Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Marfa distrusa in incendiu si acoperirea partiala a pagubei din despagubiri. Ce tratament fiscal se aplica?

05-Mai-2014
5003
Se va stabili mai jos ce tratament aplicam din punct de vedere TVA si al cheltuielilor la scoaterea din gestiune a marfii arse intr-un incendiu in conditiile in care marfa este asigurata, dar valoarea asigurata este mai mica decat valoarea pagubei produse in incendiu.

Astfel, suma recuperata de la asigurator este mai mica decat valoarea marfii care trebuie scoasa din gestiune in urma incendiului. Vom vedea daca trebuie platit TVA pe diferenta sau daca nu este considerata livrare toata valoarea pagubei indiferent de cat ne despagubeste asiguratorul.

De asemenea, vom stabili daca este deductibila cheltuiala in limita sumei primite de la asigurator sau daca este toata cheltuiala deductibila.

Totodata, vom vedea ce documente trebuie anexate pentru a justifica scoaterea din evidenta.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cartea verde a contabilitatii 2018 varianta tiparita


Grabiti-va sa intrati in posesia exemplarului dvs Este cea mai utila lucrare pentru contabili in 2018 Cartea Verde a Contabilitatii 2018 este considerata cea mai buna sursa de solutii pentru problemele fiscal-contabile generate de schimbarile legislative radicale din ultima perioada Fara niciun dubiu Noutatile editiei 2018 a Cartii Verzi a...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

In conformitate cu prevederile art. 148 alin. 2 lit. a din Codul fiscal si pct. 53 alin. 10 si 11 din Normele metodologice nu se ajusteaza TVA dedusa initial in cazul bunurilor distruse in urma unei cauze de forta majora (cum este un incendiu), cu conditia ca aceasta cauza sa fie confirmata in mod corespunzator de organele competente.

Nu se pune problema platii TVA (colectarii) pentru diferenta neacoperita de asigurare ori pentru intreaga valoare a marfii distruse intrucat disparitia/distrugerea bunurilor in urma unei cauze de forta majora sau a unei calamitati naturale nu este asimilata unei livrari de bunuri. S-ar pune doar problema unei ajustari a taxei deduse initial la momentul achizitiei, bineinteles in masura in care nu exista documentatia necesara. De asemenea, nu se colecteaza TVA pentru despagubirea incasata de la asigurator.

In ceea ce priveste impozitul pe profit, potrivit art. 21 alin. 4 lict. c din Codul fiscal sunt nedeductibile cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a activelor corporale constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, pentru care nu au fost incheiate contracte de asigurare. Nu intra sub incidenta acestor prevederi stocurile distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a altor cauze de forta majora, in conditiile stabilite prin norme.

Astfel, la pct. 42 din Normele metodologice de aplicare se precizeaza ca sunt considerate deductibile si cheltuielile privind stocurile distruse de incendii. In plus, pentru stocul de marfuri distruse ori deteriorate societatea are incheiat si contract de asigurare, astfel ca deductibilitatea este intarita si de pct. 41 din Normele metodologice (de altfel, la acest punct nu se conditioneaza deductibilitatea cheltuielilor in limita despagubirii primite, fiind suficienta existenta valabila a unui contract de asigurare).

Documentatia necesara: fisa interventiei la eveniment sau alt document eliberat de unitatea de pompieri care a intervenit la stingerea incendiului, documentele eliberate de societatea de asigurari, listele de inventariere intocmite dupa incendiu.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Marfa distrusa in incendiu si acoperirea partiala a pagubei din despagubiri. Ce tratament fiscal se aplica?":
Rating:

Nota: 4.29 din 7 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016