Pandemia de coronavirus afecteaza toate sectoarele de pe piata muncii, indeosebi IMM-urile si afacerile din domeniul HoReCa. Restrictiile impuse de autoritati nu sunt singurele elemente care ameninta businessurile in aceste momente, ci si o posibila infectare a colectivului. Virusul se poate raspandi rapid daca nu sunt luate masuri concrete, iar in cazul in care un numar mare de angajati sunt afectati, va fi nevoie ca activitatea sa fie oprita. Iata cateva dintre regulile si masurile care pot fi luate in acest caz, dar si pentru preventie:
In cazul in care in firma apare un adevarat focar de Covid-19, va fi nevoie de oprirea activitatii pe o perioada mai lunga sau pana cand sunt testati toti angajatii. In ajutorul unei astfel de situatii, guvernul a adoptat o ordonanta de urgenta in vara. Toti angajatii care sunt nevoiti sa ramana acasa si nu pot munci, dar nu se afla in concediu medical, vor primi un ajutor de 75% din salariu. Acest lucru se aplica in cazul firmelor care sunt nevoite sa-si suspende activitatea din cauza unui numar semnificativ de angajati testati pozitiv sau in locurile in care nu se poate asigura distantarea fizica in astfel de situatii.
Companiile mici care sunt nevoite sa implementeze o astfel de schimbare pot apela la ajutoare precum un credit persoane juridice cand activitatea este suspendata in aceste circumstante. Profitul poate fi afectat pe termen lung, chiar daca angajatii sunt platiti din bugetul asigurarilor pentru somaj, iar un IMM sau chiar un SRL are nevoie de fonduri pentru a putea ramane pe piata fara probleme.
Angajatorii au obligatia de a-i informa pe angajati cu privire la toate demersurile necesare pentru obtinerea concediului medical in cazul nevoii de carantina sau autoizolare la domiciliu. Angajatii au acum dreptul la o indemnizatie de 100% din baza de calcul, iar angajatorii trebuie sa furnizeze toate adeverintele si informatiile necesare medicilor de familie. De asemenea, angajatii trebuie sa primeasca o decizie oficiala din partea Directiei de Sanatate Publice din judet, pe care o trimit mai departe medicilor de familie.
De asemenea, in ceea ce priveste zilele libere, parintele care are un copil de cel mult 12 ani sau daca se incadreaza in categoria persoanelor cu dizabilitati, poate ramane acasa alaturi de acesta. Indemnizatia oferita in acest caz este egala cu salariul corespunzator unei zile lucratoare si este suportata din bugetul angajatorului.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
Manual de politici contabile - Stick USB
Odata cu intrarea in vigoare a unei carantine partiale, autoritatile recomanda angajatorilor sa introduca posibilitatea muncii de la distanta pentru toti angajatii. Daca firma poate pune la dispozitie aceasta varianta, iar activitatea poate fi intreprinsa si de la distanta, cea mai buna masura impotriva infectarii cu noul coronavirus este preventia. Este necesar sa se incheie un contract individual de munca la domiciliu care sa stipuleze clar detaliile telemuncii, precum locul din care muncesc angajatii, perioada, modalitatea de a tine evidenta orelor lucrate etc. De asemenea, contractul trebuie sa contina si obligatiile ambelor parti.
Pandemia obliga toate businessurile sa se indrepte spre dezvoltare, flexibilitate si sa implementeze toate masurile de protectie. Comunicarea dintre angajatori si angajati este esentiala, iar solutiile pentru bunul mers al afacerii de asemenea,
Sursa foto: pexels.com
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Romanii cumpara mai putine carti ca sa aiba bani de mancareNoul raport al Comisiei are in vedere IMM-urile si eficienta energeticaAgent de vanzari. Dreptul la diurna in conditii speciale privind localitatea de domiciliuRevista Romana de Fiscalitate nr. 40, Iunie 2009Care e solutia pentru reducerea reala a fiscalitatii la salariati?Ultimele articole
Cate luni trebuie sa ai lucrate pentru un credit de nevoi personale? Ghid pentru obtinerea rapida a unui imprumutMin. Muncii a confirmat! Salariul minim va creste la 3700 lei din 1 iulie 2024Ce inseamna auditul intern in domenii specificeCe e bine sa stii daca vrei sa lansezi un magazin la satDrepturi la locul de munca: Ce este important de stiut inainte de a semna un contract. Sfaturi de la agregatorul de locuri de munca JoobleArticole similare
Intoarcerea la birou: cum sa pregatesti angajatii pentru a reveni la noua normalitateSe reglementeaza legislatia privind MUNCA DE ACASA. Ce trebuie sa stiti daca aveti angajatiCele mai utile beneficii extrasalariale oferite de angajatoriCe provocari trebuie sa depaseasca liber-profesionistii in timpul pandemieiAjutorul de stat pentru sustinerea IMM-urilor, explicat printr-o serie de intrebari si raspunsuriUltimele articole
Cariera de freelancer sau angajat: ce sa alegi in functie de beneficii si riscuriCum sa transformi statul acasa intr-un cumul de experiente placute. Ramai optimist si nu inceta sa-ti faci planuriRecomandari MAI privind conduita sociala responsabila in prevenirea raspandirii coronavirusArticole similare
Ghidul fiscal al Asociatiilor de proprietariIn 2015 taxa pe stalp s-ar putea aplica la valoarea fiscala neta a constructiilorSuspendarile dispuse prin ordonantele militare-supravegheate de ANAFNoutati Legislatie Fiscala 30 martie - 03 aprilie 2009Restrictii la incasarile fragmentate, exceptii plati in numerar si AMENZI pentru cei care nu respecta legea. VEZI PROIECTUL!Ultimele articole
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?Distribuire dividende in 2025 catre nerezidenti: Cand poti fi scutit de plata impozituluiAchizitiile intracomunitare efectuate de neplatitorii de TVA.Reglementari fiscale si contabileImpozit pe profit ERONAT. Firmele au la dispozitie 2 metode pentru a corecta situatiaRaportare la ONPCSB. Cine are obligatia de raportare + un studiu de caz util contribuabililorArticole similare
Inregistrari contabile in cazul creditului de finantare IMM Invest RomaniaSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA