Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Reevaluare la fuziune prin absorbtie. E necesara reinventarierea?

06-Aug-2012
2388
Analizam cazul unei socieraru care urmeaza sa fuzioneze prin absorbtie cu o alta societate la inceputul anului viitor.In vederea fuziunii se realizeaza o noua inventariere si evaluare a cladirilor si terenurilor la 30.06.2012. Vom stabili daca valorile noilor evaluari se inregistreaza in contabilitate la 30.06.2012 sau daca sunt doar evaluari in scopul stabilirii raportului de schimb pentru toate elementele de bilant. Se face precizarea ca societatea si-a mai efectuat o reevaluare a cladirilor si terenurilor la 31.12.2011.


Raspuns:

In opinia noastra, fiecare dintre aceste doua situatii are o abordare diferita din punct de vedere contabil, astfel:

a) rezultatul inventarierii, ce consemneaza o imagine corecta a situatiei patrimoniului la data inventarierii, trebuie inregistrat in evidenta contabila. Avem in vedere pct. 44 alin. (3) din OMFP 2861/2009 privind inventarierea, ce stabileste procedura si modul de evaluare a rezultatului inventarierii;
Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii


b) in ce priveste inregistrarea reevaluarii unor imobilizari corporale in evidenta contabila in interiorul exercitiului financiar, opiniile sunt impartite in sensul ca unii specialisti considera ca aceasta reevaluare poate fi inregistrata in contabilitate pe parcursul exercitiului financiar, deoarece nu exista nici un act normativ care sa interzica acest fapt. Ne referim la reevaluarile facute voluntar de societate pentru a stabilii in orice moment al anului valoarea acestora.

Alte opinii se intemeiaza pe prevederile de la cap. 8.2.5 Reguli de evaluare alternativa din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea, ce da dreptul operatorilor economici sa procedeze la reevaluarea imobilizarilor corporale la finele exercitiului financiar, in scopul prezentarii in situatiile financiare a valorii de piata a acestora.

In plus, aceleasi reglementari regasite la pct. 125 alin. (2) din OMFP 3055/2009, stabilesc faptul ca reevaluarile efectuate cu ocazia reorganizarii de societati ( fuziuni/divizari) nu vor fi intelese ca reevaluari contabile, ci ca situatii in baza carora se efectueaza tranzactiile financiare, astfel se subintelege ca o reevaluare pe parcursul anului, in scopul unei fuziuni/lichidari, nu se inregistreaza in evidenta contabila.

Desigur, avand in vedere ambele opinii ce pot avea argumente pro si contra, consideram necesar sa va expunem si punctul nostru de vedere.

Autorul acestui raspuns, daca ar conduce evidenta contabila a societatii dvs, considera ca va inregistra in evidenta contabila, numai reevaluarile efectuate cu ocazia inchiderii exercitiului financiar, pentru a reflecta valoarea activului imobilizat la valoarea de piata si nu ar inregistra in evidenta contabila o reevaluare efectuata cu scopul reorganizarii unei societati, in interiorul exercitiului financiar.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reevaluare la fuziune prin absorbtie. E necesara reinventarierea?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei
    • Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa...» citeste mai departe aici

  • Raporturi de afiliere si obligativitatea intocmirea dosarului preturilor de transfer. Opinia consultantului
    • In analiza urmatoare, societatea Alfa Alfa are doi asociati care sunt frati (F1 - 90% si F2 - 10%). In plus, societatea BETA are doi asociati (F2 - 50% si Sotia (F2) - 50%). Vom vedea daca sunt afiliate cele doua societati avand in vedere ca nu depasesc 25% din valoarea partilor sociale. Persoana juridica BETA (microintreprindere platitoare de TVA la incasare) achizitioneaza materie prima pe care o factureaza societatii ALFA (contribuabil mijlociu). De asemenea, vom vedea daca trebuie intocmit...» citeste mai departe aici

  • ANAF va transmite din 22 iunie doar online popririle pe conturi
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.383/ 23 mai 2017 a fost publicat OMFP nr.691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita si a procedurii de comunicare a acestora. Actul normativ mentionat va intra in vigoare in 30 de zile de la aparitie, adica pe 22 iunie 2017. Concret, de la acea data, comunicarea actelor de executare emise de ANAF catre banci se va face numai online, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la...» citeste mai departe aici

  • Eliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este modalitatea prin care o societate poate proceda la eliminarea registrelor si documentelor financiar-contabile al caror termen de pastrare prevazut in Ordinul 2634/2015 a expirat. Conform prezentului ordin termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost...» citeste mai departe aici

  • Cresterea economica a Romaniei se datoreaza consumului pe gospodarie, nu dezvolaterii sau investitiilor
    • Dupa prezentarea raportului de tara al Romaniei din 2017, publicat la 22 februarie 2017, si care a evaluat progresele realizate de tara noastra in ceea ce priveste aplicarea recomandarilor adoptate de Consiliul European la 12 iulie 2016, in data de 14 iunie a fost prezentata actualizarea acestor recomandari pentru perioada imediat urmatoare. In prezentarea acestor recomandari in fata mass-mediei, mediului afaceri si oficialilor romani, Angela Cristea, reprezentanta CE la Bucuresti a vorbit...» citeste mai departe aici

  • Majorarea salariului minim ar trebui facuta dupa un sistem independent
    • Valentina Vasile, cercetator stiintific in cadrul Academiei Romane, a declarat la inceputul acestei saptamani ca, in opinia sa, majorarea salariului minim in Romania trebuie facuta dupa consultarea unui grup de experti in piata muncii din care sa faca parte reprezentanti ai mediului academic, ai institutiilor specializate, dar si din cadrul Institutului National de Statistica (INS) si Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala (ANAF). Potrivit Agerpres, aceasta a participat la o conferinta...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.