Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministrul Muncii propune externalizarea arhivarii documentelor cetatenilor, ca o masura de economisire

11-Feb-2020
2638

Ministrul Muncii propune externalizarea arhivarii documentelor cetatenilor, ca o masura de economisire

Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, lasa sa se inteleaga ca arhivarea documentelor ar putea fi externalizata, dat fiind ca peste 50% din spatiile de depozitare existente sunt neconforme, fiind necesare lucrari complexe. In plus, in cazul in care serviciul nu va fi externalizat, s-ar impune necesitatea angajarii de personal suplimentar specializat pentru arhivare.

“Nu renunt pana nu facem ordine si rezolvam problemele legate de starea deplorabila a spatiilor de depozitare/arhivare a documentelor cu care institutiile din subordinea/coordonarea Ministerului lucreaza. Vorbim despre documentele oamenilor. Nu pot rezolva lucrurile peste noapte dar imi propun ca, in scurta vreme, sa nu mai vad situatii cum a fost cea de la arhiva Casei Judetene de Pensii Constanta”, a anuntat ministrul demis al Muncii, Violeta Alexandru.

Cele mai mari probleme, din punct de vedere al depozitarii si arhivarii corespunzatoare a documentelor, sunt la Agentiile Judetene de Plati si Inspectie Sociala. Aceasta sustine ca in peste 50% din cazuri, spatiile de depozitare sunt neconforme, fiind necesare lucrari complexe, de la igienizare, dotare cu rafturi/sisteme de protectie impotriva luminii solare, sisteme de umiditate, cu tavane/rafturi ignifugate pana la reparatii/consolidari cladiri.

“In 6 judete si in Bucuresti, s-au inchiriat spatii de depozitare, unele de la firme specializate. Vad ca AJPIS-urile tind sa externalizeze acest serviciu argumentand ca reabilitarea/dotarea spatiilor existente induce riscul ca, peste cativa ani, acestea sa revina la stadiul actual. Mai mult, in cazul pastrarii arhivelor la institutie, se impune necesitatea angajarii de personal suplimentar specializat pentru arhivare”, argumenteaza ministrul Alexandru.

Pe de alta parte, se pare ca, in majoritatea cazurilor, Casele Teritoriale de Pensii nici macar nu au loc pentru depozitare/arhiva, spatiile de arhivare ale acestora fiind in proprietatea altor institutii de stat (primarii sau AJPIS-uri), in timp ce in 5 judete serviciul a fost deja externalizat.

In ce priveste ITM-urile si AJOFM-urile, situatia spatiilor de depozitare este, in general, satisfacatoare, anunta Violeta Alexandru, care precizeaza ca “unele ITM-uri/AJOFM-uri prefera reabilitarea/dotarea/amenajarea spatiilor existente”.

Asadar, solutia care pare cel mai la indemana, in acest caz, spune sursa citata, pentru pastrarea corespunzatoare a documentelor, este externalizarea catre companii specializate, pentru ca documentele cetatenilor sa fie pastrate in conditii conforme.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016