Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Impozitul pe profit si cheltuielile deductibile in cazul modernizarii unui imobil inchiriat

16-Aug-2011
4890
Valabil la 17.08.2011

Pentru orice societate este important sa fie cunoscut regimul de deductibilitate care va fi aplicat in cazul modernizarii unui imobil inchiriat pentru desfasurarea activitatii afacerii respective. O societate care inchiriaza un astfel de spatiu efectueaza mai multe lucrari de modernizare. Cum vor fi inregistrate aceste modificari facute in cazul imobilului? Vor putea aceste cheltuieli sa fie considerate deductibile la calculul impozitului pe profit, dat fiind faptul ca acesta este inchiriat?

Potrivit reglementarilor contabile aplicabile stabilite de pct. 107 alin. (1) si (2) din Ordinul 3055/2009 reglementari contabile conforme cu directivele europene, se considera o modernizare daca cheltuielile si platile efectuate ulterior cu un activ indeplinesc simultan 2 conditii:

a) o imbunatatire a parametrilor tehnici initiali, superiori celor existenti;
b) se estimeaza obtinerea de beneficii economice in perioada viitoare superioare celor estimate initial.

Inregistrarile contabile in acest caz vor fi :
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

% = 404" Furnizori de imobilizari"
2121" Contructii"
4426 "TVA deductibila"

Din punct de vedere fiscal, investitiile efectuate intrun spatiu inchiriat, sunt considerate mijloace fixe amortizabile, si prin urmare se amortizeaza pe perioada contractului de inchiriere, acestea neconstituind cheltuiala curenta.

In acest sens sunt prevderile art 24 alin 3 lit.a
"3) Sunt, de asemenea, considerate mijloace fixe amortizabile:
investitiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune sau altele asemenea"
Alin. 11 lit. c al art. 24 precizeaza:
"11) Amortizarea fiscal? se calculeaz? dup? cum urmeaza:
c) pentru cheltuielile cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune de cel care a efectuat investitia, pe perioada contractului sau pe durata normala de utilizare, dupa caz;"

Daca investitiile respective nu indeplinesc cele doua conditii mentionate mai sus, se vor inregistra in contabilitate pe sema conturilor de cheltuieli. Costul reparatiilor efectuate la imobilizarile corporale, in scopul asigurarii utilizarii continue a acestora, trebuie recunoscut ca o cheltuiala in perioada in care este efectuata, iar inregistrarile contabile sunt:

% = 401 "Furnizori"
611 "Cheltuieli cu intretinerea si reparatiile"
4426 " TVA deductibila"

Se considera ca natura cheltuielilor efectuate reprezinta investitii si prudent este sa fie amortizate pe perioada contractului de inchiriere. Astfel de cheltuieli sunt considerate deductibile la calculul impozitului pe profit, chiar daca imobilul este inchiriat (fie prin prisma amortizarii sau a cheltuileilor curente privind reparatiile efectuate).
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Impozitul pe profit si cheltuielile deductibile in cazul modernizarii unui imobil inchiriat":
Rating:

Nota: 5 din 4 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • Agentia JCR a reconfirmat ratingul BBB si BBB+ al Romaniei
    • Agentia de rating japoneza (JCR) a anuntat mentinerea perspectivei stabile si reconfirmarea rating-ului de tara acordat Romaniei (BBB/BBB+) pentru datoria pe termen lung in valuta, respectiv in moneda locala. Decizia agentiei este sustinuta in primul rand de perspectivele unei cresteri economice solide, care este prognozata de agentie pe baza cererii interne la un nivel de aproximativ 4% pentru anii 2017 si 2018, chiar si in conditiile unor schimbari externe semnificative. De asemenea, in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.