Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Impozite si contributii pentru inchirierea camerelor turistice

09-Feb-2015
4484

Un proprietar al unei case de vacanta are domiciliul in alt judet. Proprietarul doreste sa inchirieze doar o parte din casa detinuta. Vom vedea daca va trebui sa infiinteze un un PFA la Of. Reg. Comertului sau daca va fi suficient sa nunte biroul fiscal teritorial la care este arondata casa de vacanta.



De asemenea, vom vedea ce obligatii declarative, din punct de vedere fiscal, exista pentru anul 2015, in care intentionez sa inchiriez in scop turistic.

Totodata, vom vedea daca e necesar sa se obtina un aviz de functionare de la Ministerul Turismului.

O persoana fizica ce realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a camerelor situate intr-o locuinta proprietate personala va avea obligatia sa plateasca impozit in sistem real si sa declare aceasta situatie la organul fiscal competent numai in cazul in care se depaseste un numar de 5 camere de inchiriat, respectiv de la a sasea, conform art. 62^3 din Codul fiscal.

In cazul in care persoana fizica detine un numar mai mic sau egal cu 5 camere aceasta datoreaza un impozit stabilit prin norma anuala de venit. Aceasta norma anuala de venit difera de la localitate la localitate, in functie de potentialul turistic al zonei si de obicei o regasim publicata pe pagina de internet a autoritatii fiscale ce are competenta sa administreze respectivul contribuabil.

Pentru respectarea procedurii de impozitare, contribuabilul trebuie sa depuna declaratie anuala privind norma de venit estimat formular 220. Acesta se depune in primul an in termen de 15 zile de la data evenimentului ce a condus la realizarea veniturilor din inchirierea camerelor turistice si in anii urmator in care se desfasoara aceasta activitate pana pe data de 31 ianuarie inclusiv, fiecare declaratie referindu-se la anul fiscal in curs, conform art. 62^1 alin. (4) din Codul fiscal.

Impozitul se datoreaza in procent de 16% asupra normei anuale de venit si este un impozit final. Impozitul se achita in doua rate egale, respectiv pana pe data de 25 iulie si pana pe data de 25 noiembrie inclusiv.

Daca activitatea de inchiriere turistica a camerelor incepe in luna noiembrie sau decembrie, impozitul se achita in maxim 60 zile de la data comunicarii deciziei de impunere.

Retinem faptul ca veniturile realizate din cedarea folosintei bunurilor, in care se incadreaza si veniturile realizate din inchirierea camerelor turisitce, sunt venituri pentru care se datoreaza contributia la asigurarile de sanatate in procent de 5,5%, conform art. 296^21 alin. (1) din Codul fiscal. Aceasta contributie se achita in baza deciziei de impunere emise de ANAF, avand aceeasi perioada de plata, 25 iulie respectiv 25 noiembrie, conform art. 296^24 alin. (4^1) din Codul fiscal.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Impozite si contributii pentru inchirierea camerelor turistice":
Rating:

Nota: 3.67 din 9 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OFICIAL: Noua procedura de inregistrare a contractele de chirie in 2019!
    • Noua procedura de inregistrare a Contractelor de inchiriere la organele fiscale a fost, in sfarsit, publicata in Monitorul Oficial! Astfel, contractele pot fi din nou inscrise la ANAF, inclusiv online. Desi luand in considerare modificarile Normelor Codului Fiscal din prima parte a anului 2018 rezulta ca nu mai este necesara inregistrarea contractelor la ANAF, cu doua luni inainte de finalul lui 2018, ANAF-ul a pregatit un nou Ordin pentru stabilirea unei noi proceduri de inregistrare a...» citeste mai departe aici

  • Scoaterea din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani
    • In acest studiu de caz vom vorbi despre scoatere din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani, plecand de la urmatorul caz: "Am preluat o creanta de la o alta firma, pe care am inregistrat-o in 461, creanta este mai veche de 5 ani. In momentul de fata firma este lichidata, avem sentinta judecatoreasca. Va rugam se ne spuneti ce inregistrari contabile trebuie sa facem". Raspunsul specialistului Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrise in cazul in care acestea sunt...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica Legea contabilitatii si Legea societatilor (proiect de Ordonanta)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in Transparenta decizionala un proiect de Ordonanta prin care se propun o serie de masuri de reducere a fenomenului de decapitalizare a societatilor din sectorul nefinanciar. Astfel, se vor modifica si completa Legea contabilitatii nr. 82/1991 si Legea societatilor nr. 31/1990. Proiectul de Ordonanta implemeneaza o serie de prevederi privind imbunatatirea cadrului legal reprezentat de legea societatilor si legea contabilitatii, dat fiind ca analizele din...» citeste mai departe aici

  • Noile plafoane privind infiintarea popririi (OPANAF nr. 2098/2019)
    • ANAF, prin intermediul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice (DGRFP) Ploiesti, a remis un comunicat de presa prin care informeaza asupra noilor plafoane de infiintare a popririi, in cazul debitorilor care nu si-au manifestat intentia de mediere. ANAF evalueaza obligatiile restante ale debitorilor pentru care au fost comunicate somatii, dar care, la randul lor, nu au trimis notificari privind intentia de mediere. Evaluarea obligatiilor restante este necesara pentru emiterea adresei de...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea sumelor platite de contribuabili in contul unic
    • Care este explicatia sumelor care apar intr-o fisa pe platitor de la ANAF, in conditiile in care plata contributiilor sociale se face cu un singur OP? In fisa pe platitor apar: 9909 Venituri ale bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, incasate in contul unic, in curs de distribuire 9908 Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire 9904...» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni aplicabile agentilor economice care nu detin/utilizeaza casa de marcat conform noii legislatii (speta ANAF)
    • Despre obligativitatea dotarii si utilizarii noilor case de marcat s-a tot discutat in ultima perioada, atat pe acest site, cat si pe site-ul ANAF sau pe pagina de Facebook a institutiei. Astazi, insa, vom aborda acest subiect din perspectiva sanctiunilor pe care le risca operatorii economici care nu indeplinesc obligatiile legale privind dotarea cu noile AMEF. “Ce sanctiune va primi un agent economic care nu are casa de marcat fiscala conforma cu noua legislatie?”, a intrebat un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016