Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Clienti in faliment cu procedura inchisa si radiati. Cum facem ajustarea TVA si deducerea cheltuielilor?

29-Iun-2017
4100

In randurile de mai jos, avem o societate cu multe creante neincasate de la clienti. Pentru cativa clienti instanta a pronuntat hotarari definitive de incheiere a procedurii de insolventa. Pentru a inregistra ajustarea TVA si trecerea debitului pe cheltuiala, vom vedea daca este necesara copia de pe hotararea definitiva si irevocabila, precum si orice alte documente.

De asemenea, la unul dintre acesti clienti, suma s-a prescris si nu s-a ajustat baza de impozitare TVA. Vom vedea daca aceasta cheltuiala e deductibila si ce document este necesar langa nota contabila.

De asemenea, pentru alt client, societatea nu s-a inscris la masa credala, iar procedura de faliment este inchisa. Vom vedea ce document este necesar si daca este corect sa existe copie a buletinului de insolventa in care se specifica faptul ca instanta dispune radierea debitorului si ca va notifica despre aceasta ANAF si ONRC. 

De asemenea, vom vedea daca este corecta inregistrarea pe cheltuiala deductibila, cu mentiunea ca toti clientii cu procedura de faliment inchisa au fost radiati.


In privinta TVA, potrivit art. 287 lit. d din Codul fiscal si pct. 32 alin. 6 din Normele metodologice, se va putea face ajustarea bazei impozabile a TVA in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa ca urmare a falimentului beneficiarului, incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de legislatia insolventei, hotarare ramasa definitiva/definitiva si irevocabila, dupa caz. Ajustarea se efectueaza in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care s-a pronuntat hotararea judecatoreasca de inchidere a procedurii prevazute de legislatia insolventei, sub sanctiunea decaderii. Ajustarea este permisa chiar daca s-a ridicat rezerva verificarii ulterioare, conform Codului de procedura fiscala.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

In privinta impozitului pe profit, orice cheltuiala efectuata in scopul desfasurarii activitatii economice este considerata deductibila la calculul rezultatului fiscal conform art. 25 alin. 1 din Codul fiscal. In cazul clientilor neincasati, pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor, pentru partea neacoperita de provizionul fiscal sunt considerate cheltuieli nedeductibile, cu exceptia cazului in care procedura de faliment a clientilor debitori a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti, dupa cum se prevede la art. 25 alin. 4 lit. h pct. 2 din Codul fiscal.

Dispozitiile legale anterior prezentate nu conditioneaza ajustarea TVA ori deductibilitatea cheltuielilor de inscrierea creditorului (furnizorului) la masa credala cu suma neincasata de la clientii aflati in insolventa, dar pentru a opera este nevoie de copiile hotararilor judecatoresti de inchidere a procedurii prin falimentul clientilor respectivi, ramase definitive/definitive si irevocabile, dupa caz. Mentiunea referitoare la dreptul de recurs sau de apel indica faptul ca acele hotarari nu sunt definitive/irevocabile, putand fi atacate de partile din proces interesate.

In lipsa hotararilor judecatoresti, situatia poate fi demonstrata cu ajutorul unui certificat de grefa, a unui extras din buletinul de insolventa ori cu extrase de pe portalul instantelor de judecata (portal.just.ro), de unde se pot obtine informatiile necesare cu privire la toate actiunile juridice referitoare la procesul de insolventa al clientilor respectivi (pornind de la numarul de identificare al dosarului mentionat in hotararea judecatoreasca deja cunoscuta). Insa este de dorit ca societatea sa dispuna de hotararile judecatoresti respective, care pot fi solicitate si la Oficiul registrului comertului intrucat in baza lor s-a facut radierea acelor clienti.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Clienti in faliment cu procedura inchisa si radiati. Cum facem ajustarea TVA si deducerea cheltuielilor?":
Rating:

Nota: 4 din 3 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Neplatitor de TVA: Plafon venituri din chirii
    • Ce venituri se iau in calcul in stabilirea plafonului de 300.000 de lei pentru firmele neplatitoare de TVA? La intrebarea aceasta vor raspunde specialistii nostri aratand daca veniturile din chirii (facturate fara TVA) intra in aceasta limita, in cazul unei societati care presteaza servicii de coafura si alte activitati de infrumusetare. Raspunsul specialistului Potrivit art. 292 alin. (2) lit. e) din Codul fiscal, sunt scutite de TVA arendarea, concesionarea, inchirierea si leasingul de bunuri...» citeste mai departe aici

  • Ajutor de la stat pentru crearea de noi locuri de munca, din partea MFP
    • Ministerul Finantelor Publice (MFP) anunta ca vor fi alocate 614 milioane de lei, bugetul pe 2018, pentru crearea de noi locuri de munca. Aceste finantari vor merge catre investiile mari din sectoarele de activitate de varf si 10 septembrie, anunta reprezentanti Ministerului, luni, intr-un comunciat de presa. “Au fost depuse 32 de cereri pentru investitii in valoare totala de 3,8 mld lei, care ar urma sa creeze 5.242 de locuri de munca si pentru care ajutorul de stat solicitat se...» citeste mai departe aici

  • Romania, tara in care frauda cu TVA este la cele mai ridicate cote din UE
    • Comisia Europeana a publicat vineri raportul “VAT Gap”, in care cifrele arata ca Romania este statul din Uniunea Europeana cu cel mai ridicat nivel al fraudei cu TVA. Raportul prezinta situatia sistemului fiscal actual si al colectarii taxei TVA la nivelul Uniunii. Potrivit raportului, Romania pierde in fiecare an venituri de 27,55 miliarde lei, adica aproximativ 6 miliarde de euro, consecinta a necolectarii Taxei pe Valoare Adaugata (TVA). Asta inseamna, mai exact, o frauda cu TVA...» citeste mai departe aici

  • Vicepresedinte ASF: Guvernul gandeste un cadru legislativ pentru contruirea de fonduri suverane
    • In prezent, Guvernul Romaniei gandeste un cadru legislativ prin care sa se construiasca apoi fonduri suverane, a declarat, luni - 24 septembrie, vicepresedintele Autoritatii pentru Supraveghere Financiara (ASF), Mircea Ursache, prezent la Forumul Pietei de Capital, eveniment organizat de Financial Intelligence. "Dupa ce Curtea Constitutionala a declarat actul normativ neconstitutional si l-a inaintat emitentului, celui care a emis actul, asistam la o noua abordare din partea Guvernului Romaniei....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016