Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Facturi emise inainte de anularea codului de TVA. Cum gestionam TVA-ul?

10-Nov-2015
3587

In analiza de mai jos, discutam despre o societate platitoare de TVA la incasare cu depunere decont TVA trimestrial. In data de 15.10.2015 renunta la calitatea de platitor de TVA. Va depune ultimul decont de TVA in luna noiembrie pentru perioada 01-15.10.2015.

Ce se intampla cu TVA aferenta facturilor din sold?

Conform Normelor Metodologice date in aplicarea art. 145 din Codul Fiscal , in cazul persoanelor impozabile care au efectuat achizitii pe perioada in care au aplicat sistemul TVA la incasare (pentru care deducerea taxei se exercita potrivit prevederilor art. 145 alin. (11) si (12) din Codul fiscal), care sunt scoase din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, potrivit art. 153 alin. (9) lit. g) din Codul fiscal, in vederea aplicarii regimului special de scutire prevazut la art. 152 din Codul fiscal, taxa neachitata aferenta achizitiilor respective efectuate inainte de scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA se deduce potrivit prevederilor art. 145-147 din Codul fiscal, la data platii, in situatia in care bunurile achizitionate nu se aflau in stoc la data anularii inregistrarii in scopuri de TVA. Deducerea se realizeaza prin inscrierea sumelor deduse in declaratia depusa potrivit prevederilor art. 156^3 alin. (9) lit. c) din Codul fiscal si restituirea sumelor respective de la bugetul de stat.

In consecinta, pentru facturile de achizitie, persoanele impozabile care au efectuat achizitii pe perioada in care au aplicat sistemul TVA la incasare si al caror cod de TVA este anulat la cerere, au drept de deducere, la data platii, a TVA neachitat aferent achizitiilor de bunuri efectuate inainte de anularea codului de TVA, dar care nu se aflau in stoc la data anularii codului de TVA. Deducerea se realizeaza prin inscrierea sumelor deduse in formularul 307 "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea/corectia ajustarilor/regularizarea taxei pe valoarea adugata".

Pentru facturile emise inainte de anularea codului de tva de persoanele impozabile care au aplicat sistemul tva la incasare:

Persoana impozabila care a aplicat sistemul TVA la incasare si al carei cod de TVA a fost anulat la cerere are obligatia sa colecteze TVA la data incasarii, pentru:

1. facturile emise inainte de anularea codului de TVA, pentru contravaloarea totala a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii, indiferent daca acestea sunt ori nu incasate, daca livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor are loc dupa anularea codului de TVA;

2. facturile emise inainte de anularea codului de TVA pentru contravaloarea partiala a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii emise inainte de anularea codului de TVA, daca livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor are loc dupa anularea codului de TVA, numai pentru TVA aferenta contravalorii partiale a livrarilor/prestarilor facturate inainte de anularea codului de TVA.

Pentru facturile partiale emise de catre persoana impozabila inainte de anularea codului de TVA, care nu au fost incasate integral inainte de anularea codului de TVA, orice suma incasata dupa anularea codului de TVA se atribuie mai intai partii din factura neincasate pana la anularea codului de TVA, atat la furnizor, cat si la beneficiar.

In consecinta, taxa colectata care trebuie platita pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate inainte de anularea, la cerere, a inregistrarii in scopuri de TVA, , dar a caror exigibilitate de taxa (potrivit sistemului TVA la incasare prevazut de art. 134 indice 2 alin. (3) - (8) din Codul fiscal) intervine in perioada in care persoanele impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare nu au un cod valabil de TVA, se declara in formularul 311 Declaratie privind taxa pe valoarea adugata datorat de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat. Declaratia se depune pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a avut loc incasarea, data pana la care trebuie efectuata si plata TVA.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016