Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitie intracomunitara. Cum procedam cand sunt diferente de receptie?

27-Mar-2014
4215
In situatia in care cantitatea mentionata pe CMR nu corespunde cu cantitatea receptionata fizic ca si numar de produse, se va constata ce se poate face legal la receptia marfii.

Conform Normei specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobata prin OMEF 3512/2008, Nota de intrare si constatare de diferente (Cod 14-3-1A) se foloseste ca document de receptie obligatoriu in cazul bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie.

Acest formular serveste ca:

- document pentru receptia bunurilor aprovizionate;

- document justificativ pentru incarcare in gestiune;


- document justificativ de inregistrare in contabilitate.

Se intocmeste in doua exemplare, la locul de depozitare sau in unitatea cu amanuntul, dupa caz, pe masura efectuarii receptiei. In situatia in care la receptie se constata diferente, Nota de receptie si constatare de diferente se intocmeste in trei exemplare de catre comisia de receptie legal constituita.

In cazul in care bunurile materiale sosesc in transe, se intocmeste cate un formular pentru fiecare transa, care se anexeaza apoi la factura sau la avizul de insotire a marfii.

Datele de pe verso formularului se completeaza numai atunci cand se constata diferente la receptie.

Circula:

- la gestiune, pentru incarcarea in gestiune a bunurilor materiale receptionate (toate exemplarele);

- la compartimentul financiar-contabil, pentru intocmirea formelor privind reglementarea diferentelor constatate (toate exemplarele), precum si pentru inregistrarea in contabilitatea sintetica si analitica, atasata la documentele de livrare (factura sau avizul de insotire a marfii);

- la unitatea furnizoare (exemplarul 2) si la unitatea de transport (exemplarul 3), pentru comunicarea lipsurilor stabilite.

Asadar, in situatia in care la receptia marfurilor sunt constatate diferente se va intocmi Nota de intrare si constatare de diferente (Cod 14-3-1A). Pentru comunicarea lipsurilor stabilite exemplarul 2 al formularului se transmite unitatii furnizoare si exemplarul 3 unitatii de transport.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli deductibile. In ce conditii pot fi deduse 100% cheltuielile auto

    • In activitatea unei firme, gestionarea corecta a cheltuielilor auto este esentiala pentru optimizarea fiscala. Codul fiscal prevede conditii clare pentru ca aceste cheltuieli sa fie considerate deductibile integral. Dovada utilizarii exclusive in scop economic este esentiala, iar documentele justificative joaca un rol central. In acest context, un contribuabil se intreaba in ce conditii poate deduce 100% cheltuielile de intretinere auto din aceste facturi? Acesta face si mentiunea ca...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal. Cum sa procedati daca NU ati emis la timp bonul fiscal la incasarile cu cardul

    • Emiterea bonului fiscal este o obligatie legala pentru toti comerciantii care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale. Incasarile prin POS pot genera confuzii legate de necesitatea emiterii bonului, mai ales atunci cand este emisa si o factura. In acest articol analizam ce trebuie facut in situatiile in care bonul fiscal nu a fost emis la timp pentru o incasare cu cardul si care sunt optiunile legale de remediere. Avem acest caz concret. Am constatat ca pe 01 septembrie 2025, s-a omis...» citeste mai departe aici

  • D700 ANAF. Termen limita + conditii pentru firmele care vor sa revina la anul fiscal calendaristic

    • Unele companii aleg un an fiscal diferit de cel calendaristic, insa pot decide ulterior sa revina la structura clasica, de la 1 ianuarie la 31 decembrie. In acest context, este important sa se respecte anumite proceduri si termene legale. In articolul de mai jos gasesti detalii despre pasii necesari pentru modificarea anului fiscal si ce presupune aceasta schimbare din punct de vedere fiscal si contabil. Avem acest caz. Societatea noastra are anul fiscal modificat, cuprins intre perioada 1...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016