Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Facturi emise inainte de anularea codului de TVA. Cum gestionam TVA-ul?

10-Nov-2015
1152

In analiza de mai jos, discutam despre o societate platitoare de TVA la incasare cu depunere decont TVA trimestrial. In data de 15.10.2015 renunta la calitatea de platitor de TVA. Va depune ultimul decont de TVA in luna noiembrie pentru perioada 01-15.10.2015.

Ce se intampla cu TVA aferenta facturilor din sold?

Conform Normelor Metodologice date in aplicarea art. 145 din Codul Fiscal , in cazul persoanelor impozabile care au efectuat achizitii pe perioada in care au aplicat sistemul TVA la incasare (pentru care deducerea taxei se exercita potrivit prevederilor art. 145 alin. (11) si (12) din Codul fiscal), care sunt scoase din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, potrivit art. 153 alin. (9) lit. g) din Codul fiscal, in vederea aplicarii regimului special de scutire prevazut la art. 152 din Codul fiscal, taxa neachitata aferenta achizitiilor respective efectuate inainte de scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA se deduce potrivit prevederilor art. 145-147 din Codul fiscal, la data platii, in situatia in care bunurile achizitionate nu se aflau in stoc la data anularii inregistrarii in scopuri de TVA. Deducerea se realizeaza prin inscrierea sumelor deduse in declaratia depusa potrivit prevederilor art. 156^3 alin. (9) lit. c) din Codul fiscal si restituirea sumelor respective de la bugetul de stat.

In consecinta, pentru facturile de achizitie, persoanele impozabile care au efectuat achizitii pe perioada in care au aplicat sistemul TVA la incasare si al caror cod de TVA este anulat la cerere, au drept de deducere, la data platii, a TVA neachitat aferent achizitiilor de bunuri efectuate inainte de anularea codului de TVA, dar care nu se aflau in stoc la data anularii codului de TVA. Deducerea se realizeaza prin inscrierea sumelor deduse in formularul 307 "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea/corectia ajustarilor/regularizarea taxei pe valoarea adugata".

Pentru facturile emise inainte de anularea codului de tva de persoanele impozabile care au aplicat sistemul tva la incasare:

Persoana impozabila care a aplicat sistemul TVA la incasare si al carei cod de TVA a fost anulat la cerere are obligatia sa colecteze TVA la data incasarii, pentru:

1. facturile emise inainte de anularea codului de TVA, pentru contravaloarea totala a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii, indiferent daca acestea sunt ori nu incasate, daca livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor are loc dupa anularea codului de TVA;

2. facturile emise inainte de anularea codului de TVA pentru contravaloarea partiala a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii emise inainte de anularea codului de TVA, daca livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor are loc dupa anularea codului de TVA, numai pentru TVA aferenta contravalorii partiale a livrarilor/prestarilor facturate inainte de anularea codului de TVA.

Pentru facturile partiale emise de catre persoana impozabila inainte de anularea codului de TVA, care nu au fost incasate integral inainte de anularea codului de TVA, orice suma incasata dupa anularea codului de TVA se atribuie mai intai partii din factura neincasate pana la anularea codului de TVA, atat la furnizor, cat si la beneficiar.

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

In consecinta, taxa colectata care trebuie platita pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate inainte de anularea, la cerere, a inregistrarii in scopuri de TVA, , dar a caror exigibilitate de taxa (potrivit sistemului TVA la incasare prevazut de art. 134 indice 2 alin. (3) - (8) din Codul fiscal) intervine in perioada in care persoanele impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare nu au un cod valabil de TVA, se declara in formularul 311 Declaratie privind taxa pe valoarea adugata datorat de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat. Declaratia se depune pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a avut loc incasarea, data pana la care trebuie efectuata si plata TVA.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Facturi emise inainte de anularea codului de TVA. Cum gestionam TVA-ul?":
Rating:

Nota: 3.88 din 4 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • 23 de milioane de IMM-uri se confrunta cu provocari severe
    • "Consolidarea spiritului antreprenorial si a competitivitatii este cheia pentru crestere economica, crearea de locuri de munca si sisteme sociale durabile" a fost mesajul transmis de catre reprezentantii Uniunii Europeane a Artizanatului si IMM-urilor (UEAPME) reprezentantilor institutiilor Uniunii Europene cu ocazia aniversarii a 60 de ani de la semnarea tratatului de a Roma. In cadrul intalnirii, presedintele UEAPME, dna. Rabmer-Koller a amintit faptul ca IMM-urile au beneficiat de 60 de ani...» citeste mai departe aici

  • Mai mult teren pentru cei care au afaceri in domeniul agricol si piscicultura. Ce alte facilitati se aplica?
    • Producatorii agricoli si cei din sectorul piscicol - persoane fizice sau juridice - vor fi sprijiniti sa obtina finantare pentru campania agricola de primavara, pentru achizitionarea de terenuri agricole in vederea extinderii exploatatiilor, precum si pentru modernizarea si eficientizarea acestora, potrivit unei Ordonante de Urgenta adoptate astazi de Guvern. Masurile adoptate de Guvern au in vedere cresterea procentului de garantare pentru fermierii care solicita credite pentru achizitionarea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.