Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Impozitul pe profit si cheltuielile deductibile in cazul modernizarii unui imobil inchiriat

16-Aug-2011
7560
Valabil la 17.08.2011

Pentru orice societate este important sa fie cunoscut regimul de deductibilitate care va fi aplicat in cazul modernizarii unui imobil inchiriat pentru desfasurarea activitatii afacerii respective. O societate care inchiriaza un astfel de spatiu efectueaza mai multe lucrari de modernizare. Cum vor fi inregistrate aceste modificari facute in cazul imobilului? Vor putea aceste cheltuieli sa fie considerate deductibile la calculul impozitului pe profit, dat fiind faptul ca acesta este inchiriat?

Potrivit reglementarilor contabile aplicabile stabilite de pct. 107 alin. (1) si (2) din Ordinul 3055/2009 reglementari contabile conforme cu directivele europene, se considera o modernizare daca cheltuielile si platile efectuate ulterior cu un activ indeplinesc simultan 2 conditii:

a) o imbunatatire a parametrilor tehnici initiali, superiori celor existenti;
b) se estimeaza obtinerea de beneficii economice in perioada viitoare superioare celor estimate initial.

Inregistrarile contabile in acest caz vor fi :
% = 404" Furnizori de imobilizari"
2121" Contructii"
4426 "TVA deductibila"

Din punct de vedere fiscal, investitiile efectuate intrun spatiu inchiriat, sunt considerate mijloace fixe amortizabile, si prin urmare se amortizeaza pe perioada contractului de inchiriere, acestea neconstituind cheltuiala curenta.

In acest sens sunt prevderile art 24 alin 3 lit.a
"3) Sunt, de asemenea, considerate mijloace fixe amortizabile:
investitiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune sau altele asemenea"
Alin. 11 lit. c al art. 24 precizeaza:
"11) Amortizarea fiscal? se calculeaz? dup? cum urmeaza:
c) pentru cheltuielile cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune de cel care a efectuat investitia, pe perioada contractului sau pe durata normala de utilizare, dupa caz;"

Daca investitiile respective nu indeplinesc cele doua conditii mentionate mai sus, se vor inregistra in contabilitate pe sema conturilor de cheltuieli. Costul reparatiilor efectuate la imobilizarile corporale, in scopul asigurarii utilizarii continue a acestora, trebuie recunoscut ca o cheltuiala in perioada in care este efectuata, iar inregistrarile contabile sunt:

% = 401 "Furnizori"
611 "Cheltuieli cu intretinerea si reparatiile"
4426 " TVA deductibila"

Se considera ca natura cheltuielilor efectuate reprezinta investitii si prudent este sa fie amortizate pe perioada contractului de inchiriere. Astfel de cheltuieli sunt considerate deductibile la calculul impozitului pe profit, chiar daca imobilul este inchiriat (fie prin prisma amortizarii sau a cheltuileilor curente privind reparatiile efectuate).

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016