Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Societate dizolvata de Registrul Comertului. Ce documente se intocmesc privind obligatiile fiscale in continuare?

09-Mai-2014
6694
In ce priveste lichidarea unei societatii, se ia ca subiect de analiza o societate care primeste o comunicare (hotarare civila) de la Tribunal prin care la cererea ONRC se dispune dizolvarea societatii in temeiul art. 237.alin.1 lit.a) din Legea 31/1990. Hotararea s-a pronuntat in octombrie 2013 si a fost redactata in 10.04.2014.

Vom vedea astfel in ce conditii se depune bilantul, dat fiind faptul ca cenzorul societatii considera ca nu trebuie intocmit un raport si ca nu e necesara anexarea comunicarii primite la bilant.

Totodata, vom vedea ce documente mai sunt necesare in conditiile in care societatea dizolvata are cladiri, terenuri si stocuri de materie prima.

Consideram ca societatea este doar dizolvata, nu este radiata astfel incat sa nu mai aveti nicio obligatie fiscala.

Mai departe puteti solicita reactivarea societatii sau o puteti lichida si radia.


Daca decideti sa o lichidati , conform art. 36, alin. (3) din Legea Contabilitatii :
"(3) Pe perioada lichidarii, persoanele juridice aflate in lichidare, potrivit legii, depun, in termen de 90 de zile de la incheierea fiecarui an calendaristic, la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice o raportare contabila anuala, al carei continut se stabileste prin ordin al ministrului finantelor publice."

Conform OMFP 79/2014 "1.2. Sistemul de raportare contabila anuala se aplica si persoanelor juridice aflate in lichidare, potrivit legii"

Deci aveti obligatia sa depuneti Bilant pentru anul 2013.

Pentru lichidarea societatii :

Daca aceasta are asociat unic aceasta o poate lichida singur
Daca sunt mai multi asociati va trebui sa apelati la un lichidator.

Pana la definitivarea lichidarii si pronuntarea radierii trebuie sa depuneti toate declaratiile din vectorul dvs. fiscal la termenele legale.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici