
Raportul Special
realizat de specialisti
In Monitorul Oficial 655/31.08.2015 a fost publicata OG 39/26.08.2015 privind cazierul fiscal prin care se abroga OG 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata in M. O. nr. 664/23.07.2014, cu modificarile si completarile ulterioare.
Va prezentam cateva aspecte de interes:
Prin exceptie, faptele sanctionate contraventional cu avertisment nu se inscriu in cazierul fiscal.
a) atragerea raspunderii solidare cu debitorul, stabilita prin decizie a organului fiscal competent, emisa in conditiile Codului de procedura fiscala, ramasa definitiva prin neexercitarea cailor de atac prevazute de lege sau prin hotarare judecatoareasca definitiva, in situatia in care decizia organului fiscal a fost atacata in justitie;
b) atragerea raspunderii patrimoniale cu debitorul ajuns in stare de insolventa, pronuntata prin hotarare judecatoareasca deifnitiva, pentru creantele care fac parte din pasivul debitorului si sunt administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
c) inactivitatea fiscala, declarata potrivit legii, cu excpetia inactivitatii fiscale declarate ca urmare a inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului, prevazuta in Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.
Inscrierea inactivitatii fiscale se face in cazierul fiscal al reprezentantilor legali ai persoanei juridice, precum si al reprezentantilor legali sau desemnati ai entitatilor fara personalitate juridica existenti in perioada in care au intervenit situatiile de declarare a inactivitatii fiscale.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
>>> Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal, in cazul contribuabililor persoane fizice si persoane juridice sau entitati fara personalitate juridica se depune la ORICE organ fiscal competent in eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul fiscal al contribuabilului.
Pentru contribuabilii persoane fizice, cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal se depune personal sau de reprezentantul legal/imputernicitul acestuia pe baza de procura autentica/imputernicire avocatiala;
Pentru contribuabilii persoane juridice sau entitati fara personalitate juridica cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal se depune de catre reprezentantul legal al acestora sau prin reprezentant pe baza de mandat intocmit conform legii. In cazul depunerii cererii de catre reprezentantul legal al persoanelor juridice, acesta are obligatia de a prezenta documente care sa ateste calitatea de reprezentant legal.
Persoanele prevazute mai sus depun cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal si prezinta actul de identitate.
Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal, documentele care atesta identitatea si calitatea de reprezentant sau de reprezentant legal se pot transmite la organul fiscal de catre persoanele prevazute mai sus prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conditiile prevazute de Codul de procedura fiscala.
- se emite in scris, pe suport hartie sau in forma electronica; certificatul de cazier fiscal emis in forma electronica se comunica prin mijloace electronice de transmitere la distanta prevazute de Codul de procedura fiscala ori de cate ori contribuabilul a optat pentru aceasta modalitate de emitere si de comunicare.
- este valabil 30 de zile de la data emiterii si numai in scopul in care a fost eliberat.
- se elibereaza contribuabilului, reprezentantului legal sau reprezentantului desemnat pe baza de mandat, de indata de catre organul fiscal competent in eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul fiscal al contribuabilului.
- se elibereaza si institutiilor si autoritatilor publice, la solicitarea acestora, ori de cate ori institutiile respective trebuie sa solutioneze o cerere a unei persoane fizice, juridice sau a unei entitati fara personalitate juridica, iar pentru solutionarea cererii legislatia specifica prevede prezentarea certificatului de cazier fiscal. Certificatul de cazier fiscal poate fi emis si transmis in forma electronica in baza unui protocol incheiat inrte institutia/autoritatea publica si organul fiscal emitent al acestuia. In acest caz, certificatul este valabil si fara semnatura persoanelor imputernicite ale organului fiscal, potrivit legii, si stampila organului emitent.
Faptele pentru care se inscriu informatii in cazierul fiscal al persoanelor fizice, juridice si al entitatilor fara personalitate juridica se stabilesc prin hotarare a Guvernului in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante.
Pana la data intrarii in vigoare a acesteia se aplica prevederile HG 31/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea OG 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Prezenta ordonanta intra in vigoare la 3 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei.
Material intocmit de DGFP Arges.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Modificari TVA: noi criterii pentru anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVAAjustarea TVA pas cu pas. Ghid practic pentru conformitatea cu legeaLegea 120/2015 explicata in detaliu. Ce facilitati au investitorii individuali?ANAF: CAZIERUL FISCAL poate fi solicitat si primit online, prin SPVOrdinul 17/2015. Conditionarea inregistrarii in scopuri de TVAUltimele articole
Acte necesare pentru infiintarea unui SRL: tot ce trebuie sa stiiRadiere/inchidere firma: Cum inchizi un SRLNoul Program IMM Plus in 2024. Se estimeaza acordarea de ajutor de stat unui numar de maximum 11.500 de beneficiari[INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2024. Ce tip de firma este mai avantajosReminder ANAF! Adeverinta de venit, CAZIERUL FISCAL si certificatul de atestare fiscala se pot obtine prin SPVArticole similare
Asociatiile de proprietari 2020. Reguli contabile si fiscaleCAZIERul fiscal va putea fi solicitat si eliberat in format electronicInformatii ANAF de ultima ora privind CAZIERul fiscalOUG nr.48/2020: Noi masuri fiscal-bugetare. Bilanturi amanateCele mai frecvente motive de inchisoare pentru administratori si manageri!Ultimele articole
Acte necesare pentru infiintarea unui SRL: tot ce trebuie sa stiiRadiere/inchidere firma: Cum inchizi un SRLInregistrare in SPV. 7 avantaje de care trebuie sa stie persoanele fiziceNoul Program IMM Plus in 2024. Se estimeaza acordarea de ajutor de stat unui numar de maximum 11.500 de beneficiariReminder ANAF! Intalnirea cu un inspector fiscal la sediul institutiei poate fi programata on-lineArticole similare
Ordinul 2594/2015 privind organizarea si gestionarea cazierului fiscalOG 39/2015. Noile modificari privind cazierul fiscalOrdonanta 39/2015 privind cazierul fiscal se aplica din 3 septembrie!Sanctiuni pentru firmele care NU au depus situatiile financiare sau declaratiile fiscale necesareGuvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penalUltimele articole
Radiere/inchidere firma: Cum inchizi un SRLANAF propune o noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA (Proiect de Ordin)Inregistrarea in scopuri de TVA: Prevederi privind criteriile de evaluare a riscului fiscal. Anexele 5 si 6 (proiect MFP)Situatii care genereaza inactivitate fiscala: Durata de functionare expirata sau sustragere de la efectuarea controalelorProcedura de declarare a starii de inactivitate pentru contribuabilii care nu-si indeplinesc obligatiile declarativeArticole similare
Obligativitatea inrolarii in SPV din martie 2022. Ce avantaje au persoanele fizice si juridiceExamen consultant fiscal sau consultant fiscal asistent 7 noiembrie 2015Inregistrare in SPV. 7 avantaje de care trebuie sa stie persoanele fiziceIn atentia persoanelor care vor sa devina consultanti fiscali!Examen consultant fiscal 2018. Grile actualizate 2018 si informatii testeUltimele articole
De la 1 martie 2022 documentele transmise in format hartie NU vor mai fi luate in considerareA fost anuntata data oficiala pentru sustinerea examenului de consultant fiscalInregistrarea in Spatiul Privat Virtual. Avantajele persoanelor fizice si juridiceCamera Consultantilor Fiscali a stabilit data examenelor pentru consultantii fiscali si pentru consultantii fiscali asistentiMFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridiceSfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA