Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Depunerea declaratiei 100 pentru ultimul trimestru al unui an fiscal modificat. Cum procedam?

06-Mai-2016
3574

In analiza de mai jos, societatea a schimbat anul fiscal si financiar. Este primul an modificat si are 15 luni (01.01.2015 - 31.03.2016). Pentru ultimul trimestru al anului (ianuarie-martie 2016) vom vedea daca se mai depune declaratia 100 sau daca se depune direct declaratia 101 pana pe data de 25 Iunie 2016. Pentru un an normal pentru ultimul trimestru nu se depune 100 astfel ca vom vedea daca se pastreaza aceeasi regula.

Prevederile OG nr. 102/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale a reglementat posibilitatea modificarii anului fiscal. Conform acestor dispozitii o persoana juridica care a optat, in conformitate cu prevederile contabile in vigoare pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic, poate sa modifice si anul fiscal, schimbare care se comunica organului fiscal competent prin transmiterea formularului 014 " "Notificare privind modificarea anului fiscal" aprobat prin Opanaf nr. 3495/2015. Aceste prevederi au fost preluate si de Legea nr. 227/2015 la art.16, alin. (5) si art. 41, alin. (15).

Odata cu aplicarea prevederilor art. 16, alin. (5) din Codul fiscal se asigura si corelarea legii fiscale cu cea contabila, respectiv Legea nr. 82/2001, art. 27, alin. (3).

Ca regula generala, primul an fiscal modificat include si perioada anterioara din anul calendaristic cuprinsa intre 1 ianuarie si ziua anterioara primei zi a anului fiscal modificat, acesta reprezentand un singur an fiscal.

Din informatiile prezentate in intrebarea d-voastra intelegem ca ati optat sa platiti impozitul pe profit trimestrial si in acest caz, in care anul fiscal incepe cu data de 1 aprilie 2015, primul an modificat este 1 ianuarie 2015 – 31 martie 2016.

Trimestrele anului fiscal modificat sunt: trim I 1 aprilie - 30 iunie, trim II 1 iulie - 30 septembrie, trim III 1 octombrie – 31 decembrie si trim. IV 1 ianuarie – 31 marte 2016.

Regularizarea impozitului pe profit pentru anul fiscal modificat 1 ianuarie 2015 – 31 martie 2016 se face pe baza formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit anual", declaratie ce cuprinde veniturile si cheltuielile aferente acestei perioade.

Declaratia privind impozitul pe profit anual se depune pana la 25 iunie 2016 inclusiv.

In instructiunile de completare ale formularului 100 privind obligatiile de plata la bugetul de stat, se prevede la pct. 1.2. lit. b) ca acest formular se depune trimestrial de catre persoanele juridice, altele decat societatile care fac plati anticipate in cursul anului, respectiv pentru trimestrele I – III. Pentru trim. III 2015 ati depus formularul 100 pana la 25 ianuarie 2016 si urmeaza ca determinarea impozitului anual sa o faceti prin formularul 101.

Pentru trim. I din anul modificat din exercitiul 2016 veti depune formularul 100 pana la 25 iulie 2016.

Se pastreaza regula ca pentru trim. IV sa nu se depuna Declaratia 100 pentru impozitul pe profit (PFA).

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu - Expert contabil si auditor

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Depunerea declaratiei 100 pentru ultimul trimestru al unui an fiscal modificat. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2019. Cum arata noile limite?
    • UPDATE ianuarie 2019. Va prezentam in randurile urmatoare cele 7 plafoane fiscale actualizate in functie de cursul valutar de la data de 31.12.2018, ce au intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2019. Cursul valutar publicat la data de 31 decembrie 2018 este: 4.6639 lei/euro. Anul 2019 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2019, conform...» citeste mai departe aici

  • Formulare pentru impozitul pe venit, in 2019
    • Formularele de declaratii si decizii de impunere pentru administrarea impozitului pe venit au fost aprobate prin Ordinul nr. 3780/2017, publicat in Monitorul Oficial nr. 1038/2017. Formularele pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2018 sunt: 1. Formularul 220, declaratia privind venitul estimat/norma de venit si fisa capacitatii de cazare Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza venituri in bani si/sau in natura din Romania,...» citeste mai departe aici

  • OUG 114 - categorii de angajati pentru care se aplica prevederile Ordonantei
    • In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va explica cum se aplica prevederile OUG 114 pentru firmele de constructii care au si alte categorii de angajati (cum ar fi soferi, femeie de serviciu etc). "Dupa noile modificari din ianuarie 2019, trebuie sa aiba salariul minim la muncitorii necalificati care lucreaza in constructii 3.000 lei. Ce salariu minim trebuie sa aiba secretara de la firma, soferul, portarul, femeia de serviciu etc? Trebuie sa fie si ei cu salariu de 3.000...» citeste mai departe aici

  • ETAF din 14 ianuarie - noutatile fiscale ale saptamanii: Deciziile privind aspecte fiscale legislative ar putea fi luate cu o majoritate calificata
    • Federatia Europeana de Consultanta Fiscala – ETAF (The European Tax Adviser Federation), organizatia europeana care reuneste aproximativ 280.000 de profesionisti fiscali din Franta, Germania, Italia, Belgia, Romania si Ungaria, a publicat, luni, 14 ianuarie, noutatile fiscale ale saptamanii, de la nivel european. Comisia Europeana face demersuri pentru renuntarea la principiul unanimitatii in materie fiscala Dupa prezentarea unei Foi de parcurs, la sfarsitul lunii decembrie 2018, Comisia...» citeste mai departe aici

  • AMENZI de 2,45 milioane de Euro in TURISM, pentru impiedicarea scaderii preturilor la pachetele turistice
    • Consiliul Concurentei anunta ca a sanctionat 13 agentii de turim si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) cu amenzi in valoare totala de 11.419.539.35 lei (aprox. 2,45 milioane euro). Potrivit Consiliului, in perioada iunie 2013-septembrie 2016, 13 agentii de turism si-ar fi coordonat politicile comerciale, facand inclusiv schimb de informatii sensibile din punct de vedere concurential, scopul fiind acela de a nu permite ca preturile produselor/pachetelor turistice comercializate sa...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Energiei anunta majorari salariale de 12% pentru mineri
    • Minerii de la Complexul Energetic Oltenia (CEO) ar putea primi majorari salariale de 12%, dar numai dupa ce vor incepe negocierile intr-un cadru legal si dupa ce va fi reluata munca in cariere, anunta Ministerul Energiei, intr-un comunicat remis luni. "Ca urmare a situatiei generate de protestele extinse la carierele din Complexul Energetic Oltenia, Ministerul Energiei a mediat astazi o discutie intre conducerea CEO si membrii comisiei de negociere a CCM de la nivelul CEO. Precizam ca,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016