
Raportul Special
realizat de specialisti
Ministrul Muncii propune externalizarea arhivarii documentelor cetatenilor, ca o masura de economisire
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, lasa sa se inteleaga ca arhivarea documentelor ar putea fi externalizata, dat fiind ca peste 50% din spatiile de depozitare existente sunt neconforme, fiind necesare lucrari complexe. In plus, in cazul in care serviciul nu va fi externalizat, s-ar impune necesitatea angajarii de personal suplimentar specializat pentru arhivare.
“Nu renunt pana nu facem ordine si rezolvam problemele legate de starea deplorabila a spatiilor de depozitare/arhivare a documentelor cu care institutiile din subordinea/coordonarea Ministerului lucreaza. Vorbim despre documentele oamenilor. Nu pot rezolva lucrurile peste noapte dar imi propun ca, in scurta vreme, sa nu mai vad situatii cum a fost cea de la arhiva Casei Judetene de Pensii Constanta”, a anuntat ministrul demis al Muncii, Violeta Alexandru.
Cele mai mari probleme, din punct de vedere al depozitarii si arhivarii corespunzatoare a documentelor, sunt la Agentiile Judetene de Plati si Inspectie Sociala. Aceasta sustine ca in peste 50% din cazuri, spatiile de depozitare sunt neconforme, fiind necesare lucrari complexe, de la igienizare, dotare cu rafturi/sisteme de protectie impotriva luminii solare, sisteme de umiditate, cu tavane/rafturi ignifugate pana la reparatii/consolidari cladiri.
“In 6 judete si in Bucuresti, s-au inchiriat spatii de depozitare, unele de la firme specializate. Vad ca AJPIS-urile tind sa externalizeze acest serviciu argumentand ca reabilitarea/dotarea spatiilor existente induce riscul ca, peste cativa ani, acestea sa revina la stadiul actual. Mai mult, in cazul pastrarii arhivelor la institutie, se impune necesitatea angajarii de personal suplimentar specializat pentru arhivare”, argumenteaza ministrul Alexandru.
Pe de alta parte, se pare ca, in majoritatea cazurilor, Casele Teritoriale de Pensii nici macar nu au loc pentru depozitare/arhiva, spatiile de arhivare ale acestora fiind in proprietatea altor institutii de stat (primarii sau AJPIS-uri), in timp ce in 5 judete serviciul a fost deja externalizat.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Manual de politici contabile - Stick USB
In ce priveste ITM-urile si AJOFM-urile, situatia spatiilor de depozitare este, in general, satisfacatoare, anunta Violeta Alexandru, care precizeaza ca “unele ITM-uri/AJOFM-uri prefera reabilitarea/dotarea/amenajarea spatiilor existente”.
Asadar, solutia care pare cel mai la indemana, in acest caz, spune sursa citata, pentru pastrarea corespunzatoare a documentelor, este externalizarea catre companii specializate, pentru ca documentele cetatenilor sa fie pastrate in conditii conforme.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Cele mai importante modificari legislative din domeniul fiscal, explicate de specialistNoutati Legislatie Fiscala 29 septembrie - 03 octombrie 2008Scoaterea din ARHIVA societatii a documentelor. Cum procedam?Revista Romana de Fiscalitate nr. 34, decembrie 2009 - pagina 3Webinarii de pregatire fiscal-contabila. Raspunsuri live de la Adrian Benta la orice intrebareUltimele articole
ARHIVArea documentelor. Ce acte sa pastrati cand treceti la ARHIVArea electronica + un studiu de cazARHIVAre documente: 3 intrebari esentiale la care trebuie sa stii raspunsulRegistrul de evidenta fiscala. Trebuie tinut obligatoriu si in format FIZIC de catre firme?iFlow eFactura: Automatizare completa!Ce trebuie sa stii despre elaborarea procedurilor contabileArticole similare
Ce urmareste supravegherea productiei de produse accizabile?Erori contabile si fiscale datorate omisiunii de inregistrare si raportare a facturilor emise. Cum se corecteaza situatia?Factura electronica in 2013 | Conditii obligatorii la emiterea facturilor electroniceDocumentar fiscal: Organizarea si exercitarea controlului financiar de gestiuneStudiu de caz: Deductibilitate TVAUltimele articole
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utileDeclaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025e-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea facturilor simplificate, cu o anumita exceptiee-Factura in 2025. Cum sa procedati daca ati primit in mod ERONAT facturi pe CUI-ul firmei dvsBolt taxi. Tratament fiscal util in cazul unui raport BoltArticole similare
Detii o firma de leasing? Iata cum sa procedezi in cazul clientilor rau-platnici!Investitiile profitabile sunt in IT. Cum se modifica modelul economic in Romania?Noutati legislatie fiscala 26 - 30 octombrie 2009 - Monitorul OficialEste OFICIAL! A fost aprobat Programul national de digitalizare a microintreprinderilor si IMM-urilor. Firmele au la dispozitie peste 20 de activitati eligibileProcedura de reorganizare si contract prestari servicii. In ce conditii se poate intocmi?Ultimele articole
[MODEL] Imputernicire SPV 2025 si reglementari cheie pentru contribuabiliMasurile care duc la eficientizarea activitatii in cadrul unei afaceriMetodele eficiente la care pot apela firmele, pentru a reduce costurileANAF a actualizat PDF-ul inteligent pentru descarcarea DAC 6Companiile renunta la testele eliminatorii fiindca sunt prea putini candidatiArticole similare
TOT ce trebuie sa stii despre acordarea ajutorului pentru incalzirea locuintei de la 1 noiembrie 2021Subventii pentru firmele din Romania: 23 de milioane de euro pentru angajarea persoanelor cu dizabilitatiIntrarea in somaj tehnic si depunerea online a documentelor -reglementate de GuvernSprijinul pentru persoane cu dizabilitati va fi majorat de la 1 ianuarie 2018Ministrul Muncii promite ca salariul minim va cresteUltimele articole
Incepand cu 1 ianuarie 2025 mai multe venituri vor fi MAJORATE: salarii, pensii, alocatiiGuvernul a aprobat! Salariul minim brut, MAJORAT la 4.050 lei lunarProiect: Valoarea tichetelor de masa pentru sem. II 2024 creste doar cu 0,4 baniProiect: Firmele ar putea fi amendate cu pana la 200.000 lei per angajat daca NU majoreaza salariul minimSalariul minim, MAJORAT la suma de 3.700 lei din 1 iulie 2024Sfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA