Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Contabilizarea si considerarea fiscala a unui contract de leasing financiar

22-Ian-2013
3285
In luna august, o firma a achizitionat o masina prin leasing. A platit avansul de 30%, precum si prima rata aferenta acestui contract, tot in luna august. Aceasta masina nu participa la activitatea economica a frmei. Vom stabili daca in aceasta situatie trebuie sa se deduca doar 50% din avans si
din celelalte cheltuieli cu aceasta masina sau nu trebuie sa se deduca nimic, precum si care sunt inregistrarile contabile aferente.


Notele contabile pentru operatiunea de leasing financiar sunt:

Achizitionarea autoturismului in leasing financiar (data acordarii finantarii):


2133 = 167
"Mijloace de transport" "Alte imprumuturi si datorii asimilate"
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii



Evidentierea dobanzii aferente contractului de leasing:

Debit 8051 "Dobanzi de platit"


Avansul:

% = 404
167 "Furnizori de imobilizari"
"Alte imprumuturi si datorii asimilate"
4426
"TVA deductibila"

Si:

404 = 5121
"Furnizori de imobilizari" "Conturi la banci in lei"


Sau:

Plata avansului prin banca:

232 = 5121
"Avansuri acordate pentru "Conturi la banci in lei"
imobilizari corporale"

Inregistrarea facturii:


% = 404
167 "Furnizori de imobilizari"
"Alte imprumuturi si datorii asimilate"
4426
"TVA deductibila"


Regularizarea contului 232:


404 = 232
"Furnizori de imobilizari" "Avansuri acordate pentru imobilizari corporale"

Inregistrarea facturilor cuprinzand rata scadenta si dobanda:


% = 404
"Furnizori de imobilizari"
167
"Alte imprumuturi si datorii asimilate"
666
"Cheltuieli privind dobanzile"
4426
"TVA deductibila"


Diminuarea dobanzii de plata:
Credit 8051 "Dobanzi de platit"


Inregistrarea amortizarii lunare incepand cu luna urmatoare punerii in functiune:


6811 = 2813
"Cheltuieli de exploatare" "Amortizarea instalatiilor,
mijloacelor de transport,
animalelor si plantatiilor"


Dat fiind ca masina nu va fi folosita exclusiv in scopul desfasurarii activitatii economice, se va limita la 50% dreptul de deducere a TVA aferente ratei de leasing, iar partea de TVA nedeductibila se va inregistra prin formula contabila:


635 = 4426
"Cheltuieli cu alte impozite "TVA deductibila"
taxe si varsaminte asimilate"
(art. 145^1 din Codul fiscal)


Calculul impozitului pe profit si al cheltuielilor nedeductibile se efectueaza extracontabil, in Registrul de evidenta fiscala. Limitarea deductibilitatii cheltuielilor nu implica efectuarea unor inregistrari contabile, insa conturile de cheltuieli (666 "Cheltuieli privind dobanzile", 628 "Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti" s.a.) se pot dezvolta pe analitice distincte pentru cheltuielile deductibile si cele nedeductibile (art. 21 alin. (4) lit. t) din Codul fiscal).

Conform Normelor metodologice de aplicare a art. 21 alin. (4) lit. t), in cadrul cheltuielilor aferente vehiculelor rutiere motorizate supuse limitarii fiscale se cuprind cheltuielile direct atribuibile unui vehicul, inclusiv cele inregistrate ca urmare a derularii unui contract de leasing, cum sunt: impozitele locale, asigurarea obligatorie de raspundere civila auto, inspectiile tehnice periodice, rovinieta, chiriile, partea nedeductibila din taxa pe valoarea adaugata, dobanzile, comisioanele, diferentele de curs valutar etc.

Aplicarea limitei de 50% pentru stabilirea valorii nedeductibile la determinarea profitului impozabil se efectueaza dupa aplicarea limitarii aferente taxei pe valoarea adaugata, respectiv aceasta se aplica si asupra taxei pe valoarea adaugata pentru care nu s-a acordat drept de deducere. Cheltuielile cu amortizarea nu fac obiectul limitarii la 50%.

In explicatia de mai sus, am presupus ca masina nu este folosita exclusiv in scopul desfasurarii activitatii economice, dar utilitatea ei pentru firma este cel putin una in scopuri administrative.
Daca scopul pentru care societatea cumpara masina nu are absolut nicio legatura cu activitatea economica, atunci:
- ea nu va fi considerata mijloc fix - definitia mijlocului fix din Codul fiscal fiind "orice imobilizare
corporala, care este detinuta pentru a fi utilizata in productia sau livrarea de bunuri sau in prestarea de servicii, pentru a fi inchiriata tertilor sau in scopuri administrative, daca are o durata normala de utilizare mai mare de un an si o valoare mai mare decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului;"
- societatea nu va inregistra cheltuieli cu amortizarea;
- societatea nu are dreptul sa deduca TVA;
- cheltuielile sunt nedeductibile integral conform art. 21 alin. (1) lit. a): "Pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare".




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Contabilizarea si considerarea fiscala a unui contract de leasing financiar":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Apel BNS catre Guvern pentru a renunta la transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor
    • BNS face apel la Guvernul Romaniei sa renunte la implementarea masurii de reducere a costului cu forta de munca al angajatorului, prin transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor, in special avand in vedere faptul ca deja a luat astfel de decizii de incalcare a propriului Program de Guvernare in favoarea capitalului. Prezentam anexat prezentului comunicat un set de 10 motive pentru a sustine o astfel de decizie. Ne aratam deplina disponibilitate pentru a identifica un set...» citeste mai departe aici

  • Plata titlurilor executorii datorate profesorilor ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani
    • Plata drepturilor salariale castigate in instanta de catre personalul din invatamant ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani, asa cum se prevede intr-un nou proiect semnat de premierul Mihai Tudose, presedintele Camerei, Liviu Dragnea, ministrul Educatiei, Liviu Pop, si vicepremierul Marcel Ciolacu. Conform Zf.ro, proiectul de Lege privind finantarea unor masuri in domeniul invatamantului prevede ca "incepand cu anul 2018, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerul Apararii Nationale, se...» citeste mai departe aici

  • La 25 octombrie 2017 e termenul pentru plata primei rate din impozitul pe venitul din activitati agricole si a CASS
    • Va aducem la cunostinta ca miercuri, 25 octombrie 2017, este termenul limita de plata a 50% din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite pe baza de norma de venit. Veniturile din activitati agricole sunt veniturile obtinute din desfasurarea, in mod individual sau intr-o forma de asociere fara personalitate juridica, a: cultivarii produselor agricole vegetale, exploatarii...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"