Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF: Doua formulare noi, valabile din 2013

26-Nov-2012
5030
Va prezentam mai jos proiectul de ordin publicat de ANAF in ce priveste modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare.

Astfel, in temeiul prevederilor:

- art.12 alin.(3) din Hotararea Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
- art.5 alin.(4), art.82, art.83, art.296^22, art.296^24 si art.296^25 din Legea nr.571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare,
- art.228 alin.(2) din Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ORDIN:

ART.I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr.72 din 30 ianuarie 2012, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La art.1 alin.(1), textul prevazut la lit.m) se modifica si va avea urmatorul continut:

"260 "Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale", cod 14.13.02.13./3a si Anexele nr.1 si nr.2 "Situatie privind modul de stabilire a venitului net pe baza normelor de venit", respectiv "Situatie privind stabilirea obligatiei lunare privind contributia de asigurari sociale de sanatate/contributia de asigurari sociale".

2. La Anexa nr.1, formularele 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania", cod 14.13.01.13 si "Anexa nr.....la Declaratia privind veniturile realizate din Romania" se modifica si se inlocuiesc cu formularele prevazute in Anexa 1 la prezentul ordin.

3. La Anexa nr.1, formularele 260 "Decizie de impunere pentru plati anticipate cu titlu de impozit", cod 14.13.02.13./3a si "Anexa la Decizia de impunere pentru plati anticipate cu titlu de impozit privind modul de stabilire a venitului net pe baza normelor de venit", se modifica si se inlocuiesc cu formularele prevazute in Anexa 2 la prezentul ordin.

4. La Anexa nr.2, Instructiunile privind completarea si depunerea formularului 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania", cod 14.13.01.13, se modifica si se inlocuiesc cu instructiunile prevazute in Anexa 3 la prezentul ordin.

5. La Anexa nr.4 "Caracteristici de tiparie, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor", textul prevazut la lit.n) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"n) Denumire: Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formularul 260);

1. Cod: 14.13.02.13/3a;
2. Format: A4/t1;
3.Caracteristici de tiparire: - se tipareste pe o singura fata;
-se poate utiliza si echipament informatic pentru editare si completare;
4. Se difuzeaza gratuit;

5. Se utilizeaza, potrivit situatiei specifice a contribuabilului:

- la stabilirea platilor anticipate cu titlu de impozit;
- la stabilirea platilor anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate;
- la stabilirea obligatiilor de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale.

6. Se intocmeste in 2 exemplare de catre organul fiscal competent, dupa cum urmeaza:

6.1. organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul are adresa unde isi are domiciliul, potrivit legii sau adresa unde locuieste efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal in Romania;
6.2. organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al imputernicitului sau curatorului fiscal, dupa caz, in cazul persoanelor fizice care nu au domiciliul fiscal in Romania, pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere la sfarsitul anului fiscal;
6.3. organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit, pentru contribuabilii persoane fizice, fara domiciliu fiscal in Romania care realizeaza venituri, altele decat cele prevazute la pct.6.2.
7. Circula: - un exemplar, la contribuabil;
- un exemplar, la organul fiscal competent;
8. Se arhiveaza copia la dosarul contribuabilului."
6. La Anexa nr.4 "Caracteristici de tiparie, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor", textul prevazut la lit.o) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"o) Denumire: Situatie privind modul de stabilire a venitului net pe baza normelor de venit si Situatie privind stabilirea obligatiei lunare privind contributia de asigurari sociale de sanatate/contributia de asigurari sociale (Anexa nr.1 si Anexa nr.2 la formularul 260, prevazut la lit.n);
1. Format: A4/t1;
2.Caracteristici de tiparire: - se tipareste pe o singura fata;
-se poate utiliza si echipament informatic pentru editare si completare;
3. Se difuzeaza gratuit;
4. Se utilizeaza, potrivit situatiei specifice a contribuabilului:

- la stabilirea normei de venit in cazul contribuabililor care desfasoara doua sau mai multe activitati comerciale impuse pe baza normelor de venit (Anexa nr.1 "Situatie privind modul de stabilire a venitului net pe baza normelor de venit")
- la stabilirea obligatiei lunare privind contributia de asigurari sociale de sanatate/contributia de asigurari sociale (Anexa nr.2 "Situatie privind stabilirea obligatiei lunare privind contributia de asigurari sociale de sanatate/contributia de asigurari sociale");
5. Se intocmeste ca anexa la formularul 260;
6. Circula si se arhiveaza impreuna cu formularul 260."

ART.II (1) Formularele prevazute la art.I pct.2 se utilizeaza pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2012.
(2) Formularele prevazute la art.I pct.3 se utilizeaza la stabilirea platilor anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii sociale de sanatate, precum si a obligatiilor de plata cu tittlu de contributii de asigurari sociale datorate incepand cu 1 ianuarie 2013.

ART.III - Anexele nr.1 - 3 fac parte integranta din prezentul ordin.

ART.IV - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

ART.V - Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici