Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Achizitie imobil prin licitatie. Ce raportam in Declaratia 394?

26-Oct-2016
3478

In cazul de mai jos, o societate platitoare de TVA si impozit profit achizitioneaza in urma unei licitatii organizate de lichidatorul judiciar un imobil si mobilier de la o societate aflata in faliment careia i s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA prin aplicarea masurilor de simplificare conform art. 331 alin. (2) lit. g) respectiv prin aplicarea TVA.

Stabilim daca beneficiarul va evidentia TVA prin aplicarea masurilor de simplificare pentru imobil, respectiv a TVA-ului dedus aferent mobilierului. De asemenea, stabilim daca sunt aplicabile prevederile art. 11 alin. (9) in aceasta situatie si daca operatiunea se va raporta in declaratia 394.

Din precizarile dumneavoastra, intelegem ca o societate inregistrata in scopuri de TVA achizitioneaza un imobil si diverse obiecte de mobilier de la o societate care are codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat si care se afla intr-o procedura de executare silita in care organul de executare silita competent a procedat la valorificarea bunurilor sechestrate prin vanzarea lor in cadrul unei licitatii.

In ceea ce priveste aplicarea masurilor de simplificare, conform art. 331 alin. 1 din Codul fiscal, conditia obligatorie pentru aplicarea taxarii inverse este ca atat furnizorul, cat si beneficiarul sa fie inregistrati in scopuri de TVA conform art. 316. Astfel, aceasta conditie de baza nu este indeplinita in acest caz si prin urmare, nu se pot aplica prevederile art. 331 alin. 2 din Codul fiscal.

Asadar, avand in vedere faptul ca societatea de la care se achizitioneaza aceste bunuri are codul de inregistrare in scop de TVA anulat, se poate aplica art. 11 alin. 9 din Codul fiscal care prevede faptul ca beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. b) - e) si lit. h) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 a fost anulata, nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014, insa avand in vedere faptul ca operatiunea efectuata reprezinta o achizitie de bun imobil, consideram ca aceasta se supune regulilor art. 292 alin. 2 lit. f) fiind o operatiune scutita de TVA:

(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:

f) livrarea de constructii/parti de constructii si a terenurilor pe care sunt construite, precum si a oricaror altor terenuri. Prin exceptie, scutirea nu se aplica pentru livrarea de constructii noi, de parti de constructii noi sau de terenuri construibile.

In ceea ce priveste mobilierul, in masura in care acesta este vandut ca accesoriu imobilului, atunci se aplica acelasi regim TVA.

In masura in care mobilierul este vandut separat, atunci organul de executare ar trebui sa va emita o factura cu TVA. In acest sens, conform normelor de aplicare a art. 319 din Codul fiscal, in cazul bunurilor supuse executarii silite care sunt livrate prin organele de executare silita, factura se intocmeste de catre organele de executare silita pe numele si in contul debitorului executat silit. In factura se face o mentiune cu privire la faptul ca facturarea este realizata de organul de executare silita. Originalul facturii se transmite cumparatorului, respectiv adjudecatarului, iar exemplarul al doilea se transmite debitorului executat silit. Prin organe de executare silita se intelege persoanele abilitate prin lege sa efectueze procedura de executare silita.

Organele de executare silita emit facturi cu TVA numai in cazul operatiunilor taxabile si numai daca debitorul este inregistrat in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal sau a fost inregistrat in scopuri de TVA si i s-a anulat inregistrarea conform art. 316 alin. (11) lit. a) - e) si h) din Codul fiscal. Nu se mentioneaza TVA pe factura in cazul operatiunilor pentru care se aplica taxare inversa conform prevederilor art. 331 din Codul fiscal. [...] In cazul in care la data livrarii debitorul executat silit nu este inregistrat in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal ca urmare a anularii codului sau de inregistrare in scopuri de TVA in conditiile prevazute la art. 316 alin. (11) lit. a) - e) si h) din Codul fiscal, organul de executare silita are obligatia sa emita factura cu TVA daca livrarea bunurilor ar fi fost taxabila in situatia in care respectivul debitor executat silit ar fi fost inregistrat in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal. In cazul operatiunilor scutite conform art. 292 alin. (2) lit. f) din Codul fiscal, debitorul executat silit poate sa opteze pentru taxare conform art. 292 alin. (3) din Codul fiscal, prin depunerea notificarii prevazute la pct. 58.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Bogdan Costea - Consultant fiscal

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Achizitie imobil prin licitatie. Ce raportam in Declaratia 394?":
Rating:

Nota: 4.25 din 2 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Principalele modificari aduse de OUG 90/2020. Facilitati fiscale pentru contribuabili
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Cluj- Napoca informeaza contribuabilii cu privire la publicarea in M.O. nr.600 din data de 8 iulie 2020 a Legii nr.114/2020 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 90/2020 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, precum si pentru modificarea altor acte normative. Principalele modificari aduse de actul normativ mentionat, O.U.G. nr. 90/2020 sunt urmatoarele: - Debitorii,...» citeste mai departe aici

  • Teste COVID suportate de angajator. Sunt deductibile aceste cheltuieli?
    • Societatea a suportat costul testelor COVID pentru o parte dintre salariatii care au intrat in contact cu un angajat testat pozitiv. Pentru testare, doctorul de medicina muncii a dispus efectuarea testelor asa cum este mentionat in Ordinul nr. 3.577/2020 art. 1 alin .(1) lit. k) "k) asigura comunicarea permanenta cu medicul/serviciul de medicina muncii pentru a se monitoriza starea de sanatate a angajatilor, astfel incat acestia sa poata beneficia de masurile preventive profilactice care au fost...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente. Contributia de asigurari sociale de sanatate
    • In urma unei Inspectii Fiscale (aviz 04.04.2017, RIF 10.05.2017), la o persoana fizica neautorizata, care a desfasurat activitati independente (vanzare-cumparare autoturisme), perioada verificata este 2011-2016. Intrebarea mea: pentru anul 2011, persoana fizica avea obligatia platii contributiei sociale de sanatate? Daca da, care este temeiul legal. Multumesc! Raspunsul consultantului fiscal Dani Cucu: Pentru anul 2011, prevederile legale care au reglementat modul de stabilire, calcul si plata...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016