
Raportul Special
realizat de specialisti
Va informam ca Legea 187/2015 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 499 din 7 iulie 2015.
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. I. - Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 6 din 7 aprilie 2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 250 din 14 aprilie 2015, cu urmatoarele modificari si completari:
1. La articolul I, inaintea punctului 1 se introduc 4 noi puncte, cu urmatorul cuprins:
"-La articolul 7 alineatul (1), punctele 2.1 si 2.2 se abroga.
- La articolul 7 alineatul (1), punctul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
- La articolul 11, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: «
Art. 11. -
(1) La stabilirea sumei unui impozit, a unei taxe sau unei contributii sociale obligatorii, autoritatile fiscale pot sa nu ia in considerare o tranzactie care nu are un scop economic, ajustand efectele fiscale ale acesteia, sau pot reincadra forma unei tranzactii/activitati pentru a reflecta continutul economic al tranzactiei/activitatii. Organul fiscal este obligat sa motiveze in fapt decizia de impunere emisa ca urmare a neluarii in considerare a unei tranzactii sau, dupa caz, ca urmare a reincadrarii formei unei tranzactii, prin indicarea elementelor relevante in legatura cu scopul si continutul tranzactiei ce face obiectul neluarii in considerare/reincadrarii, precum si a tuturor mijloacelor de proba avute in vedere pentru aceasta.»
- La articolul 11, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
«(3) Procedura de aplicare a prevederilor alin. (1) se stabileste prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.»"
2. La articolul I, dupa punctul 5 se introduce un nou punct, punctul (51), cu urmatorul cuprins:
" (51) La articolul 127, alineatele (4)-(6) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
«(4) Institutiile publice si organismele internationale de drept public nu sunt persoane impozabile pentru activitatile care sunt desfasurate in calitate de autoritati publice, chiar daca pentru desfasurarea acestor activitati se percep cotizatii, onorarii, redevente, taxe sau alte plati, cu exceptia acelor activitati care ar produce distorsiuni concurentiale daca institutiile publice si organismele internationale de drept public ar fi tratate ca persoane neimpozabile, precum si a celor prevazute la alin. (5) si (6). In sensul prezentului articol, prin organisme internationale de drept public se intelege organizatiile internationale interguvernamentale, constituite de catre state care sunt parti la acestea, in baza unor tratate sau a altor instrumente juridice specifice dreptului international public si care functioneaza conform actelor lor constitutive, statutelor lor sau altor documente care emana de la acestea, fiind guvernate de normele dreptului international public, si nu de dreptul intern al vreunui stat
(5) Institutiile publice si organismele internationale de drept public prevazute la alin. (4) sunt persoane impozabile pentru activitatile desfasurate in calitate de autoritati publice, dar care sunt scutite de taxa, conform art. 141
(6) Institutiile publice si organismele internationale de drept public prevazute la alin. (4) sunt, de asemenea, persoane impozabile pentru urmatoarele activitati:
a) telecomunicatii;
b) furnizarea de apa, gaze, energie electrica, energie termica, agent frigorific si altele de aceeasi natura;
c) transport de bunuri si de persoane;
d) servicii prestate in porturi si aeroporturi;
e) livrarea de bunuri noi, produse pentru vanzare;
f) activitatea targurilor si expozitiilor comerciale;
g) depozitarea;
h) activitatile organismelor de publicitate comerciala;
i) activitatile agentiilor de calatorie;
j) activitatile magazinelor pentru personal, cantine, restaurante si alte localuri asemanatoare;
k) operatiunile posturilor publice de radio si televiziune;
l) operatiunile agentiilor agricole de interventie efectuate asupra produselor agricole si in temeiul regulamentelor privind organizarea comuna a pietei respectivelor produse.»"
3. La articolul I punctul 7, la articolul 140 alineatul (2), litera h) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"h) serviciile de restaurant si de catering, cu exceptia bauturilor alcoolice, altele decat berea care se incadreaza la codul NC 22 03 00 10."
4. La articolul I, dupa punctul 7 se introduc trei noi puncte, punctele 8-10, cu urmatorul cuprins:
" 8. La articolul 20610, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
«(2) Pentru berea produsa de mici fabrici de bere independente, a caror productie in anul calendaristic precedent nu a depasit 200.000 hl/an, iar pentru anul in curs antrepozitarul autorizat declara pe propria raspundere ca va produce o cantitate mai mica de 200.000 hl/an se aplica nivelul redus al accizelor specifice prevazut in anexa nr. 1. Pentru micile fabrici de bere independente nou-infiintate pentru care antrepozitarul propus declara pe propria raspundere ca va produce o cantitate mai mica de 200.000 hl/an se aplica nivelul redus al accizelor specifice prevazut in anexa nr. 1. Acelasi regim se aplica si pentru berea livrata pe teritoriul Romaniei de catre mici fabrici de bere situate in alte state membre, potrivit prevederilor din norme.»
9. La articolul 20610, dupa alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (21)-(23), cu urmatorul cuprins:
«(21) In anul calendaristic urmator celui in care antrepozitarul autorizat a realizat o productie mai mare de 200.000 hl, acesta nu beneficiaza de nivelul redus al accizelor.
(22) Atunci cand antrepozitarul autorizat nu respecta cele declarate prin declaratia pe propria raspundere prevazuta la alin. (2), acesta este obligat la plata unei sume reprezentand diferenta dintre nivelul standard si nivelul redus al accizelor prevazut pentru bere, aferenta cantitatii care depaseste 200.000hl.
(23) Sumele astfel calculate se stabilesc la data de 31 decembrie a anului in care s-a inregistrat depasirea cantitatii declarate si se platesc de catre antrepozitarul autorizat pana la data de 15 ianuarie a anului urmator.»
10. La articolul 20610, alineatele (3) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
«(3) Prin mica fabrica de bere independenta se intelege o fabrica de bere independenta din punct de vedere legal si economic de orice alta fabrica de bere si care foloseste cladiri separate din punct de vedere fizic de orice alta fabrica de bere si care nu lucreaza sub licenta. Atunci cand doua sau mai multe mici fabrici de bere coopereaza, iar productia lor anuala totala nu depaseste 200.000 hl, aceste fabrici de bere sunt considerate o mica fabrica de bere independenta separata..............................................................................................
(4) Fiecare mica fabrica de bere are obligatia de a depune la autoritatea competenta, pana la data de 15 ianuarie a fiecarui an, o declaratie pe propria raspundere privind cantitatea de bere pe care a produs-o in anul anterior si/sau cantitatea de bere pe care urmeaza sa o produca in anul in curs, potrivit prevederilor din normele metodologice.»"
Art. II. - Prevederile art. I pct. 3 si 4 intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALERIU-STEFAN ZGONEA
PRESEDINTELE SENATULUI
CALIN-CONSTANTIN-ANTON POPESCU-TARICEANU
Bucuresti, 2 iulie 2015.
Nr. 187.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Zoom fiscal: Munca independenta in noul Cod fiscalCodul fiscal dupa Legea 187 din 2015. Analiza punctuala emisa de FinanteModificari in Codul fiscal referitor la impozitul pe venitRaspunderea in cazul reincadrarii activitatii si recuperare prejudiciu. Cum se vor achita impozitele?Cele 7 noi criterii care definesc activitatea independenta in raport cu cea dependentaUltimele articole
Cum afli daca IT-istul firmei desfasoara activitate dependenta sau nu si cum impoziteziArticole similare
Normele de aplicare a Noului Cod fiscal 2016APIA: Controale in cazul a 73.203 dosare, pentru acordarea cererilor unice de plata din 2018Vouchere de vacanta si acordare in functie de performante. Cum procedeaza o firma corect?Ministrul Finantelor va cere acordul CSAT pentru incredintarea directa a informatizarii FisculuiE-Factura: Asociatiile de proprietari trebuie sa emita facturile prin sistem?Ultimele articole
Situatii financiare. Cum alegeti tipul de situatii financiare anuale ce trebuie utilizatDepunere bilant anual 2025. Cand si cum se face incadrarea firmelor in CRITERIIle de marimeIntocmire bilant. CRITERIIle de marime a firmelor, introduse prin Ordinul 1464/2024, NU se aplica pentru anul 2023Spalarea banilor. Cand intervine obligatia de a face audit internGHID PRACTIC pentru implementarea legii privind auditul internArticole similare
ORDIN Nr. 3.418 din 2009 al ministrului finantelor publiceStudiu de caz: Tratamentul fiscal in cazul creantelor incertePrevederi legale pentru ajustarea TVA in cazul transferului de active/unor operatiuni de leasingVictor Ponta: in luna martie vom avea un nou Cod FiscalInregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari.Data de la care se pot efectua operatiuni intracomunitareUltimele articole
Cheltuieli deductibile. Ce cheltuieli pot fi deductibile pentru un PFI in 2025Impozit pe profit. Firmele NU pot trece la impozit micro din 2026, chiar daca indeplinesc conditiileAdministrator firma. In ce conditii poate fi administrator in mai multe microintreprinderiCheltuieli deductibile. In ce conditii pot fi deduse 100% cheltuielile autoImpozit dividende. Repartizare dividende din anii anteriori in august 2025 catre asociati din UEArticole similare
Venituri din contracte de antepriza. Ce impozite si declaratii sunt obligatorii?Recuperarea amortizariiPFA si declaratia pentru optiune in sistem real. Obligatii cu privire la CASSVeniturile din ACTIVITATI INDEPENDENTEE clar. Si pentru veniturile neimpozabile datoram CASSUltimele articole
Cheltuieli deductibile PFA: bilet, transport, cazare, diurna - ce poti deconta legalTaxe PFA: Ce impozit pe venit si CASS plateste un PFA cu venituri din ACTIVITATI INDEPENDENTEImpozitul pe venit. Cum se stabilesc CAS si CASS deductibile la calculul impozitului pe venitDeclaratii ANAF. Ce obligatii fiscale au contribuabilii in luna MAI 2025Verificarea si depunerea Declaratiei Unice. La ce sa fie atenti contribuabilii in 2025Articole similare
Drepturi de Autor platite unui pensionar - Obligatii fiscaleCalendar obligatii fiscale. Pana pe 28 februarie 2025 trebuie depuse 3 declaratii importanteDeclaratia Unica in cazul rezidentilor angajati in strainatate: Cand trebuie completata?Obligatii declarative cu explicatii concrete. Ce trebuie rezolvat pana la 25 februarie?Impozitarea veniturilor din salarii. Ce cote se retin?Ultimele articole
Declaratia 112 - Ghid Complet: Obligatii, Sanctiuni si ModelImpozitul pe venit. Cine si cand plateste impozitul pe venitDeclaratia 112 in 2023: Avantaje in natura si/sau venituri neimpozabile care se declara in formularPensie anticipata partial. Se poate cumula aceasta cu venituri obtinute din ACTIVITATI DEPENDENTE?26 OCTOMBRIE - ultima zi pentru depunerea mai multor declaratii fiscaleSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA