Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce declaratii depun asociatiile non-profit?

23-Feb-2018
53167

Din punct de vedere fiscal, organizatiile nonprofit sunt considerate "contribuabili", potrivit dispozitiilor art. 13 din Codul fiscal si pct. 1 din Normele metodologice aprobate prin HG 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Potrivit art. 13 din Codul fiscal, fundatiile, asociatiile, organizatiile sunt persoane obligate la plata impozitului pe profit conform Titlului II din Codul fiscal. Aceste entitati trebuie sa aiba inscris in vectorul fiscal obligatia de plata a impozitului pe profit.

Cum se determina impozitul pe profit

Impozitul pe profit pentru organizatiile nonprofit, organizatiile sindicale, organizatiile patronale se determina potrivit regulilor speciale prevazute la art. 15 din Codul fiscal respectiv:

- veniturile prevazute la art. 15 alin. (2) din Codul fiscal sunt neimpozabile;
- pe langa acestea, pentru calculul rezultatului fiscal sunt neimpozabile si alte venituri realizate, pana la nivelul echivalentului in lei a 15.000 euro, intr-un an fiscal, dar nu mai mult de 10% din veniturile totale neimpozabile prevazute la art. 15 alin. (2).

Cum se stabileste impozitul pe profit

Pentru a stabili impozitul pe profit, se vor parcurge urmatorii pasi:

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Import de bunuri. Monografie contabila Am cumparat o baterie auto din Anglia pentru una dintre masinile Societatii. Am primit factura in valoare de 1111 lire. S-au efectuat procedurile vamale cu plata taxei vamale si a...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Continuare Trebuie sa revin asupra acestei spete, deoarece nu am inteles ce vrea sa spuna Legiuitorul (Codul FIscal) prin compararea celor 2 elemente: Astfel, pentru determinarea diurnei...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Regimul fiscal al activitatii de inchiriere in regim hotelier O societate neplatitoare de TVA are ca obiect de activitate servicii turistice si inchiriaza spatii prin Booking, primeste factura de la Booking pentru comision. Ce obligatii...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Achizitie autoturism din Germania Societate neinregistrata in scopuri de TVA, achizitioneaza cu contract de vanzare cumparare, de la o persoana fizica germana, un autoturism prin intermediul unei persoane fizice...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Inchiriere imobile. Regim tva Avem un SRL care detine o cladire nr. 1 care a fost inchiriata si pentru care factura de chirie se emite fara TVA, 0% SFDD. Emitem asa factura pentru ca administratorul societatii...citeste mai mult

1. Se stabilesc veniturile neimpozabile prevazute la art. 15 alin. (2) din Codul fiscal;

2. Se determina veniturile neimpozabile in limita de 15.000 euro/10% din veniturile totate neimpozabile, prin parcurgerea urmatorilor pasi:

- se calculeaza suma in lei reprezentand echivalentul a 15.000 euro prin utilizarea cursului mediu de schimb valutar EUR/RON comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru anul fiscal respectiv; Pentru anul 2017 cursul mediu este de 4,5681 lei/euro.

- se calculeaza valoarea procentului de 10% din veniturile neimpozabile de la pct. 1;
- se stabilesc veniturile neimpozabile ca fiind valoarea cea mai mica dintre sumele stabilite potrivit precizarilor anterioare;

3. se determina veniturile neimpozabile prin adunarea sumelor de la pct. 1 si 2;

4. Se stabilesc veniturile impozabile prin scaderea din totalul veniturilor a celor de la pct. 3, precum si a celorlalte venituri neimpozabile prevazute de titlul II din Codul fiscal;

5. se determina valoarea cheltuielilor deductibile corespunzatoare veniturilor impozabile de la pct. 4, astfel:
- se stabilesc cheltuielile corespunzatoare veniturilor impozabile de la pct.4 prin scaderea din totalul cheltuielilor a celor aferente activitatii nonprofit si a unei parti din cheltuielile comune, determinata prin utilizarea unei metode rationale de alocare, potrivit reglementarilor contabile aplicabile;
- se ajusteaza cheltuielile determinate conform regulilor de la pct. 5.1, luandu-se in considerare prevederile art. 25 din Codul fiscal;

6. se determina rezultatul fiscal ca diferenta intre veniturile impozabile de la pct. 4 si cheltuielile deductibile stabilite la pct.5; la stabilirea rezultatului fiscal se iau in calcul si elementele similare veniturilor si cheltuielilor, deducerile fiscale, precum si pierderile fiscale care se recupereaza in conformitate cu prevederile art. 31 din Codul fiscal;

7. se determina impozitul pe profit datorat prin aplicarea cotei de impozitare asupra rezultatului fiscal pozitiv stabilit potrivit pct.6.

Ce declaratie se depune

Formularul 101 - Declaratie privind impozitul pe profit conform OPANAF nr.4160/ 28.12.2017.

Organizatiile nonprofit, organizatiile sindicale, organizatiile patronale au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit anual, pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul.

Pentru anul 2018 termenul de 25 februarie fiind intr-o zi nelucratoare, declaratia se va depune pana luni, 26 februarie 2018. D101 se depune inclusiv in situatia in care aceste organizatii inregistreaza numai venituri neimpozabile, respectiv cheltuieli nedeductibile, potrivit titlului II "Impozitul pe profit" din Codul fiscal.

Puteti consulta D101 aici!

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016