mentinerea perspectivei stabile si reconfirmarea rating-ului de tara acordat Romaniei (BBB/BBB+) pentru datoria pe termen lung in valuta, respectiv in moneda locala. Decizia agentiei este sustinuta in primul rand de perspectivele unei cresteri economice solide, care este prognozata de agentie pe baza cererii interne la un nivel de aproximativ 4% pentru anii 2017 si 2018, chiar si in conditiile unor schimbari externe semnificative. De asemenea, in...» citeste mai departe aici

  • Un proiect nou modifica 3 acte normative si guvernana corporativa a intreprinderilor publice. Ce schimbari ne asteapta?
    • Va prezentam un nou proiect publicat pe site-ul Ministerului de Finante. Noul proiect vizeaza acte normative in vigoare ce vor fi modificate sau abrogate, ca urmare a intrarii in vigoare a noului proiect: - se completeaza Legea nr.248/2013 privind organizarea si functionarea Consiliului Economic si Social; - se modifica O.G. nr.64/2001 privind repartizarea profitului la societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.