Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Impozite si contributii pentru inchirierea camerelor turistice

09-Feb-2015
5939

Un proprietar al unei case de vacanta are domiciliul in alt judet. Proprietarul doreste sa inchirieze doar o parte din casa detinuta. Vom vedea daca va trebui sa infiinteze un un PFA la Of. Reg. Comertului sau daca va fi suficient sa nunte biroul fiscal teritorial la care este arondata casa de vacanta.



De asemenea, vom vedea ce obligatii declarative, din punct de vedere fiscal, exista pentru anul 2015, in care intentionez sa inchiriez in scop turistic.

Totodata, vom vedea daca e necesar sa se obtina un aviz de functionare de la Ministerul Turismului.

O persoana fizica ce realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a camerelor situate intr-o locuinta proprietate personala va avea obligatia sa plateasca impozit in sistem real si sa declare aceasta situatie la organul fiscal competent numai in cazul in care se depaseste un numar de 5 camere de inchiriat, respectiv de la a sasea, conform art. 62^3 din Codul fiscal.

In cazul in care persoana fizica detine un numar mai mic sau egal cu 5 camere aceasta datoreaza un impozit stabilit prin norma anuala de venit. Aceasta norma anuala de venit difera de la localitate la localitate, in functie de potentialul turistic al zonei si de obicei o regasim publicata pe pagina de internet a autoritatii fiscale ce are competenta sa administreze respectivul contribuabil.

Pentru respectarea procedurii de impozitare, contribuabilul trebuie sa depuna declaratie anuala privind norma de venit estimat formular 220. Acesta se depune in primul an in termen de 15 zile de la data evenimentului ce a condus la realizarea veniturilor din inchirierea camerelor turistice si in anii urmator in care se desfasoara aceasta activitate pana pe data de 31 ianuarie inclusiv, fiecare declaratie referindu-se la anul fiscal in curs, conform art. 62^1 alin. (4) din Codul fiscal.

Impozitul se datoreaza in procent de 16% asupra normei anuale de venit si este un impozit final. Impozitul se achita in doua rate egale, respectiv pana pe data de 25 iulie si pana pe data de 25 noiembrie inclusiv.

Daca activitatea de inchiriere turistica a camerelor incepe in luna noiembrie sau decembrie, impozitul se achita in maxim 60 zile de la data comunicarii deciziei de impunere.

Retinem faptul ca veniturile realizate din cedarea folosintei bunurilor, in care se incadreaza si veniturile realizate din inchirierea camerelor turisitce, sunt venituri pentru care se datoreaza contributia la asigurarile de sanatate in procent de 5,5%, conform art. 296^21 alin. (1) din Codul fiscal. Aceasta contributie se achita in baza deciziei de impunere emise de ANAF, avand aceeasi perioada de plata, 25 iulie respectiv 25 noiembrie, conform art. 296^24 alin. (4^1) din Codul fiscal.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016