Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Aveti firma? Aflati ce trebuie sa modificati URGENT din 2017 cand se reduce TVA-ul

01-Nov-2016
11867

Ca urmare a faptului ca incepand cu 1 ianuarie 2017 se va aplica o cota standard de TVA de doar 19%, societatile vor fi nevoite sa efectueze mai multe modificari, pentru a se alinia noilor reglementari si pentru a se asigura, totodata, ca respecta legea si ca nu apar erori in cadrul operatiunilor aferente.

Firmele vor opera astfel cu o cota standard de TVA redusa de la 20%, asa cum este in prezent, pana la 19%, fara a avea insa obligatia de a reduce preturile produselor si/sau serviciilor care contin TVA, in urma acestor modificari. Mai mult, pentru majorarea profitului, exista sanse ca unele companii sa creasca preturile si nu sa le mentina la nivelul actual.

O modificare importanta de care trebuie sa tina seama toate firmele din Romania se refera la casele de marcat si programele informatice care vor trebui pregatite pentru noua cota de TVA. In aceasta privinta, Radu Georgescu, managing partner in cadrul CFO Network, a declarat pentru Avocatnet.ro urmatoarele:

"Astfel, firmele care au case de marcat trebuie sa solicite ajutorul companiei care se ocupa de service-ul aparatelor, in timp ce companiile care au soft-uri de contabilitate care isi fac update de pe site-urile firmelor dezvoltatoare trebuie sa descarce versiunea care va contine cota de TVA de 19%".

Conform Codului fiscal, cota de TVA aplicabila este cea in vigoare la data la care intervine faptul generator pentru TVA, a explicat Eugenia Ion, Tax Manager, pentru Republica.ro, vizand modificarile anterioare ale cotei de TVA.

Conform legislatiei in vigoare, faptul generator intervine, de regula, la data livrarii bunurilor sau la data prestarii serviciilor. Se aplica insa cateva exceptii pe care le redam mai jos, amintite de sursa de mai sus:

>>> bunurile livrate in baza unui contract de consignatie cand se considera ca livrarea bunurilor de la consignant la consignatar are loc la data la care bunurile sunt livrate de consignatar clientilor sai;

>>>bunurile transmise in vederea testarii sau a verificarii conformitatii cand se considera ca livrarea bunurilor are loc la data acceptarii bunurilor de catre beneficiar;

>>> stocurile la dispozitia clientului cand se considera ca livrarea bunurilor are loc la data la care clientul retrage bunurile din stoc in vederea utilizarii, in principal pentru activitatea de productie.

>>> livrarile de bunuri corporale, inclusiv de bunuri imobile cand data livrarii din punct de vedere al TVA este data la care intervine transferul dreptului de a dispune de bunuri ca ?i un proprietar, cu exceptia contractelor cu plata in rate, pentru care predarea bunului se face la final;

>>> prestarile de servicii care determina decontari sau plati succesive, cum sunt serviciile de constructii-montaj, consultanta, cercetare, expertizas?i alte servicii similare care sunt considerate efectuate la data la care sunt emise situatii de lucrari, rapoarte de lucru, alte documente similare pe baza carora se stabilesc serviciile efectuate sau, dupa caz, in functie de prevederile contractuale, la data acceptarii acestora de catre beneficiari;

>>> livrarile de bunuri si prestarile de servicii care se efectueaza continuu, altele decat cele prevazute la punctul precedent, cum sunt: livrarile de gaze naturale, de apa, serviciile de telefonie, livrarile de energie electrica ?i altele asemenea pentru care se considera ca livrarea/prestarea este efectuata la datele specificate in contract pentru plata bunurilor livrate sau a serviciilor prestate sau la data emiterii unei facturi, fara ca perioada de decontare sa depa?easca un an;

>>> operatiunile de inchiriere, leasing, concesionare, arendare de bunuri, acordare cu plata pe o anumita perioada a unor drepturi reale, precum dreptul de uzufruct si superficia, asupra unui bun imobil pentru care serviciul se considera efectuat la fiecare data specificata in contract pentru efectuarea platii.


"Prin exceptie de la regula generala de mai sus, atunci cand se emite o factura inainte de livrarea de bunuri ori de prestarea de servicii ori o factura de avans, cota aplicabila este cea de la data emiterii facturii.

Totusi, in cazul in care cota de TVA se schimba si, la data faptului generator, este o noua cota de TVA, facturile emise inainte de data livrarii/prestarii ori de avans trebuie stornate, urmand sa se emita facturi cu noua cota de TVA", a mai explicat Eugenia Ion pentru sursa amintita mai sus.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016