Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Conditii pe care trebuie sa le respectam cand acordam tichete-cadou! Ce probleme pot aparea?

07-Oct-2015
3756

Daca discutam despre acordarea de tichete cadou subdistribuitorilor si/sau salariatilor acestora, in campania de crestere a vanzarilor, exista mai multe conditii pe care trebuie sa le respectam. V-ati lovit vreodata de unele obstacole in aceasta privinta? Fiindca urmeaza sa discutam si despre unele probleme care se intalnesc in acest sector.

Vorbim azi de o societate care va derula o campanie pentru cresterea vanzarilor in lanturile de clientii subdistribuitori in cadrul careia intentioneaza sa ofere tichete cadou angajatilor respectivilor agenti in functie de performantele stabilite in programul campaniei.

Campania este adusa la cunostinta partenerilor (clientii firmei subdistribuitori), dar tichetele-cadou vor fi achizitionate de PPD si distribuite fie subdistribuitorilor, fie direct angajatilor acestora.

In cele doua variante prezentate, care este tratamentul fiscal privind costul cu tichetele si cine este considerat platitorul de venit si care sunt obligatiile?

Sunt impozitele de declarat si platit care cad in sarcina firmei si/sau a distribuitorului in cazul in care el acorda mai departe tichetele angajatului?

Pe langa intrebarile lansate, in mod specific, in cazul in care firma e considerata platitoare de venit si trebuie sa retina impozitul precizam:

1. Procentul de 16% se aplica la valoarea reprezentand tichetele de masa sau se se aplica la suta marita (respectiv la Valoarea tichetelor * 119%) deoarece premiul nu este in bani sa fie posibila retinerea din suma?

2. In declaratia 100 (si 205) ce tip de obligatie se preia?

 


Tichetele-cadou pot fi utilizate, potrivit prevederilor art.2 alin.(1) din Legea nr. 193/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclama si publicitate, precum si pentru cheltuieli sociale.

Ele pot fi acordate fie societatilor partenere fie unor persoane fizice, aflate in afara unei relatii de angajare, fie salariatilor proprii si in functie de destinatia si scopul urmarit, deductibilitatea cheltuielilor poate fi limitata sau nu.

Atunci cand tichetele cadou sunt utilizate pentru protocol si se adreseaza societatilor distribuitoare, deductibilitatea cheltuielilor respective este limitata la cota de 2% din baza de calcul reglementata la art. 21, alin. (3), lit. a) din Codul fiscal.

Daca tichetele cadou sunt acordate partenerilor de afaceri in cadrul unui program prevazut pentru stimularea vanzarilor deductibilitatea cheltuielilor de aceasta natura este integrala potrivit dispozitiilor art. 21, alin. (2), lit. d) din Codul fiscal. Pentru aceasta este necesara existenta unui contract, in care sa fie prevazute conditiile de realizare a campaniei, perioada desfasurarii, termenii operatiunii, care este segmentul de piata caruia i se adreseaza, modul de organizare si de derulare etc.

Daca beneficiarul tichetelor este o persoana fizica (care nu se afla intr-o relatie de angajare) asa cum este cazul prezentat de d-voastra privind salariatii societatilor subdistribuitoare, sunt aplicabile prevederile art. 78, alin. (2) din Codul fiscal si ale pct. 152 din normele metodologice aprobate prin HG nr. 44/2004, cu modificarile ulterioare, potrivit carora veniturile din aceasta sursa sunt impozabile prin retinere la sursa prin aplicarea cotei de 16%. Recomandabila ar fi utilizarea borderoului de predare-primire, completat conform cerintelor minimale prevazute de Omef nr. 3512/2008, cu modificarile ulterioare. Avand in vedere forma sub care se prezinta aceste tichete si faptul ca nu se poate solicita impozitul pe venit de la persoana fizica beneficiara, impozitul se determina prin metoda sutei majorate, astfel incat valoarea tichetului sa reprezinte un venit net dupa determinarea impozitului.

Cheltuiala stabilita cu impozitul neretinut, inregistrata de societate, este nedeductibila fiscal la calculul impozitului pe profit (art. 21 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal).

Declararea impozitului pe veniturile din alte surse este obligatia societatii distribuitoare (platitoare de venit) prin formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" impozit ce se vireaza la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut.
Obligatia se refera la "Impozitul pe veniturile din alte surse" care in varianta actuala este 21 (690).

In anul urmator, pana in ultima zi a lunii februarie se depune declaratia informativa privind impozitul retinut pentru fiecare beneficiar de venit (art. 93 din Codul fiscal).

Nu aveti obligatia calcularii si retinerii contributiilor sociale obligatorii deoarece aceasta se calculeaza si se comunica de catre organul fiscal competent prin decizia de impunere anuala (art. 296^27 alin. (2) si (3) si art. 296^28 din Codul fiscal).

In cea de a doua varianta in care tichetele cadou sunt oferite subdistribuitorilor persoane juridice, acestia isi inregistreaza in evidenta proprie un venit.

In masura in care, la randul lor acestia le distribuie salariatilor proprii, obligatiile privind calculul, retinerea, plata si declararea impozitului pe venit, le revine.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu, expert contabil si auditor

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016