Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Marfa distrusa in incendiu si acoperirea partiala a pagubei din despagubiri. Ce tratament fiscal se aplica?

05-Mai-2014
3663
Se va stabili mai jos ce tratament aplicam din punct de vedere TVA si al cheltuielilor la scoaterea din gestiune a marfii arse intr-un incendiu in conditiile in care marfa este asigurata, dar valoarea asigurata este mai mica decat valoarea pagubei produse in incendiu.

Astfel, suma recuperata de la asigurator este mai mica decat valoarea marfii care trebuie scoasa din gestiune in urma incendiului. Vom vedea daca trebuie platit TVA pe diferenta sau daca nu este considerata livrare toata valoarea pagubei indiferent de cat ne despagubeste asiguratorul.

De asemenea, vom stabili daca este deductibila cheltuiala in limita sumei primite de la asigurator sau daca este toata cheltuiala deductibila.

Totodata, vom vedea ce documente trebuie anexate pentru a justifica scoaterea din evidenta.

In conformitate cu prevederile art. 148 alin. 2 lit. a din Codul fiscal si pct. 53 alin. 10 si 11 din Normele metodologice nu se ajusteaza TVA dedusa initial in cazul bunurilor distruse in urma unei cauze de forta majora (cum este un incendiu), cu conditia ca aceasta cauza sa fie confirmata in mod corespunzator de organele competente.
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

Nu se pune problema platii TVA (colectarii) pentru diferenta neacoperita de asigurare ori pentru intreaga valoare a marfii distruse intrucat disparitia/distrugerea bunurilor in urma unei cauze de forta majora sau a unei calamitati naturale nu este asimilata unei livrari de bunuri. S-ar pune doar problema unei ajustari a taxei deduse initial la momentul achizitiei, bineinteles in masura in care nu exista documentatia necesara. De asemenea, nu se colecteaza TVA pentru despagubirea incasata de la asigurator.

In ceea ce priveste impozitul pe profit, potrivit art. 21 alin. 4 lict. c din Codul fiscal sunt nedeductibile cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a activelor corporale constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, pentru care nu au fost incheiate contracte de asigurare. Nu intra sub incidenta acestor prevederi stocurile distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a altor cauze de forta majora, in conditiile stabilite prin norme.

Astfel, la pct. 42 din Normele metodologice de aplicare se precizeaza ca sunt considerate deductibile si cheltuielile privind stocurile distruse de incendii. In plus, pentru stocul de marfuri distruse ori deteriorate societatea are incheiat si contract de asigurare, astfel ca deductibilitatea este intarita si de pct. 41 din Normele metodologice (de altfel, la acest punct nu se conditioneaza deductibilitatea cheltuielilor in limita despagubirii primite, fiind suficienta existenta valabila a unui contract de asigurare).

Documentatia necesara: fisa interventiei la eveniment sau alt document eliberat de unitatea de pompieri care a intervenit la stingerea incendiului, documentele eliberate de societatea de asigurari, listele de inventariere intocmite dupa incendiu.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Marfa distrusa in incendiu si acoperirea partiala a pagubei din despagubiri. Ce tratament fiscal se aplica?":
Rating:

Nota: 5 din 5 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noile sfaturi ANAF pentru a completa fara greseli Declaratia 101!
    • Va reamintim ca se apropie data-limita pana la care mai puteti depune Declaratia 101. In privinta acestui formular, ANAF a transmis o serie de recomandari care pot oferi contribuabililor lamuriri suplimentare pentru a completa corect formularul. In felul acesta, evitati posibilele amenzi aferente depunerii incomplete sau incorecte a unei declaratii. Pana la data de 27 martie 2017 trebuie sa depuna formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Acesta este si termenul limita de plata a...» citeste mai departe aici

  • Lamuriri de ULTIMA ORA de la Finante privind Impozitul specific!
    • Finantele revin cu precizari referitoare la impozitul specific, reamintind mai intai ca in M. Of. nr. 812/14.10.2016 a fost publicata Legea nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati aplicabil contribuabililor persoane juridice care desfasoara activitati principale si/sau secundare in urmatoarele domenii: a) hoteluri si alte facilitati de cazare similare (CAEN 5510); b) facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata (CAEN 5520); c) parcuri pentru rulote, campinguri...» citeste mai departe aici

  • Fii pregatit: cate modificari va mai suferi Codul Fiscal in 2017?
    • Taxele si impozitele sunt doua notiuni despre care toata lumea ar trebui sa fie informata. Cu atat mai mult daca esti contabil! Pentru tine, acestea nu ar trebui sa mai aiba secrete, insa legislatia fiscala din Romania este imprevizibila si cel mai important act normativ in domeniu, Codul fiscal, sufera modificari esentiale. Pentru evitarea deciziilor incerte, neclaritatilor, semnelor de intrebare sau ambiguitatilor, iti venim in ajutor cu un pachet de servicii special gandit pentru tine....» citeste mai departe aici

  • Afla diferentele dintre IFRS si OMF. Seminar Online
    • Traim intr-o lume in care totul in jurul nostru se intampla pe repede inainte, insa asta nu poate fi niciodata un pretext pentru greselile profesionale pe care le facem uneori, chiar si din neatentie. Situatiile financiare, imobilizarile corporale si necorporale si stuatia stocurilor, reprezinta unele dintre cele mai importante componente pentru realizarea bilantului pentru toate companiile. Asadar, cu privire la aceste aspecte, niciun angajat nu ar trebui sa isi permita luxul de a gresi. Tocmai...» citeste mai departe aici

  • Declaratii si plati cu termen la 27 martie. Util pentru a nu plati amenzi luna aceasta!
    • O noua informare ANAF vine sa reaminteasca persoanelor fizice si juridice lista de obligatii declarative si de plata cu termen la 27 martie a.c. Va reamintim, pe aceasta cale, ca astfel de liste au ca scop prevenirea unor amenzi pentru nerespectarea termenului-limita sau a modalitatii de completare. Astfel, intrucat 25 martie este zi nelucratoare, pana luni, 27 martie, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.