Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF modifica formulare importante privind contributiile

21-Nov-2012
2439
ANAF a publicat pe site-ul propriu proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare.

Redam mai jos continutul acestuia:

Ordin pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare in temeiul prevederilor:
- art.12 alin.(3) din Hotararea Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
- art.5 alin.(4), art.82, art.83, art.296^22, art.296^24 si art.296^25 din Legea nr.571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare,
- art.228 alin.(2) din Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul

ORDIN
ART.I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr.72 din 30 ianuarie 2012, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La art.1 alin.(1), textul prevazut la lit.m) se modifica si va avea urmatorul continut:

"260 "Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale", cod 14.13.02.13./3a si Anexele nr.1 si nr.2 "Situatie privind modul de stabilire a venitului net pe baza normelor de venit", respectiv "Situatie privind stabilirea obligatiei lunare privind contributia de asigurari sociale de sanatate/contributia de asigurari sociale".

2. La Anexa nr.1, formularele 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania", cod 14.13.01.13 si "Anexa nr.....la Declaratia privind veniturile realizate din Romania" se modifica si se inlocuiesc cu formularele prevazute in Anexa 1 la prezentul ordin.

3. La Anexa nr.1, formularele 260 "Decizie de impunere pentru plati anticipate cu titlu de impozit", cod 14.13.02.13./3a si "Anexa la Decizia de impunere pentru plati anticipate cu titlu de impozit privind modul de stabilire a venitului net pe baza normelor de venit", se modifica si se inlocuiesc cu formularele prevazute in Anexa 2 la prezentul ordin.

4. La Anexa nr.2, Instructiunile privind completarea si depunerea formularului 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania", cod 14.13.01.13, se modifica si se inlocuiesc cu instructiunile prevazute in Anexa 3 la prezentul ordin.

5. La Anexa nr.4 "Caracteristici de tiparie, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor", textul prevazut la lit.n) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"n) Denumire: Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formularul 260);
1. Cod: 14.13.02.13/3a;
2. Format: A4/t1;
3.Caracteristici de tiparire: - se tipareste pe o singura fata;
-se poate utiliza si echipament informatic pentru editare si completare;
4. Se difuzeaza gratuit;
5. Se utilizeaza, potrivit situatiei specifice a contribuabilului:
- la stabilirea platilor anticipate cu titlu de impozit;
- la stabilirea platilor anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate;
- la stabilirea obligatiilor de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale.

6. Se intocmeste in 2 exemplare de catre organul fiscal competent, dupa cum urmeaza:
6.1. organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul are adresa unde isi are domiciliul, potrivit legii sau adresa unde locuieste efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal in Romania;
6.2. organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al imputernicitului sau curatorului fiscal, dupa caz, in cazul persoanelor fizice care nu au domiciliul fiscal in Romania, pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere la sfarsitul anului fiscal;
6.3. organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit, pentru contribuabilii persoane fizice, fara domiciliu fiscal in Romania care realizeaza venituri, altele decat cele prevazute la pct.6.2.

7. Circula: - un exemplar, la contribuabil;
- un exemplar, la organul fiscal competent;

8. Se arhiveaza copia la dosarul contribuabilului."

6. La Anexa nr.4 "Caracteristici de tiparie, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor", textul prevazut la lit.o) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"o) Denumire: Situatie privind modul de stabilire a venitului net pe baza normelor de
venit si Situatie privind stabilirea obligatiei lunare privind contributia de asigurari sociale de
sanatate/contributia de asigurari sociale (Anexa nr.1 si Anexa nr.2 la formularul 260,
prevazut la lit.n);

1. Format: A4/t1;
2.Caracteristici de tiparire: - se tipareste pe o singura fata;
-se poate utiliza si echipament informatic pentru editare si completare;
3. Se difuzeaza gratuit;
4. Se utilizeaza, potrivit situatiei specifice a contribuabilului:
- la stabilirea normei de venit in cazul contribuabililor care desfasoara doua sau mai multe activitati comerciale impuse pe baza normelor de venit (Anexa nr.1 "Situatie privind modul de stabilire a venitului net pe baza normelor de venit")
- la stabilirea obligatiei lunare privind contributia de asigurari sociale de sanatate/contributia de asigurari sociale (Anexa nr.2 "Situatie privind stabilirea obligatiei lunare privind contributia de asigurari sociale de sanatate/contributia de asigurari sociale");
5. Se intocmeste ca anexa la formularul 260;
6. Circula si se arhiveaza impreuna cu formularul 260."

ART.II (1) Formularele prevazute la art.I pct.2 se utilizeaza pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2012.

(2) Formularele prevazute la art.I pct.3 se utilizeaza la stabilirea platilor anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii sociale de sanatate, precum si a obligatiilor de plata cu tittlu de contributii de asigurari sociale datorate incepand cu 1 ianuarie 2013.

ART.III - Anexele nr.1 -3 fac parte integranta din prezentul ordin.
ART.IV - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

ART.V - Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Emis la Bucuresti, la ..........................
PRESEDINTELE AGENTIEI NATIONALE DE ADMINISTRARE FISCALA
SERBAN POP



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF modifica formulare importante privind contributiile":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • 5 lucruri de care afacerea ta are nevoie ca sa sa poti face comert ambulant
    • Ascunse printre mari lanturi de magazine, supermarketuri, hipermarketuri si centre comerciale extinse pe suprafete largi, micile afaceri de comert ambulant s-au dezvoltat extrem de mult in ultimii ani in Romania. Le vedem la marile festivaluri, in pietele marilor orase in perioadele de sarbatori din timpul iernii si primavara si in zonele turistice. De la food-carturi, rulote cu produse artizanale, pana la rulote cu vin fiert sau cu inghetata si porumb fiert, toate acestea intra sub...» citeste mai departe aici

  • 5 metode eficiente pentru recuperarea datoriilor de la persoane juridice
    • Vi s-a intamplat ca in activitatea economica sa aveti cazuri de clienti care nu au platit la timp si astfel anumite facturi emise sa ramana restante? Nu sunteti singurul! Conform Raportului European al Platilor, realizat de Intrum, liderul in credit management si recuperare creante de la persoane fizice si juridice, peste 70% dintre companii s-au intalnit in activitatea lor cu acest gen de situatii neplacute. Insa cum le facem fata, astfel incat sa fim platiti la timp si sa nu inregistram...» citeste mai departe aici

  • Conditii pentru decontarea sumei reprezentand 41,5% din salariul de baza brut din bugetul asigurarilor pentru somaj
    • O persoana poate beneficia de prevederile OUG 92/2020, art. 1, alin. (3), respectiv de decontarea a 41,5% din salariul de baza brut de la bugetul asigurarilor pentru somaj in urmatoarele conditii: 1. a beneficiat de oug 30/2020 timp de 11 zile in luna aprilie 2020; 2. a fost in somaj tehnic suportat de angajator inca 5 zile, in luna iulie 2020(ulterior aparitiei oug 92/2020, dar in perioada in care inca mai era stare de alerta)? Daca da, poate solicita suma respectiva pentru salariul pe 3...» citeste mai departe aici

  • Echipe mixte de control formate din reprezentanti ai institutiilor publice continua verificarile la agentii economici
    • In contextul starii de alerta si a masurilor sanitare dispuse in scopul reducerii infectarii cu noul coronavirus, sub coordonarea directa a Institutiei Prefectului Caras-Severin, s-au constituit echipe mixte de control formate din reprezentanti ai institutiilor publice cu atributii in domeniu, cu scopul de a efectua verificari la agentii economici unde raspandirea COVID – 19 reprezinta un risc major. Din aceste echipe mixte fac parte si inspectorii de munca din cadrul Inspectoratului...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Luni 27 iulie - termen limita pentru depunerea a zece declaratii fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca 27 iulie 2020 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: 1. formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; Categorii de contribuabili: - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din dobanzi,...» citeste mai departe aici

  • Platforma aici.gov.ro a fost actualizata. Se pot depune actele pentru decontarea sumei de 41,5% din salariul brut
    • Platforma aici.gov.ro a fost actualizata. Incepand de astazi, angajatorii pot incepe sa depuna documentele necesare pentru a beneficia de decontarea sumei de 41,5% din salariul de baza brut pentru salariatii care au avut contractele de munca suspendate. Astfel, beneficiaza de decontarea unei parti din salariu, incepand cu data de 1 iunie 2020, angajatorii ai caror angajati au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016